Η Σιγκαπούρη υποδέχτηκε πρόσφατα το πρώτο στον κόσμο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, το οποίο έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την ιαπωνική Kawasaki Heavy Industries (KHI) και επιχειρεί για λογαριασμό της Shell Japan, στο πλαίσιο του έργου Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA), το οποίο χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Ιαπωνίας και άλλους εταίρους.
Το πλοίο, με την ονομασία «Suiso Frontier», ελλιμενίστηκε στον τερματικό σταθμό Shell Energy and Chemicals Park Singapore, ενώ, σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA), κατά τη διάρκεια της παραμονής του το επισκέφτηκαν εκπρόσωποι διαφόρων κυβερνητικών υπηρεσιών αλλά και αρκετοί βιομηχανικοί εταίροι, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με τον σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του.
Το «Suiso Frontier» μπορεί να μεταφέρει έως και 1.250 κ.μ. υγροποιημένου υδρογόνου στους -253 βαθμούς Κελσίου, ενώ, έχοντας ήδη ολοκληρώσει το παρθενικό του ταξίδι μεταξύ Αυστραλίας και Ιαπωνίας, βρίσκεται πλέον σε φάση επίδειξης. Στόχος της τρέχουσας φάσης είναι η αξιολόγηση της απόδοσης, της αξιοπιστίας και της ακεραιότητας των συστημάτων του πλοίου, μέσω της πραγματοποίησης περισσότερων κύκλων φόρτωσης-εκφόρτωσης, καθώς και η απόκτηση μεγαλύτερης επιχειρησιακής εμπειρίας.
Η μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου με ποντοπόρα πλοία αποτελεί ένα από τα κρισιμότερα βήματα που είναι απαραίτητα για την ευρύτερη παγκόσμια χρήση του υδρογόνου ως μελλοντικού καυσίμου μηδενικών ανθρακικών εκπομπών. Το «Suiso Frontier» αντιπροσωπεύει ένα βασικό ορόσημο για την απόδειξη της τεχνικής σκοπιμότητας της θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μελλοντική υλοποίηση και άλλων αντίστοιχων έργων μεταφοράς του συγκεκριμένου εναλλακτικού καυσίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επιμένουν, ωθώντας τις liner εταιρείες στην επαναδρομολόγηση των πλοίων τους γύρω από την Αφρική και με το…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ