Πτώση κατέγραψαν οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών από το US Gulf και τον βορειοδυτικό Ειρηνικό των ΗΠΑ το γ’ τρίμηνο, τόσο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο όσο και σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με το πρόσφατο Grain Transportation Report του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας.
Σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας, οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών προς την Ιαπωνία μειώθηκαν ενώ προς την Ευρώπη αυξήθηκαν. Κατά μέσο όρο, οι ναύλοι για τη μεταφορά σιτηρών από το US Gulf στην Ιαπωνία διαμορφώθηκαν στα $50,76/τόνο, σημειώνοντας πτώση 2% σε σχέση με το β’ τρίμηνο και πτώση 22% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Συγκριτικά με τον κυλιόμενο μέσο όρο τετραετίας, ο εν λόγω αριθμός κινήθηκε κατά 15% χαμηλότερα. Από το US Gulf στην Ευρώπη οι ναύλοι κατά μέσο όρο διαμορφώθηκαν σε $25,87/τόνο, σημειώνοντας πτώση 8% και 19% σε τριμηνιαία και ετήσια βάση αντίστοιχα. Ωστόσο, ήταν αυξημένοι κατά 4% σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας.
Στην έκθεσή του το αμερικανικό υπουργείο σημειώνει ότι οι ναύλοι κατέγραψαν σημαντική μεταβλητότητα τόσο από τρίμηνο σε τρίμηνο όσο και σε ετήσια βάση εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων, της αναστολής του διαδρόμου στη Μαύρη Θάλασσα και της απαισιοδοξίας της αγοράς για την πορεία της κινεζικής οικονομίας.
Ακόμη, το αμερικανικό υπουργείο επισημαίνει ότι τα υφιστάμενα επίπεδα ναύλων των bulk carriers, αν και χαμηλότερα σε σχέση με το peak που σημειώθηκε την εβδομάδα με πέρας την 21η Σεπτεμβρίου, είναι πιο υψηλά σε σύγκριση με το μεγαλύτερο διάστημα του γ’ τριμήνου. Ωστόσο, αν και παραμένει αμφίβολο κατά πόσο θα συνεχιστεί αυτή η τάση, τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι ναύλοι των bulkers ακολουθούν πτωτική πορεία. Εν μέσω των χαμηλότερων spot ναύλων, η ζήτηση της Κίνας για την αναπλήρωση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος ήταν ισχυρή τους τελευταίους δύο μήνες και αναμένεται να συνεχιστεί. Παράλληλα, η αύξηση της ζήτησης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα και η άνοδος των εγχώριων τιμών άνθρακα έχουν δώσει ώθηση στις εισαγωγές άνθρακα το ίδιο διάστημα. Επιπλέον, οι εισαγωγές καλαμποκιού της Κίνας αναμένεται να είναι υψηλές. Τόσο οι εξαγωγές καλαμποκιού της Βραζιλίας στην Κίνα όσο και οι μεγάλες ποσότητες της Ουκρανίας που άρχισαν να εξάγονται τον Οκτώβριο θα δώσουν νέα πνοή στη ζήτηση για Panamax.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine, υλοποίησε το 2024 στην Κάλυμνο παρεμβάσεις που βελτίωσαν τις υποδομές και ενίσχυσαν…
Μετά από δεκαετίες χαμηλού ενδιαφέροντος για τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης, λόγω των κυρώσεων και του εμφυλίου πολέμου, ένα πιθανό νέο…
Το Ελληνικό Χρηματιστήριο, σύμφωνα με τους διεθνείς και εγχώριους επενδυτικούς οίκους, έχει τις προϋποθέσεις να καταγράψει και 5η συνεχόμενη ανοδική χρονιά (2024 +13,65%, 2023…
Εν μέσω διαρκών παραινέσεων από τη διεθνή κοινότητα για την ενίσχυση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών συνεχίζονται, με…
Ελαφρώς υψηλότερες προμήθειες, χαμηλότερη κατανάλωση, μειωμένο εμπόριο και υψηλότερα τελικά αποθέματα εκτιμά για την παγκόσμια αγορά σιταριού το 2024/2025 το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στη…
Σε νέα παραγγελία προχώρησε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines (MOL) την πρώτη εβδομάδα του 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied,…
To 22o μέλος της ECSA αποτελεί η Bulgarian Shipowners Association (BSA). «Είμαστε υπερήφανοι που καλωσορίζουμε την Bulgarian Shipowners Association ως νέο μέλος της ECSA.…
Νέα σαρωτικά μέτρα για την εκπλήρωση της δέσμευσης της G7 να μειώσει τα ρωσικά έσοδα από την ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου του αποκλεισμού δύο μεγάλων ρωσικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ