
Του Καπετάνιου Γιώργου Γεωργούλη
Από χθες το βράδυ η ελληνική κοινωνία βλέπει σοκαρισμένη σε πρώτο χρόνο το απίστευτο βίντεο της στιγμής που μέλη του πληρώματος προσπαθούν να απομακρύνουν με τη χρήση ωμής βίας από τον κατεβασμένο καταπέλτη, επιβάτη που προσπαθεί την τελευταία στιγμή να ανέβει στο πλοίο με τελική κατάληξη την πτώση του επιβάτη στη θάλασσα την ώρα που η ιπποδύναμη της μηχανής μεταδίδεται στις προπέλες του πλοίου και τα νερά περιδινούνται με μεγάλη δύναμη με στόχο την αποκόλληση του πλοίου από την προβλήτα και τον απόπλου του από το λιμάνι.
Το περιστατικό μάλιστα θεωρείται ακόμα πιο απίστευτο επειδή συνέβη σε πλοίο διαχειρίστριας εταιρίας που διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών στους επιβάτες που ταξιδεύουν με τα πλοία της. Η τραγική κατάληξη και η απώλεια της ζωής του επιβάτη που βρέθηκε ανάμεσα στην προβλήτα και τις προπέλες δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ακόμα ακόμα και αν οι μηχανές κρατούσαν (σταματούσαν) γιατί η περιδίνηση για να σταματήσει απαιτείται χρόνος και στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα μπορούσε να γίνει έγκαιρα.
Συνοπτικά μετά από όσα παρατηρήσαμε από τις εξονυχιστικές επαναλήψεις της προβολής των δύο βίντεο (ένα με την απομάκρυνση του επιβάτη και ένα άλλο μετά την πτώση στη θάλασσα) μπορούμε με σχετική ασφάλεια και γνώμονα τις βέλτιστες πρακτικές που επιβάλλει η ναυτοσύνη να πούμε τα εξής:
· Ο επιβάτης δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να πλησιάσει στον καταπέλτη με ευθύνη της λιμενικής αρχής
· Ο καταπέλτης θα έπρεπε να είναι σε τέτοια θέση (ανασηκωμένος αν όχι κλειστός), που να μην επιτρέπει την προσέγγιση από τον επιβάτη, πολύ πριν εκκινήσει η μηχανή και οι προπέλες.
· Από τη στιγμή όμως που δεν τηρήθηκαν τα παραπάνω και ο επιβάτης πάτησε στον καταπέλτη είναι αποκλειστικά στην ευθύνη του πλοίου. Επομένως πρώτιστο καθήκον του πληρώματος είναι η ασφάλεια του κι όχι η συμμόρφωση του με τους όποιους κανόνες και πολιτικές.
· Η βίαιη απομάκρυνση του από τα μέλη του πληρώματος την ώρα που το πλοίο κινείται και μάλιστα απομακρύνεται από τη στεριά είναι απαράδεκτη και θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τη ζωή του επιβάτη αλλά και των ίδιων (αν ο επιβάτης είχε περισσότερη δύναμη) κρίνεται απαράδεκτη και παντελώς αψυχολόγητη από ανθρώπους που θέλουν να αποκαλούνται επαγγελματίες ναυτικοί.
Σήμερα η ναυτιλιακή κοινότητα θρηνεί για την άδικη απώλεια της ζωής του αθώου συμπολίτη μας, που πλήρωσε την προσπάθεια του να επιβιβαστεί στο πλοίο την τελευταία στιγμή, αλλά δεν πρέπει να μείνει στο θρήνο. Η ναυτιλιακή κοινότητα οφείλει να διασφαλίσει ότι η απαράδεκτη και εκ του αποτελέσματος εγκληματική συμπεριφορά των μελών του πληρώματος δεν θα επαναληφθεί. Οι ναυτικοί μας είναι εκπαιδευμένοι να διασώζουν και να θεωρούν την ανθρώπινη ζωή ως το ύψιστο αγαθό και πολλές φορές το έχουν προστατέψει με την ίδια τους τη ζωή. Δεν μπορούν και δεν πρέπει αυτά τα μεμονωμένα και απαράδεκτα περιστατικά να θέτουν υπό αμφισβήτηση τον επαγγελματισμό και την αφοσίωση του Έλληνα ναυτικού στην προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ