
«Οι προκλήσεις είναι μέρος της ναυτιλίας αναμφισβήτητα». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε τη σύντομη τοποθέτησή του ο Philippe Louis-Dreyfus, πρόεδρος της Louis Dreyfus Armateurs SAS, στο περιθώριο του Ναυτιλιακού Φόρουμ με θέμα «The New Maritime Challenges», το οποίο διοργάνωσε την Τρίτη 21 Νοεμβρίου το Ελληνογαλλικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με τη Ναυτιλιακή Επιτροπή.
Ο κ. Dreyfus, ο οποίος μεταξύ άλλων έχει διατελέσει πρόεδρος σε σημαντικότατους συλλογικούς φορείς εκπροσώπησης του εφοπλισμού, όπως η ECSA και η BIMCO, αναφέρθηκε στις σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου, υπενθυμίζοντας ότι «η ναυτιλία αποτελεί μια επικίνδυνη δραστηριότητα», στην οποία κατά πολύ μεγάλο ποσοστό δραστηριοποιούνται οικογενειακές εταιρείες. Ο ίδιος τόνισε ότι η πειρατεία αποτελεί τα τελευταία 20-25 χρόνια μια σημαντική πρόκληση για τον κλάδο, ενώ οι τεχνικές προκλήσεις εξακολουθούν να υφίστανται, αν και διαφέρουν πλέον σε σχέση, για παράδειγμα, με τα «απόνερα» από τη μετάβαση από τα ιστία στις μηχανές. «Η κύρια πρόκληση για τη ναυτιλία είναι ότι αποτελεί τη μοναδική βιομηχανία παγκοσμίως που λειτουργεί σε περιβάλλον τέλειου ανταγωνισμού», υπογράμμισε ο Γάλλος επιχειρηματίας.
Σε ό,τι αφορά τις νέες τάσεις που αναδύονται για τη ναυτιλιακή αγορά και χρήζουν ειδικής μεταχείρισης από την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, ο κ. Dreyfus επεσήμανε τρεις: α) το περιβάλλον, β) τις κυβερνοεπιθέσεις, γ) τη φήμη/εικόνα της ναυτιλίας. Το περιβάλλον είναι μια πρόκληση του παρελθόντος, του παρόντος και σίγουρα του μέλλοντος, σημείωσε και συμπλήρωσε ότι, ενώ στο παρελθόν οι πετρελαιοκηλίδες ήταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, πλέον οι όποιοι «πονοκέφαλοι» αφορούν τη διαθεσιμότητα και την επάρκεια νέων καυσίμων και τεχνολογιών στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση.
Μπορεί η ελληνική κοινωνία να αντιλαμβάνεται τη θετική επίδραση της ναυτιλίας για την ευημερία της παγκόσμιας οικονομίας, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για άλλες χώρες, που συχνά λησμονούν τον ρόλο των θαλάσσιων μεταφορών, υποστήριξε ο κ. Dreyfus. Κατά τον ίδιο, η άποψη της κοινής γνώμης ότι η άνοδος των ναύλων δύο χρόνια πριν κατέστησε τη ναυτιλία υπεύθυνη για την άνοδο του πληθωρισμού δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ως εκ τούτου η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα οφείλει να ενισχύσει τη φωνή της.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ