
Πτώση κατέγραψαν οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών από το US Gulf και τον βορειοδυτικό Ειρηνικό των ΗΠΑ το γ’ τρίμηνο, τόσο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο όσο και σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με το πρόσφατο Grain Transportation Report του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας.
Σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας, οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών προς την Ιαπωνία μειώθηκαν ενώ προς την Ευρώπη αυξήθηκαν. Κατά μέσο όρο, οι ναύλοι για τη μεταφορά σιτηρών από το US Gulf στην Ιαπωνία διαμορφώθηκαν στα $50,76/τόνο, σημειώνοντας πτώση 2% σε σχέση με το β’ τρίμηνο και πτώση 22% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Συγκριτικά με τον κυλιόμενο μέσο όρο τετραετίας, ο εν λόγω αριθμός κινήθηκε κατά 15% χαμηλότερα. Από το US Gulf στην Ευρώπη οι ναύλοι κατά μέσο όρο διαμορφώθηκαν σε $25,87/τόνο, σημειώνοντας πτώση 8% και 19% σε τριμηνιαία και ετήσια βάση αντίστοιχα. Ωστόσο, ήταν αυξημένοι κατά 4% σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας.
Στην έκθεσή του το αμερικανικό υπουργείο σημειώνει ότι οι ναύλοι κατέγραψαν σημαντική μεταβλητότητα τόσο από τρίμηνο σε τρίμηνο όσο και σε ετήσια βάση εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων, της αναστολής του διαδρόμου στη Μαύρη Θάλασσα και της απαισιοδοξίας της αγοράς για την πορεία της κινεζικής οικονομίας.
Ακόμη, το αμερικανικό υπουργείο επισημαίνει ότι τα υφιστάμενα επίπεδα ναύλων των bulk carriers, αν και χαμηλότερα σε σχέση με το peak που σημειώθηκε την εβδομάδα με πέρας την 21η Σεπτεμβρίου, είναι πιο υψηλά σε σύγκριση με το μεγαλύτερο διάστημα του γ’ τριμήνου. Ωστόσο, αν και παραμένει αμφίβολο κατά πόσο θα συνεχιστεί αυτή η τάση, τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι ναύλοι των bulkers ακολουθούν πτωτική πορεία. Εν μέσω των χαμηλότερων spot ναύλων, η ζήτηση της Κίνας για την αναπλήρωση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος ήταν ισχυρή τους τελευταίους δύο μήνες και αναμένεται να συνεχιστεί. Παράλληλα, η αύξηση της ζήτησης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα και η άνοδος των εγχώριων τιμών άνθρακα έχουν δώσει ώθηση στις εισαγωγές άνθρακα το ίδιο διάστημα. Επιπλέον, οι εισαγωγές καλαμποκιού της Κίνας αναμένεται να είναι υψηλές. Τόσο οι εξαγωγές καλαμποκιού της Βραζιλίας στην Κίνα όσο και οι μεγάλες ποσότητες της Ουκρανίας που άρχισαν να εξάγονται τον Οκτώβριο θα δώσουν νέα πνοή στη ζήτηση για Panamax.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Εν μέσω συθέμελων αλλαγών στο διεθνές εμπόριο, ο OPEC αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την αύξηση της ζήτησης πετρελαίου τα προσεχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ