
Οι ελληνοκινεζικές οικονομικές και διπλωματικές σχέσεις, με αφορμή και την 10η επέτειο του BRI βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης που διοργάνωσαν η Πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα, η Export-Import Bank of China (CEXIM) και η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο πρόεδρος της CEXIM Ren Shengjun αναφέρθηκε στη συμβολή της Ελλάδας στην ανάπτυξη του BRI στην Ευρώπη με αιχμή του δόρατος το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο όπως χαρακτηριστικά σχολίασε είναι «πρότυπο των επιτευγμάτων της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας Κίνας και Ελλάδας». Αξίζει να σημειωθεί ότι η κινεζική τράπεζα έχει σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του BRI μέσω επενδύσεων στην κατασκευή σιδηροδρόμων 4.000 χλμ, οδικών συνδέσεων 23.000 χλμ ενώ έχει συμμετάσχει ενεργά στην ανάπτυξη 40 αεροδρομίων και 30 λιμανιών. Ο κ. Shengjun τόνισε επίσης ότι η CEXIM προωθεί την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παρέχοντας χρηματοοικονομική υποστήριξη σε περισσότερους από 100 πλοιοκτήτες από 30 και πλέον χώρες για νεοναυπηγήσεις πράσινων πλοίων. Ειδική αναφορά έκανε στη συνεργασία της τράπεζας με Έλληνες πλοιοκτήτες: «διατηρούμε μακροχρόνια συνεργασία με δεκάδες Έλληνες πλοιοκτήτες τους οποίους έχουμε στηρίξει οικονομικά στην παραγγελία περισσότερων από 100 πλοίων διαφόρων τύπων στα κινεζικά ναυπηγεία».
Από την πλευρά του, η Α.Ε. Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα Xiao Junzheng τόνισε ότι θα πρέπει να σημειωθεί μια μετάβαση από τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας στη χρηματοδότηση των εφοδιαστικών αλυσίδων και στο πλαίσιο αυτό τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα πρέπει να προσαρμοστούν με τις νέες επιταγές. Ακόμη, υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης της χρηματοδότησης για τη μετάβαση της ναυτιλίας στην ψηφιακή και πράσινη εποχή.
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν επιφανή μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Άλλωστε στο χαρτοφυλάκιο πελατών της CEXIM περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι εξής εταιρείες: όμιλος Αγγελικούση, Capital, Chandris, Chartworld, Diana, Dynacom, Laskaridis, Navios, Starbulk, Thenamaris.
O κ. Γιώργος Προκοπίου, αφού παρότρυνε κι άλλους πλοιοκτήτες να συνεργαστούν με την EXIM, υπογράμμισε τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας Ελλάδας και Κίνας σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία και η κινεζική δεν είναι ανταγωνίστριες αλλά συνεργάζονται για την ευημερία. «Ζούμε στην εποχή της συνεργασίας και όχι των αντιπαραθέσεων και όσο πιο σύντομα το κατανοήσουμε τόσο το καλύτερο για τους λαούς και την ευημερία τους», ανέφερε ο Έλληνας επιχειρηματίας. Ακόμη, ειδική μνεία έκανε στη ραγδαία οικονομική ανάπτυξη της Κίνας τα τελευταία χρόνια με τη χώρα μας να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή, όπως χαρακτηριστικά είπε.
Από την πλευρά του, ο δρ. Ιωάννης Κούστας εξήρε τη συμβολή και τη βοήθεια της CEXIM σε περιόδους κρίσεων για τη ναυτιλία, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα με τις τράπεζες είναι η στάση που κρατούν σε δύσκολες περιόδους».
Η κ. Σεμίραμις Παληού ανέφερε ότι η Diana Shipping ήταν από τις πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων η οποία υπέγραψε συμφωνία με την CEXIM για ναυπηγικό πρόγραμμα νεότευκτων. Η ίδια επιβεβαίωσε τα λεγόμενα του δρος Κούστα τονίζοντας τη συνεισφορά της CEXIM στην υπερκέραση των σημαντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ναυτιλία.
Τέλος ο κ. Μιχάλης Χανδρής αναφέρθηκε στις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα κάνοντας λόγο για μεγάλη αβεβαιότητα η οποία καθιστά δύσκολη τη χάραξη σαφούς στρατηγικής για νεοναυπηγήσεις πλοίων. Ακόμη επεσήμανε ότι με βάση τα ανωτέρω είναι σημαντικό το γεγονός ότι η δέσμευση της CEXIM για χρηματοδοτήσεις ναυτιλιακών project δεν οδηγείται από τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ