Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. (“K” Line) συμμετείχε σε ένα Κοινό Πρόγραμμα Τεχνολογικής Ανάπτυξης για τη δοκιμή επίδειξης πλήρως αυτόνομων πλοίων, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου MEGURI 2040 Fully Autonomous Ship Project* (MEGURI2040), που διαχειρίζεται το Ίδρυμα Nippon.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, η εταιρεία ολοκλήρωσε μια θαλάσσια δοκιμή επίδειξης ενός συστήματος αυτόνομης πλοήγησης, πραγματοποιώντας παράλληλα ένα δοκιμαστικό ταξίδι περίπου 1.600 χλμ. μετ’ επιστροφής ανάμεσα στα λιμάνια Hitachi και Kushiro, σε ένα από τα πλοία Ro-Ro του στόλου της.
To εν λόγω σύστημα αυτόνομης πλοήγησης έχει εγκατασταθεί στο χωρητικότητας 11.413 GT RORO πλοίο «Hokuren Maru No. 2», το οποίο διαχειρίζεται η Kawasaki Kinkai Kisen Kaisha, Ltd., για συνολικά τρία ταξίδια, ξεκινώντας από τον περασμένο Οκτώβριο.
Η ολοκλήρωση της δοκιμής επιβεβαίωσε ότι η αναγνώριση, η ανάλυση και η λήψη αποφάσεων από το σύστημα αυτόνομης πλοήγησης εκτελούνται με υψηλό βαθμό ακρίβειας στην περίπτωση της παράκτιας ναυσιπλοΐας. Κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού ταξιδιού, το σύστημα κατάφερε να κατευθύνει το πλοίο διατηρώντας παράλληλα τα συνήθη καθήκοντα πλοήγησης του πληρώματος, ενώ σε περιπτώσεις όπου η αποφυγή εμποδίων ήταν απαραίτητη το σύστημα πρότεινε διαδρομές αποφυγής και ήλεγχε την πορεία του πλοίου για την ασφαλή αποφυγή άλλων πλοίων.
Σαν επόμενο βήμα, η “K” Line σχεδιάζει πλέον να αξιοποιήσει τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από τις θαλάσσιες δοκιμές, προκειμένου να βελτιώσει περαιτέρω το σύστημα αυτόνομης πλοήγησης, ενσωματώνοντας παράλληλα την τεχνογνωσία που διαθέτει στον τομέα της ασφάλειας εν πλω.
Στόχος της “K” Line είναι η δημιουργία ενός συστήματος αυτόνομης πλοήγησης με υψηλή ευελιξία, το οποίο θα μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορους τύπους πλοίων. Τέλος, η εταιρεία θα εργαστεί και για την ανάπτυξη συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ πλοίου και στεριάς, για την καλύτερη παρακολούθηση της κατάστασης των πλοίων από το γραφείο και την παροχή βοήθειας κατά την πλοήγηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ