Τον σημαντικό ρόλο της ναυτιλίας κατά τη διάρκεια των τελευταίων αλλεπάλληλων κρίσεων εξήρε κατά τη διάρκεια ομιλίας της, η οποία έκλεισε και την αυλαία του φετινού European Shipping Summit, η Magda Kopczynska, γενική διευθύντρια της DG MOVE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
«Όταν ξέσπασε η πανδημία, έπρεπε όλοι να βασιστούμε στον κλάδο για τη μεταφορά αγαθών και τροφίμων ανά τον κόσμο. Όταν άρχισε ο πόλεμος στην Ουκρανία, βασιστήκαμε στον κλάδο της ναυτιλίας για τη μεταφορά σιτηρών και τροφίμων από και προς την Ουκρανία. Στο Brexit κάναμε έκκληση στα λιμάνια και στις εταιρείες πορθμείων να “βγουν μπροστά”, προκειμένου οι οδηγοί φορτηγών να περάσουν από τη Μάγχη ενόψει των Χριστουγέννων», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Kopczynska.
Ορμώμενη από το αμέσως προηγούμενο πάνελ περί ισότητας των φύλων στη ναυτιλία, η ίδια τόνισε ότι τη συγκεκριμένη πρόκληση αντιμετωπίζουν οι μεταφορές στο σύνολό τους και όχι μόνο η ναυτιλία. Επίσης υπογράμμισε ότι πλέον το βασικό ερώτημα για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας είναι το «πώς» και όχι το «εάν θα επιτευχθεί», δείγμα ότι η συζήτηση και ο σκεπτικισμός για την επόμενη μέρα της πράσινης ναυτιλίας πλέον μετατοπίζονται στην ανάγκη εύρεσης χρηματοδότησης. Υπεραμύνθηκε επίσης των κανονισμών της ΕΕ για την απανθρακοποίηση, σημειώνοντας ότι έδωσαν την απαραίτητη ώθηση στον ΙΜΟ να προχωρήσει με μια ακόμη πιο φιλόδοξη ατζέντα κατά τη διάρκεια της MEPC 80 τον περασμένο Ιούλιο. Βέβαια, η κ. Kopczynska σχολίασε ότι πρόκειται για μια «πολύπλοκη» δέσμη κανονισμών (ETS, FuelEU Maritime, κ.λπ.), η οποία ωστόσο, με τη συμμετοχή και τη συνέργεια όλων των μερών, θα καταστεί επιτυχής.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όλα τα καυτά ζητήματα της διεθνούς επικαιρότητας καθώς και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΝΑΤΟ. Συζητήσαμε τον εποικοδομητικό ρόλο της…
Νέα ρήτρα, ενόψει και της εφαρμογής του Κανονισμού FuelEU Maritime από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέπτυξε η BIMCO για τα συμβαλλόμενα μέρη στα ναυλοσύμφωνα.…
Τα δίχτυα τους στην αμερικανική αγορά LNG φιλοδοξούν να απλώσουν νοτιοκορεατικές εταιρείες, καθώς η δεύτερη θητεία Ντόναλντ Τραμπ μέλλεται να φέρει σημαντική ανάπτυξη στα…
Την πώληση μεγάλου μέρους των μετοχών που κατείχε στη ZIM ανακοίνωσε πρόσφατα η Kenon Holdings, συμφερόντων του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Idan Ofer. Συγκεκριμένα, η Kenon…
Τρεις σοροί ανασύρθηκαν το πρωί της Τρίτης 26 Νοεμβρίου στα ανοικτά της Αιγύπτου στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου και είχε ανατραπεί τουριστικό σκάφος με 44…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ