
Η Σιγκαπούρη υποδέχτηκε πρόσφατα το πρώτο στον κόσμο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την ιαπωνική Kawasaki Heavy Industries (KHI) και επιχειρεί για λογαριασμό της Shell Japan, στο πλαίσιο του έργου Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA), το οποίο χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Ιαπωνίας και άλλους εταίρους.
Το πλοίο, με την ονομασία «Suiso Frontier», ελλιμενίστηκε στον τερματικό σταθμό Shell Energy and Chemicals Park Singapore, ενώ, σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA), κατά τη διάρκεια της παραμονής του το επισκέφτηκαν εκπρόσωποι διαφόρων κυβερνητικών υπηρεσιών αλλά και αρκετοί βιομηχανικοί εταίροι, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με τον σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του.
Το «Suiso Frontier» μπορεί να μεταφέρει έως και 1.250 κ.μ. υγροποιημένου υδρογόνου στους -253 βαθμούς Κελσίου, ενώ, έχοντας ήδη ολοκληρώσει το παρθενικό του ταξίδι μεταξύ Αυστραλίας και Ιαπωνίας, βρίσκεται πλέον σε φάση επίδειξης. Στόχος της τρέχουσας φάσης είναι η αξιολόγηση της απόδοσης, της αξιοπιστίας και της ακεραιότητας των συστημάτων του πλοίου, μέσω της πραγματοποίησης περισσότερων κύκλων φόρτωσης-εκφόρτωσης, καθώς και η απόκτηση μεγαλύτερης επιχειρησιακής εμπειρίας.
Η μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου με ποντοπόρα πλοία αποτελεί ένα από τα κρισιμότερα βήματα που είναι απαραίτητα για την ευρύτερη παγκόσμια χρήση του υδρογόνου ως μελλοντικού καυσίμου μηδενικών ανθρακικών εκπομπών. Το «Suiso Frontier» αντιπροσωπεύει ένα βασικό ορόσημο για την απόδειξη της τεχνικής σκοπιμότητας της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μελλοντική υλοποίηση και άλλων αντίστοιχων έργων μεταφοράς του συγκεκριμένου εναλλακτικού καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η διεθνής κοινότητα θρηνεί από σήμερα, Δευτέρα 21 Απριλίου, την απώλεια του Πάπα Φραγκίσκου, μιας εμβληματικής προσωπικότητας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Ο Πάπας Φραγκίσκος, κατά…
Καθώς οι προσπάθειες με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας εντείνονται, CMB.TECH και Fortescue συνήψαν συμφωνία για τη ναύλωση ενός bulk carrier κατανάλωσης αμμωνίας. Ειδικότερα,…
Στη θαλάσσια μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου εστιάζει πρόσφατη ανάλυση της AXS Marine. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τα εμπορεύματα που έχουν μεταφερθεί με bulk carriers…
Του Γιώργου Ι. Γραβάνη Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι ένα οδοιπορικό σ’ ένα από τα ομορφότερα, όσο και παράξενα νησιά, έναν τόπο…
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ