
Η Σιγκαπούρη υποδέχτηκε πρόσφατα το πρώτο στον κόσμο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την ιαπωνική Kawasaki Heavy Industries (KHI) και επιχειρεί για λογαριασμό της Shell Japan, στο πλαίσιο του έργου Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA), το οποίο χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Ιαπωνίας και άλλους εταίρους.
Το πλοίο, με την ονομασία «Suiso Frontier», ελλιμενίστηκε στον τερματικό σταθμό Shell Energy and Chemicals Park Singapore, ενώ, σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA), κατά τη διάρκεια της παραμονής του το επισκέφτηκαν εκπρόσωποι διαφόρων κυβερνητικών υπηρεσιών αλλά και αρκετοί βιομηχανικοί εταίροι, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με τον σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του.
Το «Suiso Frontier» μπορεί να μεταφέρει έως και 1.250 κ.μ. υγροποιημένου υδρογόνου στους -253 βαθμούς Κελσίου, ενώ, έχοντας ήδη ολοκληρώσει το παρθενικό του ταξίδι μεταξύ Αυστραλίας και Ιαπωνίας, βρίσκεται πλέον σε φάση επίδειξης. Στόχος της τρέχουσας φάσης είναι η αξιολόγηση της απόδοσης, της αξιοπιστίας και της ακεραιότητας των συστημάτων του πλοίου, μέσω της πραγματοποίησης περισσότερων κύκλων φόρτωσης-εκφόρτωσης, καθώς και η απόκτηση μεγαλύτερης επιχειρησιακής εμπειρίας.
Η μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου με ποντοπόρα πλοία αποτελεί ένα από τα κρισιμότερα βήματα που είναι απαραίτητα για την ευρύτερη παγκόσμια χρήση του υδρογόνου ως μελλοντικού καυσίμου μηδενικών ανθρακικών εκπομπών. Το «Suiso Frontier» αντιπροσωπεύει ένα βασικό ορόσημο για την απόδειξη της τεχνικής σκοπιμότητας της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μελλοντική υλοποίηση και άλλων αντίστοιχων έργων μεταφοράς του συγκεκριμένου εναλλακτικού καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ