Ο νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR) και οι εταιρείες Cargill International, Minerva Dry Inc. και Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co Ltd (NACKS) πρόκειται να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη του σχεδιασμού ενός φορτηγού πλοίου κατηγορίας Kamsarmax το οποίο θα διαθέτει κυλινδρικά ιστία για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας ενώ θα μπορεί να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο.
Η εν λόγω συνεργασία είναι αποτέλεσμα ενός Κοινού Αναπτυξιακού Έργου (JDP) η υλοποίηση του οποίου ξεκίνησε το 2022 και περιλάμβανε τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τις απαιτήσεις των διαχειριστών πλοίων από την εταιρεία διαχείρισης φορτηγών πλοίων Cargill, συνδυάζοντας παράλληλα την επιχειρησιακή εμπειρία της πλοιοκτήτριας εταιρείας Minerva Dry με τις σχεδιαστικές γνώσεις του κινεζικού ναυπηγείου NACKS. Παράλληλα, ο LR ενήργησε ως σύμβουλος σε όλη τη διάρκεια του έργου, όντας ο μοναδικός νηογνώμονας που εμπλέκεται με το σχεδιασμό του νέου πλοίου.
Ο Κώστας Παπαδοδήμας, Τεχνικός Διευθυντής της Minerva Dry ανέφερε: «Βρισκόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία ο ναυτιλιακός κλάδος έχει εισέλθει σε μια διαδικασία μετασχηματισμού η οποία προκαλείται κυρίως από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και τις απαιτήσεις και τους στόχους που έχουν τεθεί για την απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα. Ως εκ τούτου, η Minerva Dry δεσμεύεται να συνεργαστεί με ενδιαφερόμενα μέρη και επιχειρηματικούς εταίρους με στόχο την ανάπτυξη λύσεων που θα επιτρέψουν την επίτευξη της απανθρακοποίησης του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών».
Ο Νίκος Κακαλής, Global Bulk Carriers Segment Director του Lloyd’s Register δήλωσε σχετικά με την εν λόγω πρωτοβουλία: «Είναι ζωτικής σημασίας τα ενδιαφερόμενα μέρη ολόκληρου του ναυτιλιακού κλάδου να συνεχίσουν να συνεργάζονται για την ανάπτυξη εμπορικά βιώσιμων φορτηγών πλοίων τα οποία θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του κλάδου, δίνοντας προτεραιότητα σε σχεδιασμούς οι οποίοι συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, όπως αυτό αποδεικνύεται από το συγκεκριμένο αναπτυξιακό έργο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ