
«Οι προκλήσεις είναι μέρος της ναυτιλίας αναμφισβήτητα». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε τη σύντομη τοποθέτησή του ο Philippe Louis-Dreyfus, πρόεδρος της Louis Dreyfus Armateurs SAS, στο περιθώριο του Ναυτιλιακού Φόρουμ με θέμα «The New Maritime Challenges», το οποίο διοργάνωσε την Τρίτη 21 Νοεμβρίου το Ελληνογαλλικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με τη Ναυτιλιακή Επιτροπή.
Ο κ. Dreyfus, ο οποίος μεταξύ άλλων έχει διατελέσει πρόεδρος σε σημαντικότατους συλλογικούς φορείς εκπροσώπησης του εφοπλισμού, όπως η ECSA και η BIMCO, αναφέρθηκε στις σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου, υπενθυμίζοντας ότι «η ναυτιλία αποτελεί μια επικίνδυνη δραστηριότητα», στην οποία κατά πολύ μεγάλο ποσοστό δραστηριοποιούνται οικογενειακές εταιρείες. Ο ίδιος τόνισε ότι η πειρατεία αποτελεί τα τελευταία 20-25 χρόνια μια σημαντική πρόκληση για τον κλάδο, ενώ οι τεχνικές προκλήσεις εξακολουθούν να υφίστανται, αν και διαφέρουν πλέον σε σχέση, για παράδειγμα, με τα «απόνερα» από τη μετάβαση από τα ιστία στις μηχανές. «Η κύρια πρόκληση για τη ναυτιλία είναι ότι αποτελεί τη μοναδική βιομηχανία παγκοσμίως που λειτουργεί σε περιβάλλον τέλειου ανταγωνισμού», υπογράμμισε ο Γάλλος επιχειρηματίας.
Σε ό,τι αφορά τις νέες τάσεις που αναδύονται για τη ναυτιλιακή αγορά και χρήζουν ειδικής μεταχείρισης από την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, ο κ. Dreyfus επεσήμανε τρεις: α) το περιβάλλον, β) τις κυβερνοεπιθέσεις, γ) τη φήμη/εικόνα της ναυτιλίας. Το περιβάλλον είναι μια πρόκληση του παρελθόντος, του παρόντος και σίγουρα του μέλλοντος, σημείωσε και συμπλήρωσε ότι, ενώ στο παρελθόν οι πετρελαιοκηλίδες ήταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, πλέον οι όποιοι «πονοκέφαλοι» αφορούν τη διαθεσιμότητα και την επάρκεια νέων καυσίμων και τεχνολογιών στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση.
Μπορεί η ελληνική κοινωνία να αντιλαμβάνεται τη θετική επίδραση της ναυτιλίας για την ευημερία της παγκόσμιας οικονομίας, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για άλλες χώρες, που συχνά λησμονούν τον ρόλο των θαλάσσιων μεταφορών, υποστήριξε ο κ. Dreyfus. Κατά τον ίδιο, η άποψη της κοινής γνώμης ότι η άνοδος των ναύλων δύο χρόνια πριν κατέστησε τη ναυτιλία υπεύθυνη για την άνοδο του πληθωρισμού δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ως εκ τούτου η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα οφείλει να ενισχύσει τη φωνή της.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεξαμενόπλοιο Stena Immaculate, που συγκρούστηκε σήμερα στα ανοιχτά των ακτών της βορειοανατολικής Αγγλίας με ένα φορτηγό πλοίο, ήταν υπό βραχυπρόθεσμη ναύλωση στη Στρατιωτική…
Σε σημαντικές πρωτοβουλίες, με αφορμή τις συλλήψεις Πλοιάρχων Ακτοπλοϊκών Πλοίων το περασμένο καλοκαίρι, προχώρησε η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού. Στον απόηχο των κινήσεων…
Ένα δεξαμενόπλοιο και ένα φορτηγό πλοίο καίγονται μετά από σύγκρουση στη Βόρεια Θάλασσα στα ανοικτά των ακτών του Λίνκολνσαϊρ, ανακοίνωσε η RNLI. Υπήρξαν αναφορές…
Τελευταία Ενημέρωση: 10/03 – 17.39 Πελώριες φλόγες, δεκάδες τραυματίες και μια θαλάσσια ρύπανση ήταν το αποτέλεσμα της σύγκρουσης του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς χημικών Stena Immaculate…
Περισσότερους από 510.000 επιβάτες επηρεάζει η σημερινή 24ωρη απεργία σε τουλάχιστον δέκα αεροδρόμια, η οποία άρχισε ήδη τα μεσάνυχτα. Περισσότερες από 3.400 πτήσεις αναμένεται…
Η μεγαλύτερη πρόκληση στην ανάπτυξη της πυρηνικής τεχνολογίας στη ναυτιλία δεν είναι τόσο η τεχνολογία όσο η απλοποίηση των περίπλοκων και κοστοβόρων διαδικασιών αδειοδότησης.…
Οριακή επιβράδυνση σημειώθηκε τον Φεβρουάριο εφέτος στον ρυθμό ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,5%, από 2,7% τον Ιανουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 2,9% τον…
Μια σημαντική εξέλιξη στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας αποτελεί η έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK για τον σχεδιασμό ενός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ