
Ο βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης σιδηρομεταλλευμάτων Vale S.A ανακοίνωσε πρόσφατα ότι πρόκειται να εγκαταστήσει πέντε κυλινδρικά ιστία της εταιρείας Anemoi Marine Technologies Ltd (“Anemoi”) στο χωρητικότητας 400.000 dwt Valemax φορτηγό πλοίο “Sohar Max”, το μεγαλύτερο στον κόσμο πλοίο μεταφοράς μεταλλευμάτων, το οποίο ανήκει στην ομανική εταιρεία Asyad.
H συμφωνία αφορά την εγκατάσταση πέντε κυλινδρικών ιστίων ύψους 35 μέτρων και διαμέτρου 5 μέτρων, τα οποία χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα αναδίπλωσης της Anemoi θα μπορούν να αναδιπλώνονται από την κάθετη θέση τους προκειμένου να μετριάζεται η επίδρασή τους στις επιχειρήσεις φορτοεκφόρτωσης του πλοίου. Οι εργασίες εγκατάστασης των ιστίων αναμένεται να ολοκληρωθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Ο στόλος των Valemax πλοίων της Vale επιχειρεί συνήθως πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Βραζιλίας, Κίνας και Μέσης Ανατολής, διαδρομές οι οποίες είναι ιδιαίτερα κατάλληλες για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας με στόχο την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης και τη μείωση των παραγόμενων εκπομπών. Ως εκ τούτου, η εγκατάσταση των Rotor Sails της Anemoi αναμένεται να επιφέρει εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 6% καθώς και μείωση των ισοδύναμων εκπομπών CO2 έως και κατά 3,000 τόνους ανά πλοίο ετησίως.
Η νέα αυτή παραγγελία ακολουθεί την επιτυχημένη εγκατάσταση τριών Rotor Sails μαζί με το σχετικό σύστημα μετακίνησης με ράγες, σε ένα φορτηγό πλοίο κατηγορίας Kasmarmax χωρητικότητας 82.000 dwt, τον περασμένο Ιούνιο. Σύμφωνα με τα αρχικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το εν λόγω πλοίο έως σήμερα, η χρήση των κυλιδρικών ιστίων στο πλοίο δύναται να αποφέρει μείωση της μέσης ετήσιας κατανάλωσης καυσίμου περισσότερο από 10%
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ