Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της έκθεσης Gastech 2023, ο νηογνώμονας ABS ανακοίνωσε την έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) στο ναυπηγείο Hudong-Zhonghua (HZ) σχετικά με τον σχεδιασμό ενός υπερσύγχρονου πλοίου μεταφοράς LNG, το οποίο, διαθέτοντας χωρητικότητα φορτίου 271.000 κ.μ., θα αποτελεί το μεγαλύτερο πλοίο της κατηγορίας του στον κόσμο.
Ο σχεδιασμός του πλοίου περιλαμβάνει τη χρήση ενός συστήματος πρόωσης διπλού καυσίμου καθώς και ενός συστήματος αερολίπανσης για την επίτευξη βιωσιμότερων επιχειρήσεων. Ο συνδυασμός ενός ενεργειακά αποδοτικότερου σχεδιασμού γάστρας με τη χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας άνθρακα αναμένεται να μειώσει σημαντικά το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα του πλοίου. Παράλληλα, η εγκατάσταση ενός συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) θα περιορίσει τις παραγόμενες εκπομπές οξειδίων του αζώτου, εξασφαλίζοντας έτσι τη συμμόρφωση του πλοίου με τις απαιτήσεις του κανονισμού IMO Tier III όταν ο κινητήρας του θα βρίσκεται σε λειτουργία ντίζελ.
Οι υπερσύγχρονες δεξαμενές LNG του πλοίου θα είναι εξοπλισμένες με ένα βελτιωμένο σύστημα συγκράτησης φορτίου καθώς και με ένα σύστημα παρακολούθησης των κινήσεων του φορτίου, ενώ το πλοίο θα διαθέτει επίσης σύστημα παρακολούθησης των τάσεων που αναπτύσσονται στο κύτος του αλλά και σύστημα πρόληψης συγκρούσεων, τεχνολογίες που δεν συναντώνται συχνά σε πλοία μεταφοράς LNG. Στόχος της προσθήκης των παραπάνω τεχνολογιών είναι η βελτίωση των επιπέδων ασφαλείας και της αξιοπιστίας του πλοίου.
Έχοντας εξασφαλίσει την Έγκριση επί της Αρχής από τον ABS, η ανάπτυξη του 344 μ. πλοίου προχωρά πλέον στο επόμενο στάδιο σχεδιασμού και πραγματοποίησης αναλύσεων, προτού παρουσιαστεί σε πιθανούς αγοραστές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ