
Η αεροπορική εταιρεία Airbus πρόκειται να εξοπλίσει ένα από τα πλοία που χρησιμοποιεί για τη μεταφορά υποσυγκροτημάτων αεροσκαφών της ‒το οποίο έχει ναυλώσει από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs‒ με μια τεχνολογία που αξιοποιεί την αιολική ενέργεια για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης, προκειμένου να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις παραγόμενες εκπομπές CO₂ του πλοίου.
Η λύση βοηθητικής πρόωσης eSAIL, την οποία έχει αναπτύξει η ισπανική εταιρεία bound4blue, παράγει έως και έξι φορές μεγαλύτερη πρόωση σε σύγκριση με ένα συμβατικό άκαμπτο ιστίο. Το σύστημα αποτελείται από μια κατακόρυφη επιφάνεια που μοιάζει με ιστίο και ένα ηλεκτρικό σύστημα αναρρόφησης αέρα το οποίο βοηθά τη ροή του αέρα να προσκολληθεί στο ιστίο, δημιουργώντας έτσι πρόσθετη πρόωση και μειώνοντας παράλληλα το φορτίο του κινητήρα του πλοίου.
Στο πλαίσιο του έργου, τρία eSAILs ύψους 22 μ. πρόκειται να εγκατασταθούν στο πλοίο «Ville de Bordeaux», για να δοκιμαστούν στη συνέχεια για μια περίοδο έξι μηνών, ξεκινώντας από τις αρχές του 2024. Το πλοίο «Ville de Bordeaux» χρησιμοποιείται για τη μεταφορά υποσυγκροτημάτων αεροσκαφών της σειράς Airbus A320 Family από την Ευρώπη στο Μομπάιλ των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου γίνεται η τελική συναρμολόγηση.
Η εγκατάσταση των eSAILs στο «Ville de Bordeaux» υποστηρίζει τη δέσμευση της Airbus να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO₂ των θαλάσσιων δραστηριοτήτων της έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2015. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της bound4blue, η χρήση της εν λόγω τεχνολογίας μπορεί να αποφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του πλοίου έως και κατά 560 τόνους και των εκπομπών CO₂ έως και κατά 1.800 τόνους ετησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ