
Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της έκθεσης Gastech 2023, ο νηογνώμονας ABS ανακοίνωσε την έκδοση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) στο ναυπηγείο Hudong-Zhonghua (HZ) σχετικά με τον σχεδιασμό ενός υπερσύγχρονου πλοίου μεταφοράς LNG, το οποίο, διαθέτοντας χωρητικότητα φορτίου 271.000 κ.μ., θα αποτελεί το μεγαλύτερο πλοίο της κατηγορίας του στον κόσμο.
Ο σχεδιασμός του πλοίου περιλαμβάνει τη χρήση ενός συστήματος πρόωσης διπλού καυσίμου καθώς και ενός συστήματος αερολίπανσης για την επίτευξη βιωσιμότερων επιχειρήσεων. Ο συνδυασμός ενός ενεργειακά αποδοτικότερου σχεδιασμού γάστρας με τη χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας άνθρακα αναμένεται να μειώσει σημαντικά το συνολικό ανθρακικό αποτύπωμα του πλοίου. Παράλληλα, η εγκατάσταση ενός συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) θα περιορίσει τις παραγόμενες εκπομπές οξειδίων του αζώτου, εξασφαλίζοντας έτσι τη συμμόρφωση του πλοίου με τις απαιτήσεις του κανονισμού IMO Tier III όταν ο κινητήρας του θα βρίσκεται σε λειτουργία ντίζελ.
Οι υπερσύγχρονες δεξαμενές LNG του πλοίου θα είναι εξοπλισμένες με ένα βελτιωμένο σύστημα συγκράτησης φορτίου καθώς και με ένα σύστημα παρακολούθησης των κινήσεων του φορτίου, ενώ το πλοίο θα διαθέτει επίσης σύστημα παρακολούθησης των τάσεων που αναπτύσσονται στο κύτος του αλλά και σύστημα πρόληψης συγκρούσεων, τεχνολογίες που δεν συναντώνται συχνά σε πλοία μεταφοράς LNG. Στόχος της προσθήκης των παραπάνω τεχνολογιών είναι η βελτίωση των επιπέδων ασφαλείας και της αξιοπιστίας του πλοίου.
Έχοντας εξασφαλίσει την Έγκριση επί της Αρχής από τον ABS, η ανάπτυξη του 344 μ. πλοίου προχωρά πλέον στο επόμενο στάδιο σχεδιασμού και πραγματοποίησης αναλύσεων, προτού παρουσιαστεί σε πιθανούς αγοραστές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την πώληση με σκοπό την ανακύκλωση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίoυ «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» γνωστοποίησε η Attica Group. To «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», πλοιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας,…
Η ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα γυρνάει σελίδα, καθώς η European Community Shipowners’ Association (ECSA) μετονομάζεται σε ECSA European Shipowners. Η συγκεκριμένη απόφαση έλαβε χώρα με…
Η εμπιστοσύνη των CEOs στην ανάπτυξη κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, παρά το ασταθές γεωπολιτικό και οικονομικό τοπίο. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής έρευνας…
Το 8ο Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF 2025) ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στο Ηράκλειο της Κρήτης, στις 6-7…
Η τεχνολογία των λιμένων της Ινδίας εισέρχεται σε νέα εποχή βιωσιμότητας, με τον Οργανισμό Λιμένος V. O. Chidambaranar να ηγείται μιας σημαντικής πρωτοβουλίας προς…
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου…
Παρότι το status quo στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα έχει μεταβληθεί άρδην τα τελευταία έτη, η Νότια Κορέα αναμένεται να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα…
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ