Μεγάλη συμφωνία που έρχεται να αλλάξει τον χάρτη των θαλάσσιων και σιδηροδρομικών μεταφορών υπεγράφη το Σαββατοκύριακο στο πλαίσιο της G20 που διεξήχθη στο Νέο Δελχί.
Συγκεκριμένα ΕΕ, Ινδία, Σαουδική Αραβία, ΗΑΕ, ΗΠΑ και άλλοι εταίροι της G20 υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για τον India-Middle East-Europe Economic Corridor, έναν διάδρομο που θα ενώνει τη Μέση Ανατολή με τη Νότια Ασία. Στόχος είναι η ένωση χωρών της Μέσης Ανατολής μέσω σιδηροδρόμου και η σύνδεσή τους με την Ινδία μέσω λιμανιού, συμβάλλοντας στη ροή ενέργειας και εμπορευμάτων από τον Αραβικό Κόλπο προς την Ευρώπη και μειώνοντας τους χρόνους μεταφοράς που απαιτούνται για τη διά θαλάσσης σύνδεση, τόνισαν Αμερικανοί αξιωματούχοι.
H συμφωνία έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο κατά την οποία οι ΗΠΑ επιχειρούν να ανακόψουν τα φιλόδοξα σχέδια της Κίνας για τις υποδομές υπό το Belt and Road Initiative. Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δήλωσε ότι πρόκειται για μια «πραγματικά μεγάλη συμφωνία» που θα ενώσει λιμάνια σε δύο ηπείρους και θα οδηγήσει σε μια «πιο σταθερή, πιο ευημερούσα και ολοκληρωμένη Μέση Ανατολή».
Από την πλευρά του, ο Ινδός πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι υποστήριξε ότι «πρόκειται για μια μεγάλη πρωτοβουλία συνδεσιμότητας» και «σπέρνουμε τους σπόρους προκειμένου οι μελλοντικές γενιές να κάνουν μεγαλύτερα όνειρα».
Ο αναπληρωτής σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ Τζον Φίνερ δήλωσε ότι η συμφωνία θα ωφελήσει χώρες μεσαίου και μικρού εισοδήματος στην περιοχή και θα καταστήσει σημαντικό τον ρόλο της Μέσης Ανατολής για το διεθνές εμπόριο.
Το μνημόνιο προβλέπει ο IMEC να αποτελείται από δύο ξεχωριστούς διαδρόμους: έναν ανατολικό διάδρομο που θα συνδέει την Ινδία με τον Αραβικό Κόλπο και έναν βόρειο διάδρομο που θα συνδέει τον Αραβικό Κόλπο με την Ευρώπη.
Κατά μήκος της σιδηροδρομικής διαδρομής, οι συμμετέχουσες χώρες σκοπεύουν να αναπτύξουν γραμμές για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας και δεδομένων, καθώς και αγωγό για τη μεταφορά υδρογόνου που θα προέρχεται από ΑΠΕ για χρήση στην ηλεκτροπαραγωγή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα,…
Στον εκσυγχρονισμό και στην περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου της εστιάζει η Royal Caribbean, καθώς πρόσφατα τοποθέτησε νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου.…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, ο ιαπωνικός ναυπηγικός όμιλος Tsuneishi γιόρτασε την παράδοση του 300ού πλοίου από την ίδρυση της θυγατρικής του, που λειτουργεί στη…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες καταγραφείσες τάσεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, με τα μεγάλα μεγέθη να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Αναντίρρητα, η Ιαπωνία είναι διαχρονικά μία από τις σημαντικότερες ναυπηγικές χώρες στον πλανήτη. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής…
Σε ηλικία 95 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Ο Aρχιεπίσκοπος Αλβανίας είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο…
Γιγάντια παραγγελία εξασφάλισε πρόσφατα ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD KSOE. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Yonhap, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου τοποθετήθηκε στα ναυπηγεία της…
Με σημαντικές προκλήσεις έχει εκκινήσει το νέο έτος η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι οδηγούνται από πτώση σε πτώση, περιορίζοντας την κερδοφορία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ