
Πάνω από 1.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από δάγκειο πυρετό στο Μπαγκλαντές από την αρχή του έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στη χειρότερη επιδημία αυτής της μεταδιδόμενης από τα κουνούπια νόσου που έχει καταγραφεί ποτέ στη χώρα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η γενική διεύθυνση των υπηρεσιών υγείας της χώρας, 1.006 άνθρωποι έχουν πεθάνει από τους πάνω από 200.000 που επιβεβαιώθηκε ότι προσβλήθηκαν από δάγκειο πυρετό από την αρχή του χρόνου.
Σύμφωνα με τον πρώην διευθυντή των υπηρεσιών Υγείας Μπε-Νάζιρ Άχμεντ, ο αριθμός των καταγεγραμμένων θανάτων από την αρχή της χρονιάς είναι μεγαλύτερος από αυτόν όλων των προηγούμενων ετών μαζί από το 2000, τη χρονιά που το Μπαγκλαντές κατέγραψε την πρώτη του επιδημία δάγκειου πυρετού.
«Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό υγειονομικό γεγονός, τόσο για το Μπαγκλαντές όσο και για όλον τον κόσμο», δήλωσε στο AFP.
Το Μπαγκλαντές καταγράφει κρούσματα δάγκειου από τη δεκαετία του ’60, αλλά το 2000 αντιμετώπισε την πρώτη του επιδημία δάγκειου αιμορραγικού πυρετού.
Ο δάγκειος πυρετός είναι νόσος ενδημική στις τροπικές περιοχές και προκαλεί υψηλό πυρετό, πονοκεφάλους, ναυτία, εμέτους, μυαλγίες και στις πιο σοβαρές περιπτώσεις, αιμορραγίες που μπορούν να οδηγήσουν στον θάνατο.
Συνολικά 112 παιδιά κάτω των 15 ετών, μεταξύ των οποίων βρέφη, βρίσκονται μεταξύ αυτών που κατέληξαν από τη νόσο φέτος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Ο αριθμός των θανάτων φέτος καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ του 2022, χρονιά κατά την οποία η νόσος είχε στοιχίσει τη ζωή σε 281 ανθρώπους.
Οι επιστήμονες αποδίδουν τη φετινή επιδημία στις ακανόνιστες βροχοπτώσεις και στις υψηλότερες θερμοκρασίες στη διάρκεια των ετήσιων μουσώνων, που δημιουργούν ιδανικές συνθήκες αναπαραγωγής για τα κουνούπια.
Παράλληλα, το Μπαγκλαντές συνιστά κομβική χώρα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ένα σημαντικό μέρος των πλοίων που διαλύονται ετησίως κατευθύνονται στις ακτές της. Ενδεικτικά, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, τους τελευταίους 12 μήνες, 155 από τα 552 πλοία που έχουν πωληθεί προς διάλυση έχουν καταλήξει στο Μπαγκλαντές. Το γεγονός αυτό το καθιστά τη νούμερο ένα χώρα σε διαλύσεις πλοίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ένα ακόμη απευθείας δρομολόγιο της Aegean, αυτό που θα συνδέει την Αθήνα με το Ερμπίλ, εγκαινιάστηκε τις προηγούμενες. Ο νέος προορισμός που προστέθηκε στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ