Προ των πυλών βρίσκεται το ETS για τη ναυτιλία, μια απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει προκαλέσει ανησυχία περί δημιουργίας στρεβλώσεων στον κλάδο, καθώς συνιστά ένα περιφερειακό μέτρο.
Μάλιστα, όπως είχαν αναφέρει και σε κοινή επιστολή τους στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή επτά κράτη με ισχυρή ναυτιλιακή βιομηχανία ‒μεταξύ άλλων η Ελλάδα, η Ισπανία και η Ιταλία‒, η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών μπορεί να ωθήσει στον επανασχεδιασμό routes, προκειμένου πλοία να μην προσεγγίζουν ευρωπαϊκούς λιμένες.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕ προσβλέπει στο να λαμβάνονται υπόψη και μη ευρωπαϊκοί λιμένες που είναι κοντά στην Ευρώπη, όπως το Port Said της Αιγύπτου και το Tanger Med του Μαρόκου.
Ωστόσο, τα μέτρα αυτά δεν επαρκούν για να κατευνάσουν τον προβληματισμό που εγείρει η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο ETS. Άλλωστε, το κόστος προμηνύεται μεγάλο, με ορισμένους τύπους πλοίων να επηρεάζονται περισσότερο από άλλους.
Τα έσοδα ανά τύπο πλοίου
Σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List που επικαλούνται οι Financial Times, τα έσοδα από τη συμπερίληψη της ναυτιλίας στο ETS δύνανται να ανέλθουν σε περίπου €11 δισ. το 2026. Οι συγκεκριμένες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για έσοδα περίπου €3,3 δισ. από τα δεξαμενόπλοια και τα gas carriers, €3,2 δισ. από τα containerships, €2,2 δισ. από την επιβατηγό, €1,6 δισ. από τα bulk carriers, €469 εκατ. από τα πλοία γενικού φορτίου, €367 εκατ. από τα vehicle carriers και €322 εκατ. από τα πλοία άλλου τύπου.
Ωστόσο, όσον αφορά τα πλοία που επηρεάζονται περισσότερο από το ETS, τα περισσότερα είναι επιβατηγά. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα δέκα πλοία που θα επηρεαστούν περισσότερο είναι όλα passenger ή RoPax πλοία, σύμφωνα με τα δεδομένα της Lloyd’s List που επικαλούνται οι Financial Times.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου…
Την κατασκευή τριών ηλιακών πάρκων συνολικής ισχύος 160 MW στην περιοχή της Παλένθια, στην Ισπανία για λογαριασμό της CERO Generation ανέλαβε η Metlen Energy…
Το επόμενο βήμα στο διμερές τους εμπόριο και στη διακρατική τους συνεργασία φέρονται να κάνουν Κίνα και Ινδονησία. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της…
Η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ ως 47ου προέδρου των ΗΠΑ αναμένεται να φέρει άνεμο αλλαγής στην παγκόσμια οικονομία και συνεπώς στο διεθνές εμπόριο και…
Η QatarEnergy συνήψε συμφωνία με τη Chevron για την απόκτηση του 23% στη συμφωνία παραχώρησης του οικοπέδου North El-Dabaa (H4) στη Μεσόγειο Θάλασσα, στα…
Η Κίνα εισήγαγε 8,09 εκατ. τόνους σόγιας τον Οκτώβριο, με τους αγοραστές να σπεύδουν να αυξήσουν τις προμήθειές τους πριν από την ανάληψη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ