Η Υara Clean Ammonia αναπτύσσει αυτή την περίοδο σε συνεργασία με τη νορβηγική εταιρεία διαχείρισης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων NorthSea Container Line το πλοίο Yara Eyde, το πρώτο στον κόσμο containership που θα καταναλώνει αμμωνία ως καύσιμο.
Οι δύο εταίροι σχεδιάζουν μάλιστα την ίδρυση μιας κοινοπραξίας με την ονομασία NCL Oslofjord AS, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση του πρωτοποριακού πλοίου, η παράδοση του οποίου είναι προγραμματισμένη για το 2026. Η εν λόγω κοινοπραξία αναμένεται να αποτελέσει την πρώτη παγκοσμίως εταιρεία διαχείρισης πλοίων η οποία θα επικεντρωθεί αποκλειστικά σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία θα καταναλώνουν αμμωνία ως καύσιμο.
Η νέα αυτή πρωτοβουλία υποστηρίζεται και από τη νορβηγική κυβέρνηση, ο οποία έχει χορηγήσει μια χρηματοδότηση ύψους 40 εκατομμυρίων NOK μέσω της νορβηγικής κρατικής επιχείρησης Enova, για την ανάπτυξη του Yara Eyde.
Το πρωτοποριακό containership αναμένεται παράλληλα να εξοπλιστεί με ένα σύστημα μπαταριών χωρητικότητας 250kWh, ενώ θα διαθέτει και την ικανότητα σύνδεσης με το ηλεκτρικό δίκτυο της στεριάς. Το Yara Eyde πρόκειται να εκτελεί δρομολόγια μεταξύ Νορβηγίας και Γερμανίας, καθιστώντας την εν λόγω διαδρομή την πρώτη θαλάσσια διαδρομή μηδενικών εκπομπών προς την Ευρώπη.
Την ίδια στιγμή, η Yara Clean Ammonia σχεδιάζει σε συνεργασία με την Azane Fuel Solutions τη δημιουργία ενός δικτύου παροχής καυσίμου αμμωνίας, προκειμένου να καταστήσει το εν λόγω καύσιμο διαθέσιμο στη Νορβηγία καθώς και στα λιμάνια της Σκανδιναβίας.
Φωτό: Yara Clean Ammonia
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ