Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Η ζήτηση των bulk carriers σε πρώτο πλάνο

Η ζήτηση των bulk carriers σε πρώτο πλάνο

Email
LinkedIn
Facebook
X

Πτώση κατέγραψαν οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών από το US Gulf και τον βορειοδυτικό Ειρηνικό των ΗΠΑ το γ’ τρίμηνο, τόσο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο όσο και σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με το πρόσφατο Grain Transportation Report του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας.

Σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας, οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών προς την Ιαπωνία μειώθηκαν ενώ προς την Ευρώπη αυξήθηκαν. Κατά μέσο όρο, οι ναύλοι για τη μεταφορά σιτηρών από το US Gulf στην Ιαπωνία διαμορφώθηκαν στα $50,76/τόνο, σημειώνοντας πτώση 2% σε σχέση με το β’ τρίμηνο και πτώση 22% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Συγκριτικά με τον κυλιόμενο μέσο όρο τετραετίας, ο εν λόγω αριθμός κινήθηκε κατά 15% χαμηλότερα. Από το US Gulf στην Ευρώπη οι ναύλοι κατά μέσο όρο διαμορφώθηκαν σε $25,87/τόνο, σημειώνοντας πτώση 8% και 19% σε τριμηνιαία και ετήσια βάση αντίστοιχα. Ωστόσο, ήταν αυξημένοι κατά 4% σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας.

Στην έκθεσή του το αμερικανικό υπουργείο σημειώνει ότι οι ναύλοι κατέγραψαν σημαντική μεταβλητότητα τόσο από τρίμηνο σε τρίμηνο όσο και σε ετήσια βάση εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων, της αναστολής του διαδρόμου στη Μαύρη Θάλασσα και της απαισιοδοξίας της αγοράς για την πορεία της κινεζικής οικονομίας.

Ακόμη, το αμερικανικό υπουργείο επισημαίνει ότι τα υφιστάμενα επίπεδα ναύλων των bulk carriers, αν και χαμηλότερα σε σχέση με το peak που σημειώθηκε την εβδομάδα με πέρας την 21η Σεπτεμβρίου, είναι πιο υψηλά σε σύγκριση με το μεγαλύτερο διάστημα του γ’ τριμήνου. Ωστόσο, αν και παραμένει αμφίβολο κατά πόσο θα συνεχιστεί αυτή η τάση, τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι ναύλοι των bulkers ακολουθούν πτωτική πορεία. Εν μέσω των χαμηλότερων spot ναύλων, η ζήτηση της Κίνας για την αναπλήρωση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος ήταν ισχυρή τους τελευταίους δύο μήνες και αναμένεται να συνεχιστεί. Παράλληλα, η αύξηση της ζήτησης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα και η άνοδος των εγχώριων τιμών άνθρακα έχουν δώσει ώθηση στις εισαγωγές άνθρακα το ίδιο διάστημα. Επιπλέον, οι εισαγωγές καλαμποκιού της Κίνας αναμένεται να είναι υψηλές. Τόσο οι εξαγωγές καλαμποκιού της Βραζιλίας στην Κίνα όσο και οι μεγάλες ποσότητες της Ουκρανίας που άρχισαν να εξάγονται τον Οκτώβριο θα δώσουν νέα πνοή στη ζήτηση για Panamax.

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Μια θεσμική παράδοση: Ο εφοπλισμός τιμά τη ναυτεργατική συνεισφορά

Στο πλαίσιο της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, η Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού απένειμε στους κύριους Βαρβατέ Ιωάννη και Πτήνη Ιωάννη,…

Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας: Η ασφάλεια, απόλυτη προτεραιότητα της ναυτιλιακής κοινότητας

Η Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας φέτος γιορτάζεται στις 26 Σεπτεμβρίου και είναι αφιερωμένη στη σημασία της ασφάλειας εν πλω εν μέσω ραγδαίων μεταβολών και νέων…

Γενικός Γραμματέας OPEC: «Δεν υπάρχει κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου στον ορίζοντα»

Αισιόδοξος εμφανίζεται ο OPEC για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πετρελαίου, εν μέσω συγκυριών που περικλείουν το βραχυπρόθεσμο outlook σε ένα πέπλο…

Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Επιτεύξιμοι οι στόχοι για το 2030

Αισιόδοξο διαφαίνεται το πρόσφατο μήνυμα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμφωνα με το οποίο οι στόχοι τριπλασιασμού της ηλεκτροπαραγωγικής ικανότητας από ανανεώσιμες πηγές μέχρι…

Αποκτήστε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }