Τη νούμερο ένα θέση «δίνει» η UNCTAD στα κινεζικά ναυπηγεία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται, παρέδωσαν το 46,6% των πλοίων που παραδόθηκαν συνολικά το 2022 σε όρους χωρητικότητας.
Ειδικότερα, βάσει της έκθεσης «Review of Maritime Transport 2023», το 2022 παραδόθηκαν νεότευκτα πλοία χωρητικότητας 55,6 εκατ. gt, εκ των οποίων το 46,6% (25,9 εκατ. gt) ναυπηγήθηκε στην Κίνα. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, με παραδόσεις πλοίων αθροιστικής χωρητικότητας 16,2 εκατ. gt (29,2%), και στην τρίτη θέση τα ιαπωνικά ναυπηγεία με παραδόσεις πλοίων αθροιστικής χωρητικότητας 9,6 εκατ. gt (17,2%).
Συνεπώς, Νότια Κορέα και Ιαπωνία παρέδωσαν αθροιστικά σε όρους χωρητικότητας το 46,4% των πλοίων που ναυπηγήθηκαν πέρυσι, ενώ η Κίνα το 46,6%.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι το 31,4% των πλοίων που παραδόθηκαν ήταν bulk carriers, το 26,5% δεξαμενόπλοια, το 18,4% containerships και το 8,7% υγραεριοφόρα. Συνεπώς, το 85% των πλοίων που παραδόθηκαν το 2022 σε όρους χωρητικότητας ανήκει σε μία εκ των τεσσάρων βασικών κατηγοριών πλοίων.
Η Κίνα, που βρέθηκε στην κορυφή, παρέδωσε πλοία χωρητικότητας 25,9 εκατ. dwt. Τα 11,2 εκατ. dwt ήταν τύπου bulk carrier, γεγονός που καταδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο του συγκεκριμένου τύπου πλοίου στις κινεζικές ναυπηγήσεις.
Σημείωση 1: Η UNCTAD επικαλείται δεδομένα της Clarksons την 1η Ιανουαρίου 2023 για εμπορικά πλοία χωρητικότητας που ξεπερνά τα 100 GT.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Η αιολική πρόωση κάνει ακόμα ένα βήμα στη ναυτιλία, με την εγκατάσταση κυλίνδρων αναρρόφησης eSAILs σε πλοία τύπου tanker/bulker της Klaveness Combination Carriers ASA…
Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων, στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει πληθώρα δασμών εφόσον εκλεγεί. Παρότι ο πρώην πρόεδρος υπογραμμίζει ότι…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό LNG εξελίσσονται σταδιακά οι ολοένα και αυστηρότερες δυτικές κυρώσεις. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η συγκέντρωση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ