
Η πρόσφατη δραστηριότητα παραγγελιών επικεντρώθηκε σε bulk carriers, δεξαμενόπλοια και υγραεριοφόρα, με μία συμφωνία όμως να κεντρίζει τα βλέμματα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, την περασμένη εβδομάδα (πέρας 1η Σεπτεμβρίου) τοποθετήθηκε η πρώτη παραγγελία για VLCC μηχανής διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και μεθανόλης.
Πρόκειται για δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 320.000 dwt, το οποίο θα ναυπηγηθεί από την Dalian Shipbuilding έναντι $107,5 εκατ. Βάσει δεδομένων της Allied, το εν λόγω VLCC αναμένεται να παραδοθεί το 2026 και κατασκευάζεται για λογαριασμό της China Merchants Energy Shipping.
Πέραν του γεγονότος ότι πρόκειται για το πρώτο παγκοσμίως VLCC κατανάλωσης και μεθανόλης, και η τιμή του προκαλεί εντύπωση. Επί του παρόντος, το κόστος ναυπήγησης ενός VLCC ανέρχεται περίπου στα $127 εκατ. Οι λόγοι για τους οποίους το VLCC κατανάλωσης μεθανόλης είναι κατά περίπου $20 εκατ. φθηνότερο παραμένουν αβέβαιοι, όμως ο παράγοντας «Πεκίνο» ενδέχεται να έχει διαδραματίσει τον ρόλο του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ