
Η πρωτοπορία της ελληνόκτητης ναυτιλίας διεθνώς επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά, καθώς η εταιρεία Naftomar προχώρησε σε παραγγελία τεσσάρων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (VLAC). Τα εν λόγω πλοία χαρακτηρίζονται ως τα «μεγαλύτερα VLAC στον κόσμο» και η παραγγελία τοποθετήθηκε στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hanwha Ocean.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, η παραγγελία αφορά τέσσερα VLAC μεταφορικής ικανότητας 93.000 κ.μ., συνολικής αξίας $498 εκατ. Η παράδοση των πλοίων εκτιμάται να λάβει χώρα το 2027.
Πέραν του γεγονότος ότι τα πλοία θα είναι σε θέση να μεταφέρουν αμμωνία, θα υπάρχει η δυνατότητα να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώνουν αμμωνία. Συνεπώς, η παραγγελία αφορά ammonia-ready VLACs.
Η εν λόγω πρωτοποριακή κίνηση της Naftomar καταδεικνύει για ακόμα μια φορά το έντονο ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών για την αμμωνία, τόσο ως εμπόρευμα όσο και ως καύσιμο. Υπενθυμίζεται ότι τον Φεβρουάριο του 2022, η Avin παρέλαβε το πρώτο παγκοσμίως δεξαμενόπλοιο καύσης και αμμωνίας.
Πάντως είναι άξιο αναφοράς ότι η Naftomar δεν αποτελεί τη μοναδική εταιρεία που δείχνει έντονο ενδιαφέρον για τα VLACs μεγάλης μεταφορικής ικανότητας. Τον Μάιο του 2023, η Eastern Pacific Shipping τοποθέτησε παραγγελία σε κινεζικό ναυπηγείο για την κατασκευή τεσσάρων VLACs.
Φωτό: Hanwha Ocean
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ