
Αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικού σταθμού, ανακοίνωσε για το α’ εξάμηνο του 2023 και σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι η ΟΛΘ ΑΕ. Στον αντίποδα, πτωτική πορεία ακολούθησε η διακίνηση συμβατικού φορτίου και σιδηροδρομικής σύνδεσης (Intermodal), με αποτέλεσμα η εταιρεία να σημειώνει μειωμένα ενοποιημένα έσοδα κατά 2,6%, που διαμορφώνονται σε 41,2 εκατ. ευρώ, από 42,3 εκατ. ευρώ.
Για τη μητρική εταιρεία ΟΛΘ Α.Ε, μειωμένα κατά 1,2% εμφανίστηκαν τα συνολικά έσοδα και διαμορφώθηκαν στο α’ εξάμηνο φέτος σε 41,2 εκατ. ευρώ, από 41,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Για κάθε έναν τομέα της ΟΛΘ ΑΕ, τα έσοδα από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν στο α’ εξάμηνο φέτος κατά 9,6%, σε 29,4 εκατ. ευρώ, έναντι των 26,9 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2022, ενώ αυτά από τον Συμβατικό Λιμένα υποχώρησαν κατά 30,6%, σε 9 εκατ. ευρώ, από 13 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η μείωση αυτή, σύμφωνα με την ΟΛΘ ΑΕ οφείλεται κατά βάση «στη μειωμένη διακίνηση φορτίων μεταλλευμάτων νικελίου και τη γενικότερη αστάθεια στις διεθνείς αγορές».
Τα έσοδα Εκμετάλλευσης Χώρων, αυξήθηκαν κατά 18,5%, στα 1,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο φέτος και του Επιβατικού Σταθμού κατά 13,8%, στις 274 χιλ. ευρώ, ενώ αντιθέτως, τα έσοδα από την δραστηριότητά του Intermodal (διακίνηση φορτίων μέσω τρένων) υποχώρησαν σε 607 χιλ. ευρώ, από 639 χιλ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης μάλιστα και της προσθήκης των νέων γραμμών μεταφοράς προς Νις (Σερβία) και Σκόπια (Βόρεια Μακεδονία).
Θετική τροχιά διέγραψε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, αφού σύμφωνα με την ΟΛΘ ΑΕ, αυξήθηκε κατά 11,3%, μέσω διαρκών βελτιώσεων στις διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης και στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνονται με την προσθήκη των δύο νέων γερανογεφυρών (STS) και επιτυγχάνοντας έτσι τη διακίνηση 255,2 χιλ. TEUs στο α’ εξάμηνο φέτος, από 229,4 χιλ. TEUs την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Την ίδια περίοδο, οι ποσότητες Συμβατικού Φορτίου που διακινήθηκαν μειώθηκαν «λόγω κυρίως της πτώσης διακίνησης μεταλλευμάτων νικελίου κατά 37,9%, σε 1.287 χιλ. τόνους, από 2.074 χιλ. τόνους στο α’ εξάμηνο του 2022.
Σε ό,τι αφορά το Dry Port της θυγατρικής ThPA Sofia, σύμφωνα με την ΟΛΘ ΑΕ, σημειώθηκε σημαντική πτώση της διακίνησης, με συνολικά 92 TEUs, έναντι 3.623 TEUs την αντίστοιχη περσινή περίοδο και έτσι τα έσοδα περιορίστηκαν στο α’ εξάμηνο φέτος στα 40 χιλ. ευρώ, έναντι των 639 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. «Η πτώση οφείλεται στις γενικότερες συνθήκες του σιδηροδρομικού δικτύου, οι οποίες προκάλεσαν μερική αναστολή λειτουργιών, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η θυγατρική εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιοργάνωσης από τον Ιανουάριο του 2023», υποστηρίζει η ΟΛΘ ΑΕ.
Μείωση κερδών στο 6μηνο φέτος για την ΟΛΘ ΑΕ
Μείωση 8,3% εμφάνισαν στο α’ εξάμηνο φέτος τα μεικτά κέρδη του ομίλου της ΟΛΘ ΑΕ και διαμορφώθηκαν σε 17,3 εκατ. ευρώ, από 18,9 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ για την εταιρεία, αυτά σημείωσαν κάμψη κατά 9,8%, σε 17,3 εκατ. ευρώ, έναντι των 19,2 εκατ. ευρώ.
Πτώση κατά 9,7% παρουσίασαν τα λειτουργικά κέρδη-EBITDA για τον όμιλο και υποχώρησαν σε 15,1 εκατ. ευρώ, από 16,7 εκατ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2022 και για την εταιρεία εμφάνισαν κάμψη 16,2%, σε 14,4 εκατ. ευρώ, έναντι των 17,1 εκατ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων για τον όμιλο μειώθηκαν κατά 12,2%, σε 8,4 εκατ. ευρώ, από 9,6 εκατ. ευρώ και για την εταιρεία υποχώρησαν κατά 24,5%, σε 7,7 εκατ. ευρώ, έναντι των 10,2 εκατ. ευρώ. «Οι κύριοι λόγοι μείωσης της κερδοφορίας επικεντρώνονται στη μείωση διακίνησης φορτίων στο Συμβατικό Λιμάνι, καθώς και στην εγγραφή απομείωσης των 0,87 εκατ. ευρώ της συμμετοχής στην θυγατρική ThPA Sofia EAD», επισημαίνει η ΟΛΘ ΑΕ.
Το καθαρό πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το εξάμηνο του 2023 ανήλθε στα 4,3 εκατ. ευρώ και αφορά κυρίως μελέτες και εκτενείς εργασίες αναβάθμισης κρηπιδωμάτων, εργασίες αναβάθμισης αποθηκών, αναβαθμίσεις συστημάτων ελέγχου και αγορά μηχανημάτων. «Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών εξελίσσεται δυναμικά, σε συνέπεια με τους στρατηγικούς στόχους της διοίκησης», σημειώνει η ΟΛΘ ΑΕ.
Μεταξύ άλλων, η εταιρεία σημειώνει ότι «οι πραγματοποιηθείσες υποχρεωτικές επενδύσεις από την ιδιωτικοποίηση τον Μάρτιο του 2018, προσεγγίζουν μέχρι σήμερα τα 23,9 εκατ. ευρώ, και αφορούν κατά βάση μηχανολογικό εξοπλισμό, συγκεκριμένα υπερσύγχρονες γερανογέφυρες, αυτοκινούμενο γερανό, οχήματα στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και μελέτες για την γενική ανάπτυξη του λιμένα. Επιπλέον, η ΟΛΘ Α.Ε. προχώρησε σε «ιδιαίτερα σημαντικές πρόσθετες επενδύσεις ύψους άνω των 43,7 εκατ. ευρώ, για αναβάθμιση υποδομών (αναβαθμίσεις κτηρίων, γραφείων, υποσταθμών, υποδομών κρηπιδωμάτων), αγορά εξοπλισμού (πρόσθετα μηχανήματα στοιβασίας, τράκτορες, ανυψωτικά μηχανήματα) και λοιπών ποικίλων εργασιών, την ίδια περίοδο (από τον Μάρτιο του 2018 έως σήμερα)».
Στο πλαίσιο αυτό, τονίζεται ότι οι καθαρές επενδύσεις της ΟΛΘ ΑΕ από τον Μάρτιο του 2018 έως και σήμερα ξεπερνούν τα 67,6 εκατ. ευρώ.
Στις 30 Ιουνίου 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της εταιρείας ανήλθαν σε 85 εκατ. ευρώ (86,8 εκατ. ευρώ για τον όμιλο), έναντι 92,3 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2022 (93,9 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο), χωρίς τραπεζικό δανεισμό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO,…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ