Αδιαμφισβήτητη παραμένει για ακόμα ένα έτος η πρωτοκαθεδρία των Ελλήνων πλοιοκτητών και διαχειριστών στον διεθνή στίβο, καθώς βάσει της πρόσφατης έκθεσης της UNCTAD «Review of Maritime Transport 2023», οι Έλληνες ελέγχουν το 17,4% του παγκόσμιου στόλου σε όρους χωρητικότητας.
Ειδικότερα, σε «ελληνικά χέρια» πλοιοκτησίας ή διαχείρισης βρίσκονται 4.936 πλοία αθροιστικής χωρητικότητας 393.033.425 dwt.
Τα στοιχεία αυτά αποτελούν μια ηχηρή απάντηση στα πρόσφατα κινεζικά δημοσιεύματα περί κινεζικής πρωτοκαθεδρίας. Η Κίνα βρίσκεται ξανά στη δεύτερη θέση με στόλο 8.839 πλοίων χωρητικότητας 301.997.355 dwt. Συνεπώς, το χάσμα μεταξύ Ελλάδας και Κίνας παραμένει χαοτικό, μεγαλύτερο από 90 εκατ. dwt.
Τη δεκάδα ολοκληρώνουν οι Ιαπωνία (10,5%), Σιγκαπούρη (6,2%), Χονγκ Κονγκ (5,2%), Νότια Κορέα (4,3%), Γερμανία (3,4%), Ταϊβάν (2,6%), Ηνωμένο Βασίλειο (2,6%) και Νορβηγία (2,5%).
Πρωτιά και σε όρους αξίας
Σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD, ο ελληνικός και ελληνόκτητος στόλος βρίσκεται στην κορυφή και σε όρους αξίας στόλου, με ποσοστό 11,8% της αξίας του παγκόσμιου στόλου. Η Κίνα βρίσκεται εκ νέου στη δεύτερη θέση με ποσοστό 11,04% και η Ιαπωνία εκ νέου στην τρίτη με ποσοστό 10,73%.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η αξία του παγκόσμιου στόλου ανέρχεται σε $1,26 τρισ.
Σημείωση 1: Η UNCTAD επικαλείται δεδομένα της Clarksons την 1 Ιανουαρίου 2023 για εμπορικά πλοία χωρητικότητας που ξεπερνά τα 1.000GT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η σπουδαία και ανιδιοτελής προσφορά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, στην Ελληνική Αστυνομία, που αφορά στη δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής,…
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επ’ αόριστον απεργία των εργαζομένων στον λιμένα του Μόντρεαλ, η οποία ξεκίνησε τις πρωινές ώρες της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα,…
Την πτωτική πορεία της ευρωπαϊκής ζήτησης ντίζελ πιθανότατα θα ανατρέψει το γεγονός ότι η Μεσόγειος Θάλασσα θα γίνει ECA από τον Μάιο του 2025,…
Η ευρεία υιοθέτηση της αμμωνίας ως μελλοντικού καυσίμου της ναυτιλίας παρουσιάζει τεχνικές προκλήσεις, λόγω της εγγενούς τοξικότητάς της, που απαιτεί μέτρα ασφαλείας και ειδικό…
Αντιμέτωπη με τις παράπλευρες απώλειες των κυρώσεων της Δύσης κατά της Ρωσίας βρίσκεται η TotalEnergies, η οποία βλέπει σημαντικά κεφάλαια να εγκλωβίζονται στη Ρωσία.…
Η αιολική πρόωση κάνει ακόμα ένα βήμα στη ναυτιλία, με την εγκατάσταση κυλίνδρων αναρρόφησης eSAILs σε πλοία τύπου tanker/bulker της Klaveness Combination Carriers ASA…
Ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων, στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου, Ντόναλντ Τραμπ έχει διαμηνύσει πληθώρα δασμών εφόσον εκλεγεί. Παρότι ο πρώην πρόεδρος υπογραμμίζει ότι…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό LNG εξελίσσονται σταδιακά οι ολοένα και αυστηρότερες δυτικές κυρώσεις. Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται η συγκέντρωση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ