Η Σιγκαπούρη υποδέχτηκε πρόσφατα το πρώτο στον κόσμο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την ιαπωνική Kawasaki Heavy Industries (KHI) και επιχειρεί για λογαριασμό της Shell Japan, στο πλαίσιο του έργου Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA), το οποίο χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Ιαπωνίας και άλλους εταίρους.
Το πλοίο, με την ονομασία «Suiso Frontier», ελλιμενίστηκε στον τερματικό σταθμό Shell Energy and Chemicals Park Singapore, ενώ, σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA), κατά τη διάρκεια της παραμονής του το επισκέφτηκαν εκπρόσωποι διαφόρων κυβερνητικών υπηρεσιών αλλά και αρκετοί βιομηχανικοί εταίροι, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με τον σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του.
Το «Suiso Frontier» μπορεί να μεταφέρει έως και 1.250 κ.μ. υγροποιημένου υδρογόνου στους -253 βαθμούς Κελσίου, ενώ, έχοντας ήδη ολοκληρώσει το παρθενικό του ταξίδι μεταξύ Αυστραλίας και Ιαπωνίας, βρίσκεται πλέον σε φάση επίδειξης. Στόχος της τρέχουσας φάσης είναι η αξιολόγηση της απόδοσης, της αξιοπιστίας και της ακεραιότητας των συστημάτων του πλοίου, μέσω της πραγματοποίησης περισσότερων κύκλων φόρτωσης-εκφόρτωσης, καθώς και η απόκτηση μεγαλύτερης επιχειρησιακής εμπειρίας.
Η μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου με ποντοπόρα πλοία αποτελεί ένα από τα κρισιμότερα βήματα που είναι απαραίτητα για την ευρύτερη παγκόσμια χρήση του υδρογόνου ως μελλοντικού καυσίμου μηδενικών ανθρακικών εκπομπών. Το «Suiso Frontier» αντιπροσωπεύει ένα βασικό ορόσημο για την απόδειξη της τεχνικής σκοπιμότητας της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μελλοντική υλοποίηση και άλλων αντίστοιχων έργων μεταφοράς του συγκεκριμένου εναλλακτικού καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς η Κίνα επιδιώκει να αυξήσει τις εξαγωγές της εκτός των ΗΠΑ, σημαντικές μεταβολές παρατηρούνται στο παγκόσμιο εμπόριο με την αναδιαμόρφωση των routes και…
«Χρόνια Πολλά στη Νάξο η οποία γιορτάζει σήμερα και είναι μεγάλη η χαρά και ευτυχής η συγκυρία που βρισκόμαστε σε αυτό το τόσο όμορφο…
Η δραστηριότητα στην αγορά διαλύσεων έχει διαμορφωθεί σε χαμηλά επίπεδα το 2024, εξέλιξη που φέρεται να αποδίδεται μεταξύ άλλων στην αποδυναμωμένη ζήτηση χάλυβα, η…
Oι T-Ports και Narungga Nation Aboriginal Corp. εγκαινίασαν πρόσφατα ένα νέο λιμάνι στη Νότια Αυστραλία, με εξαγωγική δυναμικότητα 500.000 τόνων σιτηρών ετησίως. Η T-Ports…
Η στρατηγική σημασία των μικροκυκλωμάτων στο μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας είναι εμφανής και αντανακλάται από τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις διεθνώς. Στο πλαίσιο…
H νέα κυβέρνηση της Σρι Λάνκα διαμήνυσε ότι θα ξανανοίξει την έρευνα για την πυρκαγιά στο «X-Press Pearl», που οδήγησε στη βύθισή του και…
Την πιθανότητα να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των πράσινων ναυτιλιακών διαδρόμων στο μέλλον αναδεικνύει ετήσια έκθεση των Getting to Zero Coalition και Global Maritime Forum.…
Κατηγορίες απαγγέλθηκαν από αμερικανούς εισαγγελείς σε βάρος του ινδού δισεκατομμυριούχου Γκόταμ Αντάνι για το φερόμενο ρόλο του σε υπόθεση δωροδοκίας 265 εκατομμυρίων δολαρίων, βυθίζοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ