
Η πρόσφατη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες bulk carriers και δεξαμενόπλοιων εστιάστηκε στα πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους, με συμφωνίες να αφορούν την πώληση Panamaxes, Supramaxes και Handysizes, αλλά και Aframaxes, Panamaxes και Small tankers.
Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατες εκθέσεις ναυλομεσιτικών εταιρειών όπως η Xclusiv, η Allied και η Intermodal παρουσιάζονται οι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών τόσο όσον αφορά παραγγελίες πλοίων, αλλά ειδικά όσον αφορά αγοραπωλησίες.
Ειδικότερα, στον ελληνόκτητο στόλο εισέρχεται το «Lowlands Breeze», bulk carrier ναυπηγημένο στην Ιαπωνία το 2013, το οποίο διαθέτει χωρητικότητα 61.430 dwt. Μία ακόμη προσθήκη στον στόλο αποτελεί το Kamsarmax «Cuma», χωρητικότητας 83.007 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 2006. Επιπλέον, σε ελληνικά χέρια περνούν το Ultramax «Santa Virginia» (61.271 dwt, ναυπηγημένο στην Ιαπωνία το 2014), το Supramax «Rhine Confidante» (57.016 dwt, ναυπηγημένο στην Κίνα το 2010) και το Panamax «Nenita» (76.807 dwt, ναυπηγημένο το 2006 στην Ιαπωνία).
Όσον αφορά τη δραστηριότητα των Ελλήνων στη δευτερογενή αγορά με επίκεντρο τα δεξαμενόπλοια, Έλληνες απέκτησαν τα: «Fionia Swan» (15.609 dwt, ναυπηγημένο το 2006 στην Τουρκία) και το «Ece Nur K» (19.964 dwt, ναυπηγημένο το 2009 στην Τουρκία).
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι, βάσει της Allied, η Navios με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου προχώρησε στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 50.000 dwt, καθένα εκ των οποίων έχει κόστος $41,5 εκατ. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027 και τα πλοία θα κατασκευαστούν στην Ιαπωνία.
Πηγή δεδομένων: Xclusiv, Allied, Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ