
Ένα εξ ολοκλήρου «made in Sicily» πορθμείο, το οποίο θα εξυπηρετεί τα νησιά Λαμπεντούζα και Παντελέρια, ναυπηγεί η Fincantieri κατόπιν παραγγελίας της Περιφέρειας της Σικελίας, στην οποία και θα ανήκει το πλοίο.
To νέο πορθμείο (Ropax Class A) θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στο ναυπηγείο της Fincantieri στο Παλέρμο και θα διαθέτει μήκος 140 μ. Mε μεταφορική ικανότητα 1.000 επιβατών και 200 αυτοκινήτων, θα μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 19 κόμβων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με ένα κινητήρα διπλού καυσίμου ο οποίος θα καταναλώνει είτε ντίζελ είτε υγροποιημένο φυσικό αέριο, επιτυγχάνοντας έτσι σημαντική μείωση στις παραγόμενες εκπομπές οξειδίων του θείου και οξειδίων του αζώτου. Θα διαθέτει επίσης ένα φωτοβολταϊκό σύστημα το οποίο θα τροφοδοτεί μια συστοιχία μπαταριών, εξασφαλίζοντας έτσι μηδενικές παραγόμενες εκπομπές ρύπων για περίπου τέσσερις ώρες, κατά την παραμονή του πλοίου στα λιμάνια.
Το project αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και θα μπορούσε να δείξει τον δρόμο στην Ελλάδα, την ίδια ώρα που η ανάγκη για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου κρίνεται πιο απαραίτητη από ποτέ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ