Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. (“K” Line) συμμετείχε σε ένα Κοινό Πρόγραμμα Τεχνολογικής Ανάπτυξης για τη δοκιμή επίδειξης πλήρως αυτόνομων πλοίων, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου MEGURI 2040 Fully Autonomous Ship Project* (MEGURI2040), που διαχειρίζεται το Ίδρυμα Nippon.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, η εταιρεία ολοκλήρωσε μια θαλάσσια δοκιμή επίδειξης ενός συστήματος αυτόνομης πλοήγησης, πραγματοποιώντας παράλληλα ένα δοκιμαστικό ταξίδι περίπου 1.600 χλμ. μετ’ επιστροφής ανάμεσα στα λιμάνια Hitachi και Kushiro, σε ένα από τα πλοία Ro-Ro του στόλου της.
To εν λόγω σύστημα αυτόνομης πλοήγησης έχει εγκατασταθεί στο χωρητικότητας 11.413 GT RORO πλοίο «Hokuren Maru No. 2», το οποίο διαχειρίζεται η Kawasaki Kinkai Kisen Kaisha, Ltd., για συνολικά τρία ταξίδια, ξεκινώντας από τον περασμένο Οκτώβριο.
Η ολοκλήρωση της δοκιμής επιβεβαίωσε ότι η αναγνώριση, η ανάλυση και η λήψη αποφάσεων από το σύστημα αυτόνομης πλοήγησης εκτελούνται με υψηλό βαθμό ακρίβειας στην περίπτωση της παράκτιας ναυσιπλοΐας. Κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού ταξιδιού, το σύστημα κατάφερε να κατευθύνει το πλοίο διατηρώντας παράλληλα τα συνήθη καθήκοντα πλοήγησης του πληρώματος, ενώ σε περιπτώσεις όπου η αποφυγή εμποδίων ήταν απαραίτητη το σύστημα πρότεινε διαδρομές αποφυγής και ήλεγχε την πορεία του πλοίου για την ασφαλή αποφυγή άλλων πλοίων.
Σαν επόμενο βήμα, η “K” Line σχεδιάζει πλέον να αξιοποιήσει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις θαλάσσιες δοκιμές, προκειμένου να βελτιώσει περαιτέρω το σύστημα αυτόνομης πλοήγησης, ενσωματώνοντας παράλληλα την τεχνογνωσία που διαθέτει στον τομέα της ασφάλειας εν πλω.
Στόχος της “K” Line είναι η δημιουργία ενός συστήματος αυτόνομης πλοήγησης με υψηλή ευελιξία, το οποίο θα μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους τύπους πλοίων. Τέλος, η εταιρεία θα εργαστεί και για την ανάπτυξη συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ πλοίου και στεριάς, για την καλύτερη παρακολούθηση της κατάστασης των πλοίων από το γραφείο και την παροχή βοήθειας κατά την πλοήγηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ