Ο βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης σιδηρομεταλλευμάτων Vale S.A ανακοίνωσε πρόσφατα ότι πρόκειται να εγκαταστήσει πέντε κυλινδρικά ιστία της εταιρείας Anemoi Marine Technologies Ltd (“Anemoi”) στο χωρητικότητας 400.000 dwt Valemax φορτηγό πλοίο “Sohar Max”, το μεγαλύτερο στον κόσμο πλοίο μεταφοράς μεταλλευμάτων, το οποίο ανήκει στην ομανική εταιρεία Asyad.
H συμφωνία αφορά την εγκατάσταση πέντε κυλινδρικών ιστίων ύψους 35 μέτρων και διαμέτρου 5 μέτρων, τα οποία χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα αναδίπλωσης της Anemoi θα μπορούν να αναδιπλώνονται από την κάθετη θέση τους προκειμένου να μετριάζεται η επίδρασή τους στις επιχειρήσεις φορτοεκφόρτωσης του πλοίου. Οι εργασίες εγκατάστασης των ιστίων αναμένεται να ολοκληρωθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Ο στόλος των Valemax πλοίων της Vale επιχειρεί συνήθως πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Βραζιλίας, Κίνας και Μέσης Ανατολής, διαδρομές οι οποίες είναι ιδιαίτερα κατάλληλες για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας με στόχο την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης και τη μείωση των παραγόμενων εκπομπών. Ως εκ τούτου, η εγκατάσταση των Rotor Sails της Anemoi αναμένεται να επιφέρει εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 6% καθώς και μείωση των ισοδύναμων εκπομπών CO2 έως και κατά 3,000 τόνους ανά πλοίο ετησίως.
Η νέα αυτή παραγγελία ακολουθεί την επιτυχημένη εγκατάσταση τριών Rotor Sails μαζί με το σχετικό σύστημα μετακίνησης με ράγες, σε ένα φορτηγό πλοίο κατηγορίας Kasmarmax χωρητικότητας 82.000 dwt, τον περασμένο Ιούνιο. Σύμφωνα με τα αρχικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το εν λόγω πλοίο έως σήμερα, η χρήση των κυλιδρικών ιστίων στο πλοίο δύναται να αποφέρει μείωση της μέσης ετήσιας κατανάλωσης καυσίμου περισσότερο από 10%
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ