Το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο τα τελευταία έτη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και αφορά το καύσιμο και τις τεχνολογίες που θα υιοθετηθούν στο μέλλον. Παρότι το εν λόγω ερώτημα δεν έχει απαντηθεί, οι ναυτιλιακές εταιρείες λαμβάνουν πρωτοβουλίες με στόχο τη μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος.
Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της Advanced Shipping & Trading σημειώνει ότι η εταιρεία Eastern Pacific προχώρησε σε παραγγελία τριών bulk carriers χωρητικότητας 210.000 dwt, τα οποία θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και αμμωνίας. Τα συγκεκριμένα Newcastlemaxes θα ναυπηγηθούν στην Κίνα έναντι $80 εκατ. έκαστο, ενώ η Eastern Pacific διατηρεί το δικαίωμα επιλογής να ναυπηγήσει επιπλέον τρία πλοία ίδιων προδιαγραφών.
H Eastern Pacific Shipping και οι συνδεδεμένες με εκείνη εταιρείες διαχειρίζονται αθροιστικά έναν διαφοροποιημένο στόλο που αριθμεί 36 bulk carriers, 63 containerships, 73 δεξαμενόπλοια, 14 μεταφοράς πετροχημικών, 41 gas carriers και 18 car carriers. Τα 74 από τα πλοία αυτά είναι διπλού καυσίμου.
Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η Eastern Pacific προχώρησε στην παραγγελία δύο VLGCs μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., τα οποία θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα. Καθένα από τα δύο πλοία θα έχει κόστος περίπου ίσο με $110 εκατ. ενώ η παράδοσή τους εκτιμάται να λάβει χώρα το 2027. Αξίζει να σημειωθεί ότι και για τα δύο πλοία θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LPG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ