Ο CII αποτελεί το νεότερο μέτρο που αποφάσισε να υιοθετήσει ο IMO, με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών στη ναυτιλία, έχοντας ωστόσο προκαλέσει θορυβώδεις αντιδράσεις και προβληματισμό με εστίαση στις πτυχές που επηρεάζουν τον υπολογισμό του.
Στο πλαίσιο αυτό, στην έκθεσή της Review of Maritime Transport 2023, η UNCTAD προχώρησε σε ανάλυση των πλοίων που θεωρούνται συμμορφούμενα με τον CII το 2022 και το 2026, καταδεικνύοντας την ανάγκη λήψης περισσότερων πρωτοβουλιών.
Ο CII αποδίδει μια αξιολόγηση από A έως Ε στα πλοία, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες παραμέτρους, και η αξιολόγηση αντανακλά τον βαθμό λειτουργικής αποδοτικότητας του πλοίου. Στην περίπτωση που το πλοίο λάβει αξιολόγηση A, B ή C, θεωρείται συμμορφούμενο. Στην περίπτωση που λάβει αξιολόγηση D ή E, «διορθωτικές» δράσεις απαιτούνται.
Η UNCTAD σημειώνει ‒βάσει δεδομένων της Marine Benchmark τον Ιούνιο του 2023‒ ότι περίπου το 65% του παγκόσμιου στόλου βρίσκεται στην κλίμακα A, B ή C. Ωστόσο, εφόσον δεν ληφθούν περαιτέρω μέτρα για τη διασφάλιση της βελτίωσης των λειτουργιών των πλοίων, μέχρι το 2026 το συγκεκριμένο ποσοστό θα μειωθεί στο 49%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο στη στρατηγική διαφοροποίησης του στόλου της ανακοίνωσε η Castor Ships. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στον στόλο της…
«Να φέρουμε πίσω τη βιομηχανία στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» ήταν το κύριο μήνυμα της ομιλίας του κ. Πάνου Ξενοκώστα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου…
Την κατασκευή τριών ηλιακών πάρκων συνολικής ισχύος 160 MW στην περιοχή της Παλένθια, στην Ισπανία για λογαριασμό της CERO Generation ανέλαβε η Metlen Energy…
Το επόμενο βήμα στο διμερές τους εμπόριο και στη διακρατική τους συνεργασία φέρονται να κάνουν Κίνα και Ινδονησία. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του…
«Στα μαχαίρια» βρίσκονται οι International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) και Maersk για τα μάτια τερματικού σταθμού στη Νότια Αφρική. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της…
Η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ ως 47ου προέδρου των ΗΠΑ αναμένεται να φέρει άνεμο αλλαγής στην παγκόσμια οικονομία και συνεπώς στο διεθνές εμπόριο και…
Η QatarEnergy συνήψε συμφωνία με τη Chevron για την απόκτηση του 23% στη συμφωνία παραχώρησης του οικοπέδου North El-Dabaa (H4) στη Μεσόγειο Θάλασσα, στα…
Η Κίνα εισήγαγε 8,09 εκατ. τόνους σόγιας τον Οκτώβριο, με τους αγοραστές να σπεύδουν να αυξήσουν τις προμήθειές τους πριν από την ανάληψη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ