Η αεροπορική εταιρεία Airbus πρόκειται να εξοπλίσει ένα από τα πλοία που χρησιμοποιεί για τη μεταφορά υποσυγκροτημάτων αεροσκαφών της ‒το οποίο έχει ναυλώσει από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs‒ με μια τεχνολογία που αξιοποιεί την αιολική ενέργεια για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης, προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις παραγόμενες εκπομπές CO₂ του πλοίου.
Η λύση βοηθητικής πρόωσης eSAIL, την οποία έχει αναπτύξει η ισπανική εταιρεία bound4blue, παράγει έως και έξι φορές μεγαλύτερη πρόωση σε σύγκριση με ένα συμβατικό άκαμπτο ιστίο. Το σύστημα αποτελείται από μια κατακόρυφη επιφάνεια που μοιάζει με ιστίο και ένα ηλεκτρικό σύστημα αναρρόφησης αέρα το οποίο βοηθά τη ροή του αέρα να προσκολληθεί στο ιστίο, δημιουργώντας έτσι πρόσθετη πρόωση και μειώνοντας παράλληλα το φορτίο του κινητήρα του πλοίου.
Στο πλαίσιο του έργου, τρία eSAILs ύψους 22 μ. πρόκειται να εγκατασταθούν στο πλοίο «Ville de Bordeaux», για να δοκιμαστούν στη συνέχεια για μια περίοδο έξι μηνών, ξεκινώντας από τις αρχές του 2024. Το πλοίο «Ville de Bordeaux» χρησιμοποιείται για τη μεταφορά υποσυγκροτημάτων αεροσκαφών της σειράς Airbus A320 Family από την Ευρώπη στο Μομπάιλ των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου γίνεται η τελική συναρμολόγηση.
Η εγκατάσταση των eSAILs στο «Ville de Bordeaux» υποστηρίζει τη δέσμευση της Airbus να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO₂ των θαλάσσιων δραστηριοτήτων της έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2015. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της bound4blue, η χρήση της εν λόγω τεχνολογίας μπορεί να αποφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του πλοίου έως και κατά 560 τόνους και των εκπομπών CO₂ έως και κατά 1.800 τόνους ετησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης άφησαν ελεύθερα έπειτα από πάνω από ένα χρόνο τα μέλη του πληρώματος του πλοίου «Galaxy Leader», που είχαν συλλάβει…
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ