Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της έκθεσης Gastech 2023, ο νηογνώμονας ABS ανακοίνωσε την έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) στο ναυπηγείο Hudong-Zhonghua (HZ) σχετικά με τον σχεδιασμό ενός υπερσύγχρονου πλοίου μεταφοράς LNG, το οποίο, διαθέτοντας χωρητικότητα φορτίου 271.000 κ.μ., θα αποτελεί το μεγαλύτερο πλοίο της κατηγορίας του στον κόσμο.
Ο σχεδιασμός του πλοίου περιλαμβάνει τη χρήση ενός συστήματος πρόωσης διπλού καυσίμου καθώς και ενός συστήματος αερολίπανσης για την επίτευξη βιωσιμότερων επιχειρήσεων. Ο συνδυασμός ενός ενεργειακά αποδοτικότερου σχεδιασμού γάστρας με τη χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας άνθρακα αναμένεται να μειώσει σημαντικά το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα του πλοίου. Παράλληλα, η εγκατάσταση ενός συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) θα περιορίσει τις παραγόμενες εκπομπές οξειδίων του αζώτου, εξασφαλίζοντας έτσι τη συμμόρφωση του πλοίου με τις απαιτήσεις του κανονισμού IMO Tier III όταν ο κινητήρας του θα βρίσκεται σε λειτουργία ντίζελ.
Οι υπερσύγχρονες δεξαμενές LNG του πλοίου θα είναι εξοπλισμένες με ένα βελτιωμένο σύστημα συγκράτησης φορτίου καθώς και με ένα σύστημα παρακολούθησης των κινήσεων του φορτίου, ενώ το πλοίο θα διαθέτει επίσης σύστημα παρακολούθησης των τάσεων που αναπτύσσονται στο κύτος του αλλά και σύστημα πρόληψης συγκρούσεων, τεχνολογίες που δεν συναντώνται συχνά σε πλοία μεταφοράς LNG. Στόχος της προσθήκης των παραπάνω τεχνολογιών είναι η βελτίωση των επιπέδων ασφαλείας και της αξιοπιστίας του πλοίου.
Έχοντας εξασφαλίσει την Έγκριση επί της Αρχής από τον ABS, η ανάπτυξη του 344 μ. πλοίου προχωρά πλέον στο επόμενο στάδιο σχεδιασμού και πραγματοποίησης αναλύσεων, προτού παρουσιαστεί σε πιθανούς αγοραστές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Περικλής Γ. Καλλιμανόπουλος (1892-1979) υπήρξε ένας από τους πρώτους Έλληνες πλοιοκτήτες που ασχολήθηκαν με ιδιαίτερη επιτυχία με τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, κλάδο εξαιρετικά…
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η τροφοδοσία πλοίων με LNG στο Ρότερνταμ το 2024. Ειδικότερα, πλοία στον ολλανδικό λιμένα προμηθεύτηκαν 940.000 κ.μ. LNG έναντι 620.000 κ.μ.…
Ο ρυθμός υπερθέρμανσης των ωκεανών έχει υπερτετραπλασιαστεί τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Environmental Research Letters». Όπως διαπιστώνεται, οι…
Την απόκτηση των εγκαταστάσεων του ναυπηγείου Harland & Wolff στη Βόρεια Ιρλανδία, στη Σκωτία και στην Αγγλία ανακοίνωσε η Navantia UK, θυγατρική του ισπανικού…
Εν μέσω αβεβαιότητας για το μέλλον των ΑΠΕ στις ΗΠΑ, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, οι αμερικανικές εταιρείες παραγωγής ηλιακής…
Ακόμα μία εβδομάδα μεταβλητότητας μετρά η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, καθώς οι ναύλοι των VLGCs, μεταφορικής ικανότητας 84.000 κ.μ., οδηγήθηκαν σε άνοδο. Ειδικότερα, βάσει της…
Με την αιολική πρόωση να κερδίζει συνεχώς έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αυξάνονται τα καινοτόμα projects που έχουν ως επίκεντρο την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας.…
Οι πρωτοβουλίες με επίκεντρο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των θαλάσσιων μεταφορών βαίνουν πυρετωδώς, με το «Prima Verde» να γράφει ιστορία, όντας το πρώτο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ