Η Υara Clean Ammonia αναπτύσσει αυτή την περίοδο σε συνεργασία με τη νορβηγική εταιρεία διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων NorthSea Container Line το πλοίο Yara Eyde, το πρώτο στον κόσμο containership που θα καταναλώνει αμμωνία ως καύσιμο.
Οι δύο εταίροι σχεδιάζουν μάλιστα την ίδρυση μιας κοινοπραξίας με την ονομασία NCL Oslofjord AS, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση του πρωτοποριακού πλοίου, η παράδοση του οποίου είναι προγραμματισμένη για το 2026. Η εν λόγω κοινοπραξία αναμένεται να αποτελέσει την πρώτη παγκοσμίως εταιρεία διαχείρισης πλοίων η οποία θα επικεντρωθεί αποκλειστικά σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία θα καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία υποστηρίζεται και από τη νορβηγική κυβέρνηση, ο οποία έχει χορηγήσει μια χρηματοδότηση ύψους 40 εκατομμυρίων NOK μέσω της νορβηγικής κρατικής επιχείρησης Enova, για την ανάπτυξη του Yara Eyde.
Το πρωτοποριακό containership αναμένεται παράλληλα να εξοπλιστεί με ένα σύστημα μπαταριών χωρητικότητας 250kWh, ενώ θα διαθέτει και την ικανότητα σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο της στεριάς. Το Yara Eyde πρόκειται να εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Νορβηγίας και Γερμανίας, καθιστώντας την εν λόγω διαδρομή την πρώτη θαλάσσια διαδρομή μηδενικών εκπομπών προς την Ευρώπη.
Την ίδια στιγμή, η Yara Clean Ammonia σχεδιάζει σε συνεργασία με την Azane Fuel Solutions τη δημιουργία ενός δικτύου παροχής καυσίμου αμμωνίας, προκειμένου να καταστήσει το εν λόγω καύσιμο διαθέσιμο στη Νορβηγία καθώς και στα λιμάνια της Σκανδιναβίας.
Φωτό: Yara Clean Ammonia
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Aύξηση περίπου μισού δισ. ευρώ (551 εκατομμμύρια ευρώ) κατέγραψαν οι καταθέσεις από νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον Νοέμβριο του 2024, αγγίζοντας τα 147,8 δισ. ευρώ,…
Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής…
Το πράσινο φως άναψε το Υπουργικό Συμβούλιο του Ιράκ για την κατασκευή ενός πετρελαιαγωγού που θα ενισχύσει το δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου εντός της χώρας…
Η φινλανδική υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών ανακοίνωσε την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου, ότι διεξάγει επιθεώρηση στο τάνκερ «Eagle S», για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Η Tesla εξακολουθεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρότι οι ΗΠΑ ‒αλλά και ευρύτερα η Δύση‒ υιοθετούν μια…
Η πληθώρα συμβάντων τεχνικών προβλημάτων που έχουν εκδηλωθεί στις αερομεταφορές το 2024 έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την αγορά, με εταιρείες του κλάδου να προβαίνουν σε…
Με δυναμικούς ρυθμούς κινήθηκαν οι παραγγελίες πλοίων και το 2024, καθώς έλαβαν χώρα παραγγελίες για 3.029 εμπορικά πλοία. Από τα πλοία αυτά, τα 485…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ