![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2022/07/202207270852348328.jpg)
Μείωση 21% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Ιούλιο εφέτος, καθώς η συνολική μείωση της αξίας των εισαγωγών ήταν μεγαλύτερη εκείνης των εξαγωγών.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 6.721,0 εκατ. ευρώ έναντι 8.098,6 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 17% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 201,7 εκατ. ευρώ ή 3,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 205,8 εκατ. ευρώ ή 4%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.266,3 εκατ. ευρώ έναντι 4.992,2 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 14,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 175,4 εκατ. ευρώ ή 5,6%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 174,2 εκατ. ευρώ ή 5,6%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.454,7 εκατ. ευρώ έναντι 3.106,4 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 21% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 26,3 εκατ. ευρώ ή 1,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 31,6 εκατ. ευρώ ή 1,5%).
Το 7μηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 47.457,7 εκατ. ευρώ έναντι 52.228,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 9,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 617,5 εκατ. ευρώ ή 1,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 661,2 εκατ. ευρώ ή 1,9%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 30.110,2 εκατ. ευρώ έναντι 31.028,2 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 878,9 εκατ. ευρώ ή 4,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 799,1 εκατ. ευρώ ή 3,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 17.347,5 εκατ. ευρώ έναντι 21.200,6 εκατ. ευρώ το 7μηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 18,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 1.496,4 εκατ. ευρώ ή 9,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 1.460,3 εκατ. ευρώ ή 9,5%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Κατανόησης για την κατασκευή ενός νέου καλωδιακού συστήματος οπτικών ινών που θα συνδέσει την Ελλάδα με τη Σαουδική Αραβία υπέγραψαν η Grid Telecom,…
Στην ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Katlan στην θάλασσα του Ισραήλ προχωρεί η Energean, η οποία γνωστοποίησε σήμερα το πρωί στα χρηματιστήρια του Λονδίνου…
Η ενίσχυση της σινορωσικής συνεργασίας με επίκεντρο την Αρκτική συνεχίζει να προβληματίζει τις ΗΠΑ, καθώς η κλιματική αλλαγή σταδιακά μετατρέπει την περιοχή αυτή σε…
Ετήσια ανάπτυξη +2,1% το 2024, οριακά υψηλότερη έναντι του 2023, με ώθηση από την ενίσχυση των επενδύσεων (+14,1%, πάγιες επενδύσεις +9,7%) και την ανθεκτική…
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η πλειονότητα των λιμένων στις ΗΠΑ, και όχι μόνο, ήρθε αντιμέτωπη με ένα πρωτοφανές αδιέξοδο. Καθώς η συμφόρηση στους…
Ένα «βουνό» σόγιας πρόκειται να σχηματιστεί σύντομα στην Κίνα, καθώς τον Ιούλιο αναμένεται να καταγραφεί ρεκόρ εισαγωγών σόγιας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Kpler στα…
Σε συμφωνία για την εξαγορά της νορβηγικής εταιρείας διαχείρισης bulk carriers Norlat Shipping, η οποία ειδικεύεται στη μεταφορά δασικών προϊόντων και άλλων χύδην εμπορευμάτων…
Σε μια αιφνίδια κίνηση μείωσης των επιτοκίων, δείγμα των κυβερνητικών προσπαθειών να ενισχύσουν την επιβραδυνόμενη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, προχώρησε η Κεντρική Τράπεζα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ