Η αεροπορική εταιρεία Airbus πρόκειται να εξοπλίσει ένα από τα πλοία που χρησιμοποιεί για τη μεταφορά υποσυγκροτημάτων αεροσκαφών της ‒το οποίο έχει ναυλώσει από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs‒ με μια τεχνολογία που αξιοποιεί την αιολική ενέργεια για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης, προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις παραγόμενες εκπομπές CO₂ του πλοίου.
Η λύση βοηθητικής πρόωσης eSAIL, την οποία έχει αναπτύξει η ισπανική εταιρεία bound4blue, παράγει έως και έξι φορές μεγαλύτερη πρόωση σε σύγκριση με ένα συμβατικό άκαμπτο ιστίο. Το σύστημα αποτελείται από μια κατακόρυφη επιφάνεια που μοιάζει με ιστίο και ένα ηλεκτρικό σύστημα αναρρόφησης αέρα το οποίο βοηθά τη ροή του αέρα να προσκολληθεί στο ιστίο, δημιουργώντας έτσι πρόσθετη πρόωση και μειώνοντας παράλληλα το φορτίο του κινητήρα του πλοίου.
Στο πλαίσιο του έργου, τρία eSAILs ύψους 22 μ. πρόκειται να εγκατασταθούν στο πλοίο «Ville de Bordeaux», για να δοκιμαστούν στη συνέχεια για μια περίοδο έξι μηνών, ξεκινώντας από τις αρχές του 2024. Το πλοίο «Ville de Bordeaux» χρησιμοποιείται για τη μεταφορά υποσυγκροτημάτων αεροσκαφών της σειράς Airbus A320 Family από την Ευρώπη στο Μομπάιλ των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου γίνεται η τελική συναρμολόγηση.
Η εγκατάσταση των eSAILs στο «Ville de Bordeaux» υποστηρίζει τη δέσμευση της Airbus να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO₂ των θαλάσσιων δραστηριοτήτων της έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2015. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της bound4blue, η χρήση της εν λόγω τεχνολογίας μπορεί να αποφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του πλοίου έως και κατά 560 τόνους και των εκπομπών CO₂ έως και κατά 1.800 τόνους ετησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ