Ο νηογνώμονας Lloyd’s Register (LR) και οι εταιρείες Cargill International, Minerva Dry Inc. και Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co Ltd (NACKS) πρόκειται να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη του σχεδιασμού ενός φορτηγού πλοίου κατηγορίας Kamsarmax το οποίο θα διαθέτει κυλινδρικά ιστία για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας ενώ θα μπορεί να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο.
Η εν λόγω συνεργασία είναι αποτέλεσμα ενός Κοινού Αναπτυξιακού Έργου (JDP) η υλοποίηση του οποίου ξεκίνησε το 2022 και περιλάμβανε τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τις απαιτήσεις των διαχειριστών πλοίων από την εταιρεία διαχείρισης φορτηγών πλοίων Cargill, συνδυάζοντας παράλληλα την επιχειρησιακή εμπειρία της πλοιοκτήτριας εταιρείας Minerva Dry με τις σχεδιαστικές γνώσεις του κινεζικού ναυπηγείου NACKS. Παράλληλα, ο LR ενήργησε ως σύμβουλος σε όλη τη διάρκεια του έργου, όντας ο μοναδικός νηογνώμονας που εμπλέκεται με το σχεδιασμό του νέου πλοίου.
Ο Κώστας Παπαδοδήμας, Τεχνικός Διευθυντής της Minerva Dry ανέφερε: «Βρισκόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία ο ναυτιλιακός κλάδος έχει εισέλθει σε μια διαδικασία μετασχηματισμού η οποία προκαλείται κυρίως από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και τις απαιτήσεις και τους στόχους που έχουν τεθεί για την απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα. Ως εκ τούτου, η Minerva Dry δεσμεύεται να συνεργαστεί με ενδιαφερόμενα μέρη και επιχειρηματικούς εταίρους με στόχο την ανάπτυξη λύσεων που θα επιτρέψουν την επίτευξη της απανθρακοποίησης του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών».
Ο Νίκος Κακαλής, Global Bulk Carriers Segment Director του Lloyd’s Register δήλωσε σχετικά με την εν λόγω πρωτοβουλία: «Είναι ζωτικής σημασίας τα ενδιαφερόμενα μέρη ολόκληρου του ναυτιλιακού κλάδου να συνεχίσουν να συνεργάζονται για την ανάπτυξη εμπορικά βιώσιμων φορτηγών πλοίων τα οποία θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του κλάδου, δίνοντας προτεραιότητα σε σχεδιασμούς οι οποίοι συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, όπως αυτό αποδεικνύεται από το συγκεκριμένο αναπτυξιακό έργο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Σε τροχιά ισχυρής κερδοφορίας κινήθηκαν οι τράπεζες στο 9μηνο του 2024, γεγονός που ώθησε τις διοικήσεις των τραπεζών να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις…
Για τη μείωση της ρύπανσης από πλοία ανοικτής θαλάσσης και τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο του λιμένα προχωρούν σε συνεργασία η…
Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, έργο που είναι κομβικό για την διασύνδεση των Δωδεκανήσων με το ηπειρωτικό δίκτυο,…
Καθώς η διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας παραμένει προτεραιότητα για την Κίνα, νέο ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η εγχώρια παραγωγή καλαμποκιού. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Η προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη ναυτιλία, μέσω της αντικατάστασης των παραδοσιακών καυσίμων με εναλλακτικές πηγές, βρίσκεται σε σημείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ