Η κόντρα Ελλάδας, Κίνας και Ιαπωνίας για την κορυφή της κατάταξης ναυτιλιακών κρατών είναι ισχυρή τα τελευταία έτη, όμως λήγει με την Ελλάδα νικήτρια. Ωστόσο, το Πεκίνο ισχυρίζεται ότι τα δεδομένα άλλαξαν και πως ο στόλος κινεζικών συμφερόντων είναι πλέον μεγαλύτερος από τον ελληνόκτητο. Αποτελούν τα συγκεκριμένα δεδομένα μύθο ή πραγματικότητα;
Το δημοσίευμα του ECNS
Το δημοσίευμα της ιστοσελίδας του China News Service επικαλείται δηλώσεις του Υπουργείου Μεταφορών, βάσει των οποίων ο κινεζικών συμφερόντων στόλος αυξήθηκε στα 249,2 εκατ. dwt και ξεπέρασε τον ελληνόκτητο.
Τα δεδομένα για τον ελληνόκτητο στόλο
Μια γρήγορη ματιά στις εκθέσεις που εκπονούνται τακτικά και με συνέπεια από πληθώρα διαφορετικών οργανισμών/εταιρειών επαρκεί ώστε η πραγματικότητα να λάμψει.
H UNCTAD, στο Review of Maritime Transport 2022, τοποθετεί την Ελλάδα πρώτη με στόλο 384,4 εκατ. dwt και την Κίνα στη δεύτερη θέση με 277,8 εκατ. dwt. Συνεπώς, η διαφορά των δύο χωρών λιγότερο από ένα έτος πριν ήταν πάνω από 100 εκατ. dwt. Πέραν αυτού, τα ίδια τα κινεζικά δεδομένα μειώνουν το μέγεθος του κινεζικών συμφερόντων στόλου σε σύγκριση με την UNCTAD, καθώς κάνουν λόγο για στόλο χωρητικότητας 249,2 εκατ. dwt.
Η έκθεση της Petrofin σημειώνει ότι μόνο οι 78 ελληνόκτητες εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους μεγαλύτερους του 1 εκατ. dwt σε όρους χωρητικότητας διαχειρίζονται αθροιστικά πλοία χωρητικότητας 364,3 εκατ. dwt.
Το Greek Shipping Co-operation Committee στην ετήσια έκθεσή του, βάσει δεδομένων της IHS Markit, σημειώνει ότι ο ελληνόκτητος στόλος αγγίζει τα 350 εκατ. dwt.
Τα Ναυτικά Χρονικά, στην ετήσια έρευνά τους για τον στόλο του οποίου η διαχείριση πραγματοποιείται από τον Πειραιά/Αθήνα, αξιοποίησαν δεδομένα της Greek Shipping Publications, βάσει των οποίων ο στόλος των διαχειριστριών εταιρειών στην Αττική αγγίζει σχεδόν τα 440 εκατ.
Η διαφορά στα στοιχεία μεταξύ διαφορετικών πηγών οφείλεται κυρίως στα κριτήρια μεγέθους που πρέπει να πληροί ένα πλοίο για να συμπεριληφθεί.
Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι τα όνειρα της Κίνας για κυριαρχία στο ναυτιλιακό επιχειρείν δεν είναι τίποτε άλλο παρά όνειρα.
Gross Tonnage: Η μονάδα μέτρησης που η Κίνα έχει το πάνω χέρι
Σε κάθε περίπτωση, είναι πιθανόν το ίδιο το κινεζικό δημοσίευμα να είναι ανακριβές. Τα δεδομένα τα οποία επικαλείται ταιριάζουν περισσότερα στα πραγματικά δεδομένα όσον αφορά τη χωρητικότητα σε gt. Πράγματι, στο συγκεκριμένο μέτωπο, η κόντρα Κίνας-Ελλάδας είναι πιο αμφίρροπη.
Διεθνή δημοσιεύματα τους τελευταίους μήνες υπογραμμίζουν ότι η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου σε όρους GT αγγίζει τους 249 εκατ. τόνους ενώ εκείνο του κινεζικών συμφερόντων στόλου τους 249,2 εκατ. τόνους.
Γιατί το Gross Tonnage δεν έχει ιδιαίτερη αξία
Το Gross Tonnage είναι μια μονάδα μέτρησης που υπολογίζει τον όγκο του συνόλου των εσωτερικών χώρων ενός πλοίου. Από την άλλη το Deadweight Tonnage αφορά τη μεταφορική ικανότητα ενός πλοίου.
Συνεπώς, ισχυρότερη εμπορική ναυτιλία έχει η χώρα της οποίας ο στόλος έχει το μεγαλύτερο deadweight και όχι το μεγαλύτερο gross tonnage. Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, η διαφορά σε deadweight μεταξύ ελληνόκτητου και κινεζικών συμφερόντων στόλου είναι χαοτική και ξεπερνά τα 100 εκατ. dwt.
Διαβάστε σχετικά:
Ελληνική ναυτιλία – ηγέτιδα δύναμη: Η έκθεση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών
4.110 τα πλοία του ελληνόκτητου στόλου
Ελληνόκτητη ναυτιλία: Υπό τη διαχείριση 78 εταιρειών το 78% του τονάζ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ένοπλες συγκρούσεις είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2025, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, σε…
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσε από το ‘Αμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται για να πάρει μέρος σε φόρουμ αφιερωμένο στην βιωσιμότητα, ότι η χώρα…
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη…
Κόντρα στο ρεύμα και στις γενικότερες προβλέψεις του κλάδου φαίνεται να κινείται η TotalEnergies, καθώς, εν μέσω συρρίκνωσης των επενδύσεων των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας…
Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των…
Η τεχνολογία των συστημάτων συμπιεσμένου αέρα αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας των σύγχρονων πλοίων LNG, προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις για κρίσιμες λειτουργίες, όπως ο έλεγχος…
Λίγες ημέρες προτού ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανάμεσα στο Πεκίνο και στην Ουάσιγκτον εντείνονται. Στο επίκεντρο των πρόσφατων…
Οι χώρες του ΝΑΤΟ θα αναπτύξουν φρεγάτες, αεροσκάφη περιπολίας και ναυτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη Βαλτική Θάλασσα για να βοηθήσουν στην προστασία των κρίσιμης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ