Η Berge Bulk, μια από τις κορυφαίες παγκοσμίως πλοιοκτήτριες εταιρείες του κλάδου των φορτηγών πλοίων, ανακοίνωσε την καθέλκυση ενός πρωτοποριακού πλοίου κατηγορίας Newcastlemax, το οποίο είναι εξοπλισμένο με τέσσερα ιστία BARTech WindWings της Yara Marine Technologies.
Με τη χρήση των ύψους 37,5 μέτρων και πλάτους 20 μέτρων τεσσάρων ιστίων, το πλοίο με την ονομασία Berge Olympus αναμένεται να εξοικονομεί έξι τόνους καυσίμου την ημέρα πραγματοποιώντας ένα μέσο ταξίδι, μειώνοντας παράλληλα τις παραγόμενες εκπομπές CO2 κατά περίπου 19,5 τόνους την ημέρα. Η εταιρεία αξιολογεί παράλληλα το ενδεχόμενο εγκατάστασης των WindWings και σε άλλα πλοία του στόλου της τα οποία πραγματοποιούν δρομολόγια με ευνοϊκές συνθήκες ανέμου.
Πλέον της εγκατάστασης των WindWings, το Berge Olympus είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα σύστημα αξονικής γεννήτριας, το οποίο τροφοδοτούμενο από την κύρια μηχανή του πλοίου θα παράγει ηλεκτρική ισχύ, εξοικονομώντας έτσι καύσιμα και μειώνοντας τις παραγόμενες εκπομπές. Διαθέτοντας ισχύ 1MW, το εν λόγω σύστημα μπορεί να εξαλείψει την ανάγκη χρήσης των ηλεκτρογεννητριών του πλοίου κατά τη διάρκεια της πλεύσης.
Ως μέρος των παγκόσμιων προσπαθειών για την επίτευξη των μελλοντικών στόχων απανθρακοποίησης, η Berge Bulk χαράσει μια διαδρομή προς την ανθρακική ουδετερότητα μέσω της ασφαλούς, αποδοτικής και βιώσιμης ναυτιλίας. Προκειμένου να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει, η εταιρεία έχει αναπτύξει το λεγόμενο Marshall Plan, ένα σχέδιο απανθρακοποίησης το οποίο εστιάζει στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του στόλου της, την αξιοποίηση προηγμένων ναυτιλιακών τεχνολογιών, τη δοκιμή νέων καυσίμων και την επένδυση σε τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα.
Παράλληλα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έχει και τις «ευχές» του γίγαντα εξορύξεων Vale. Άλλωστε, η Vale έχει ναυλώσει το «Berge Olympus» το οποίο θα πλέει μεταξύ Βραζιλίας και Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το 2024 αποτέλεσε ένα δύσκολο έτος για την αγορά των LNG carriers, με τους ναύλους να υποχωρούν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Το…
Η πρόσφατη αποδυνάμωση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων έχει οδηγήσει σε εκ νέου στροφή των tankers μεγαλύτερου μεγέθους στη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει…
Στις 2 Αυγούστου 1956 καθελκύστηκε από τις εσχάρες των ναυπηγείων Brodogradiliste «III Maj» της Ριέκα το φορτηγό πλοίο «Mimina», για λογαριασμό του Οίκου Ευσταθίου.…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας το 12μηνο του 2024 καταγράφοντας αύξηση 9,3% με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.…
Με κάθε επισημότητα εκκίνησε πλέον η κατασκευή δύο μεγαλεπήβολων ενεργειακών έργων στην Κίνα, μετά την τελική επενδυτική απόφαση (FID) που έλαβαν πρόσφατα οι ενεργειακοί…
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα του παγκόσμιου εμπορίου και της διεθνούς ναυτιλίας, η Σεούλ επικεντρώνεται στη λήψη μέτρων που θα διατηρήσουν τη…
Το Silverstream System αποτελεί μια επαναστατική τεχνολογία στον τομέα της ναυτιλίας, η οποία μειώνει την τριβή μεταξύ του κύτους του πλοίου και του νερού…
Σε μικρή πτώση οδηγήθηκε ο δείκτης WCI της Drewry την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου, απότοκο των εξελίξεων που έλαβαν χώρα στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ