
Ο νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR) και οι εταιρείες Cargill International, Minerva Dry Inc. και Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co Ltd (NACKS) πρόκειται να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη του σχεδιασμού ενός φορτηγού πλοίου κατηγορίας Kamsarmax το οποίο θα διαθέτει κυλινδρικά ιστία για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας ενώ θα μπορεί να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο.
Η εν λόγω συνεργασία είναι αποτέλεσμα ενός Κοινού Αναπτυξιακού Έργου (JDP) η υλοποίηση του οποίου ξεκίνησε το 2022 και περιλάμβανε τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τις απαιτήσεις των διαχειριστών πλοίων από την εταιρεία διαχείρισης φορτηγών πλοίων Cargill, συνδυάζοντας παράλληλα την επιχειρησιακή εμπειρία της πλοιοκτήτριας εταιρείας Minerva Dry με τις σχεδιαστικές γνώσεις του κινεζικού ναυπηγείου NACKS. Παράλληλα, ο LR ενήργησε ως σύμβουλος σε όλη τη διάρκεια του έργου, όντας ο μοναδικός νηογνώμονας που εμπλέκεται με το σχεδιασμό του νέου πλοίου.
Ο Κώστας Παπαδοδήμας, Τεχνικός Διευθυντής της Minerva Dry ανέφερε: «Βρισκόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία ο ναυτιλιακός κλάδος έχει εισέλθει σε μια διαδικασία μετασχηματισμού η οποία προκαλείται κυρίως από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και τις απαιτήσεις και τους στόχους που έχουν τεθεί για την απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα. Ως εκ τούτου, η Minerva Dry δεσμεύεται να συνεργαστεί με ενδιαφερόμενα μέρη και επιχειρηματικούς εταίρους με στόχο την ανάπτυξη λύσεων που θα επιτρέψουν την επίτευξη της απανθρακοποίησης του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών».
Ο Νίκος Κακαλής, Global Bulk Carriers Segment Director του Lloyd’s Register δήλωσε σχετικά με την εν λόγω πρωτοβουλία: «Είναι ζωτικής σημασίας τα ενδιαφερόμενα μέρη ολόκληρου του ναυτιλιακού κλάδου να συνεχίσουν να συνεργάζονται για την ανάπτυξη εμπορικά βιώσιμων φορτηγών πλοίων τα οποία θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του κλάδου, δίνοντας προτεραιότητα σε σχεδιασμούς οι οποίοι συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, όπως αυτό αποδεικνύεται από το συγκεκριμένο αναπτυξιακό έργο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ