![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Πτώση κατέγραψαν οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών από το US Gulf και τον βορειοδυτικό Ειρηνικό των ΗΠΑ το γ’ τρίμηνο, τόσο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο όσο και σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με το πρόσφατο Grain Transportation Report του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας.
Σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας, οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών προς την Ιαπωνία μειώθηκαν ενώ προς την Ευρώπη αυξήθηκαν. Κατά μέσο όρο, οι ναύλοι για τη μεταφορά σιτηρών από το US Gulf στην Ιαπωνία διαμορφώθηκαν στα $50,76/τόνο, σημειώνοντας πτώση 2% σε σχέση με το β’ τρίμηνο και πτώση 22% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Συγκριτικά με τον κυλιόμενο μέσο όρο τετραετίας, ο εν λόγω αριθμός κινήθηκε κατά 15% χαμηλότερα. Από το US Gulf στην Ευρώπη οι ναύλοι κατά μέσο όρο διαμορφώθηκαν σε $25,87/τόνο, σημειώνοντας πτώση 8% και 19% σε τριμηνιαία και ετήσια βάση αντίστοιχα. Ωστόσο, ήταν αυξημένοι κατά 4% σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας.
Στην έκθεσή του το αμερικανικό υπουργείο σημειώνει ότι οι ναύλοι κατέγραψαν σημαντική μεταβλητότητα τόσο από τρίμηνο σε τρίμηνο όσο και σε ετήσια βάση εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων, της αναστολής του διαδρόμου στη Μαύρη Θάλασσα και της απαισιοδοξίας της αγοράς για την πορεία της κινεζικής οικονομίας.
Ακόμη, το αμερικανικό υπουργείο επισημαίνει ότι τα υφιστάμενα επίπεδα ναύλων των bulk carriers, αν και χαμηλότερα σε σχέση με το peak που σημειώθηκε την εβδομάδα με πέρας την 21η Σεπτεμβρίου, είναι πιο υψηλά σε σύγκριση με το μεγαλύτερο διάστημα του γ’ τριμήνου. Ωστόσο, αν και παραμένει αμφίβολο κατά πόσο θα συνεχιστεί αυτή η τάση, τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι ναύλοι των bulkers ακολουθούν πτωτική πορεία. Εν μέσω των χαμηλότερων spot ναύλων, η ζήτηση της Κίνας για την αναπλήρωση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος ήταν ισχυρή τους τελευταίους δύο μήνες και αναμένεται να συνεχιστεί. Παράλληλα, η αύξηση της ζήτησης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα και η άνοδος των εγχώριων τιμών άνθρακα έχουν δώσει ώθηση στις εισαγωγές άνθρακα το ίδιο διάστημα. Επιπλέον, οι εισαγωγές καλαμποκιού της Κίνας αναμένεται να είναι υψηλές. Τόσο οι εξαγωγές καλαμποκιού της Βραζιλίας στην Κίνα όσο και οι μεγάλες ποσότητες της Ουκρανίας που άρχισαν να εξάγονται τον Οκτώβριο θα δώσουν νέα πνοή στη ζήτηση για Panamax.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δεκαετία του 1950 αποτελεί μια περίοδο που χαρακτηρίστηκε, μεταξύ άλλων, από αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο και σταθερής ανάπτυξης της οικονομίας,…
Τα «βαφτίσια» ενός νεότευκτου πλοίου γιόρτασε πρόσφατα η Ocean Network Express (ONE), σε μια τελετή ονοματοδοσίας-ορόσημο για την πορεία της εταιρείας τακτικών γραμμών. Συγκεκριμένα,…
Στα bulk carriers κατανάλωσης LNG έχει στρέψει το ενδιαφέρον της η ναυτιλιακή βιομηχανία της Ιαπωνίας, με το ναυπηγείο JMU (Japan Marine United) να παραδίδει…
Την πεποίθησή του ότι ένα levy-based fund και ένας μηχανισμός επιβράβευσης συνδυαζόμενα με ένα πρότυπο καυσίμων του ΙΜΟ είναι ο καλύτερος τρόπος για την…
Οι ναύλοι των LNG carriers έχουν «πιάσει πάτο», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική MB Shipbrokers, εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση του…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ’ τρίμηνο του 2024 αλλά και ολόκληρο το 2024 προχώρησε η Navios Maritime Partners L.P., με επικεφαλής…
Στο πλαίσιο της ανάγκης για τη λήψη προληπτικών μέτρων στον λιμένα Αθηνιό, στον λιμένα όρμου Αμμουδίου, στον λιμένα όρμου Φηρών, στον λιμένα Κόρφου ν.…
Στην ψηφιακή μετάβαση και στην ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής φαίνεται να «ποντάρει» η Νότια Κορέα, για την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυπηγικής της βιομηχανίας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ