Η πρόσφατη δραστηριότητα παραγγελιών επικεντρώθηκε σε bulk carriers, δεξαμενόπλοια και υγραεριοφόρα, με μία συμφωνία όμως να κεντρίζει τα βλέμματα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, την περασμένη εβδομάδα (πέρας 1η Σεπτεμβρίου) τοποθετήθηκε η πρώτη παραγγελία για VLCC μηχανής διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και μεθανόλης.
Πρόκειται για δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 320.000 dwt, το οποίο θα ναυπηγηθεί από την Dalian Shipbuilding έναντι $107,5 εκατ. Βάσει δεδομένων της Allied, το εν λόγω VLCC αναμένεται να παραδοθεί το 2026 και κατασκευάζεται για λογαριασμό της China Merchants Energy Shipping.
Πέραν του γεγονότος ότι πρόκειται για το πρώτο παγκοσμίως VLCC κατανάλωσης και μεθανόλης, και η τιμή του προκαλεί εντύπωση. Επί του παρόντος, το κόστος ναυπήγησης ενός VLCC ανέρχεται περίπου στα $127 εκατ. Οι λόγοι για τους οποίους το VLCC κατανάλωσης μεθανόλης είναι κατά περίπου $20 εκατ. φθηνότερο παραμένουν αβέβαιοι, όμως ο παράγοντας «Πεκίνο» ενδέχεται να έχει διαδραματίσει τον ρόλο του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Tην Τρίτη 28 Ιανουαρίου ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, συνοδευόμενος από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ