
Πτώση κατέγραψαν οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών από το US Gulf και τον βορειοδυτικό Ειρηνικό των ΗΠΑ το γ’ τρίμηνο, τόσο σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο όσο και σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με το πρόσφατο Grain Transportation Report του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας.
Σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας, οι ναύλοι για τη θαλάσσια μεταφορά σιτηρών προς την Ιαπωνία μειώθηκαν ενώ προς την Ευρώπη αυξήθηκαν. Κατά μέσο όρο, οι ναύλοι για τη μεταφορά σιτηρών από το US Gulf στην Ιαπωνία διαμορφώθηκαν στα $50,76/τόνο, σημειώνοντας πτώση 2% σε σχέση με το β’ τρίμηνο και πτώση 22% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Συγκριτικά με τον κυλιόμενο μέσο όρο τετραετίας, ο εν λόγω αριθμός κινήθηκε κατά 15% χαμηλότερα. Από το US Gulf στην Ευρώπη οι ναύλοι κατά μέσο όρο διαμορφώθηκαν σε $25,87/τόνο, σημειώνοντας πτώση 8% και 19% σε τριμηνιαία και ετήσια βάση αντίστοιχα. Ωστόσο, ήταν αυξημένοι κατά 4% σε σχέση με τον μέσο όρο τετραετίας.
Στην έκθεσή του το αμερικανικό υπουργείο σημειώνει ότι οι ναύλοι κατέγραψαν σημαντική μεταβλητότητα τόσο από τρίμηνο σε τρίμηνο όσο και σε ετήσια βάση εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων, της αναστολής του διαδρόμου στη Μαύρη Θάλασσα και της απαισιοδοξίας της αγοράς για την πορεία της κινεζικής οικονομίας.
Ακόμη, το αμερικανικό υπουργείο επισημαίνει ότι τα υφιστάμενα επίπεδα ναύλων των bulk carriers, αν και χαμηλότερα σε σχέση με το peak που σημειώθηκε την εβδομάδα με πέρας την 21η Σεπτεμβρίου, είναι πιο υψηλά σε σύγκριση με το μεγαλύτερο διάστημα του γ’ τριμήνου. Ωστόσο, αν και παραμένει αμφίβολο κατά πόσο θα συνεχιστεί αυτή η τάση, τις τελευταίες δύο εβδομάδες οι ναύλοι των bulkers ακολουθούν πτωτική πορεία. Εν μέσω των χαμηλότερων spot ναύλων, η ζήτηση της Κίνας για την αναπλήρωση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος ήταν ισχυρή τους τελευταίους δύο μήνες και αναμένεται να συνεχιστεί. Παράλληλα, η αύξηση της ζήτησης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα και η άνοδος των εγχώριων τιμών άνθρακα έχουν δώσει ώθηση στις εισαγωγές άνθρακα το ίδιο διάστημα. Επιπλέον, οι εισαγωγές καλαμποκιού της Κίνας αναμένεται να είναι υψηλές. Τόσο οι εξαγωγές καλαμποκιού της Βραζιλίας στην Κίνα όσο και οι μεγάλες ποσότητες της Ουκρανίας που άρχισαν να εξάγονται τον Οκτώβριο θα δώσουν νέα πνοή στη ζήτηση για Panamax.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), κ. Μελίνα Τραυλού, και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ συναντήθηκαν σήμερα με τον Ευρωπαίο Επίτροπο…
Ο κ. Νικόλας Πατέρας παρέδωσε σήμερα πέντε νέα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ.Μιχάλη Χρυσοχοιδη και στον Αρχηγό της Ελληνικής…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Μαρτίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Σε νέα στρατηγική κίνηση στην αγορά δεξαμενόπλοιων προχώρησε η TEN με επικεφαλής τον δρα Νίκο Τσάκο. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
H μετοχική σύνθεση της Star Bulk Carriers, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά μεταβλήθηκε πρόσφατα, καθώς η Famatown Finance Limited απέκτησε 11,8 εκατ. μετοχές…
Ακάθεκτη παραμένει η στρατηγική ενίσχυση του υπό διαχείριση στόλου της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και με τους δασμούς να πέφτουν «βροχή» εκατέρωθεν, οι εισαγωγές αμερικανικού LNG από την Κίνα μοιάζουν να έχουν…
Καθώς η χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) παραμένει προαιρετική στην Ασία, οι αναλυτές της αγοράς «βλέπουν» προσεχώς πλεόνασμα προσφοράς SAF στην ασιατική αγορά. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ