Ο βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης σιδηρομεταλλευμάτων Vale S.A ανακοίνωσε πρόσφατα ότι πρόκειται να εγκαταστήσει πέντε κυλινδρικά ιστία της εταιρείας Anemoi Marine Technologies Ltd (“Anemoi”) στο χωρητικότητας 400.000 dwt Valemax φορτηγό πλοίο “Sohar Max”, το μεγαλύτερο στον κόσμο πλοίο μεταφοράς μεταλλευμάτων, το οποίο ανήκει στην ομανική εταιρεία Asyad.
H συμφωνία αφορά την εγκατάσταση πέντε κυλινδρικών ιστίων ύψους 35 μέτρων και διαμέτρου 5 μέτρων, τα οποία χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα αναδίπλωσης της Anemoi θα μπορούν να αναδιπλώνονται από την κάθετη θέση τους προκειμένου να μετριάζεται η επίδρασή τους στις επιχειρήσεις φορτοεκφόρτωσης του πλοίου. Οι εργασίες εγκατάστασης των ιστίων αναμένεται να ολοκληρωθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Ο στόλος των Valemax πλοίων της Vale επιχειρεί συνήθως πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Βραζιλίας, Κίνας και Μέσης Ανατολής, διαδρομές οι οποίες είναι ιδιαίτερα κατάλληλες για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας με στόχο την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης και τη μείωση των παραγόμενων εκπομπών. Ως εκ τούτου, η εγκατάσταση των Rotor Sails της Anemoi αναμένεται να επιφέρει εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 6% καθώς και μείωση των ισοδύναμων εκπομπών CO2 έως και κατά 3,000 τόνους ανά πλοίο ετησίως.
Η νέα αυτή παραγγελία ακολουθεί την επιτυχημένη εγκατάσταση τριών Rotor Sails μαζί με το σχετικό σύστημα μετακίνησης με ράγες, σε ένα φορτηγό πλοίο κατηγορίας Kasmarmax χωρητικότητας 82.000 dwt, τον περασμένο Ιούνιο. Σύμφωνα με τα αρχικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το εν λόγω πλοίο έως σήμερα, η χρήση των κυλιδρικών ιστίων στο πλοίο δύναται να αποφέρει μείωση της μέσης ετήσιας κατανάλωσης καυσίμου περισσότερο από 10%
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ