
«Οι προκλήσεις είναι μέρος της ναυτιλίας αναμφισβήτητα». Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε τη σύντομη τοποθέτησή του ο Philippe Louis-Dreyfus, πρόεδρος της Louis Dreyfus Armateurs SAS, στο περιθώριο του Ναυτιλιακού Φόρουμ με θέμα «The New Maritime Challenges», το οποίο διοργάνωσε την Τρίτη 21 Νοεμβρίου το Ελληνογαλλικό Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με τη Ναυτιλιακή Επιτροπή.
Ο κ. Dreyfus, ο οποίος μεταξύ άλλων έχει διατελέσει πρόεδρος σε σημαντικότατους συλλογικούς φορείς εκπροσώπησης του εφοπλισμού, όπως η ECSA και η BIMCO, αναφέρθηκε στις σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου, υπενθυμίζοντας ότι «η ναυτιλία αποτελεί μια επικίνδυνη δραστηριότητα», στην οποία κατά πολύ μεγάλο ποσοστό δραστηριοποιούνται οικογενειακές εταιρείες. Ο ίδιος τόνισε ότι η πειρατεία αποτελεί τα τελευταία 20-25 χρόνια μια σημαντική πρόκληση για τον κλάδο, ενώ οι τεχνικές προκλήσεις εξακολουθούν να υφίστανται, αν και διαφέρουν πλέον σε σχέση, για παράδειγμα, με τα «απόνερα» από τη μετάβαση από τα ιστία στις μηχανές. «Η κύρια πρόκληση για τη ναυτιλία είναι ότι αποτελεί τη μοναδική βιομηχανία παγκοσμίως που λειτουργεί σε περιβάλλον τέλειου ανταγωνισμού», υπογράμμισε ο Γάλλος επιχειρηματίας.
Σε ό,τι αφορά τις νέες τάσεις που αναδύονται για τη ναυτιλιακή αγορά και χρήζουν ειδικής μεταχείρισης από την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, ο κ. Dreyfus επεσήμανε τρεις: α) το περιβάλλον, β) τις κυβερνοεπιθέσεις, γ) τη φήμη/εικόνα της ναυτιλίας. Το περιβάλλον είναι μια πρόκληση του παρελθόντος, του παρόντος και σίγουρα του μέλλοντος, σημείωσε και συμπλήρωσε ότι, ενώ στο παρελθόν οι πετρελαιοκηλίδες ήταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, πλέον οι όποιοι «πονοκέφαλοι» αφορούν τη διαθεσιμότητα και την επάρκεια νέων καυσίμων και τεχνολογιών στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση.
Μπορεί η ελληνική κοινωνία να αντιλαμβάνεται τη θετική επίδραση της ναυτιλίας για την ευημερία της παγκόσμιας οικονομίας, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για άλλες χώρες, που συχνά λησμονούν τον ρόλο των θαλάσσιων μεταφορών, υποστήριξε ο κ. Dreyfus. Κατά τον ίδιο, η άποψη της κοινής γνώμης ότι η άνοδος των ναύλων δύο χρόνια πριν κατέστησε τη ναυτιλία υπεύθυνη για την άνοδο του πληθωρισμού δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ως εκ τούτου η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα οφείλει να ενισχύσει τη φωνή της.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ