Με απόφαση δικαστηρίου του Γιβραλτάρ, πρόστιμο επιβλήθηκε στον πλοίαρχο του υγραεριοφόρου «Gas Venus», το οποίο ενεπλάκη σε πετρελαιοκηλίδα στο Γιβραλτάρ στις αρχές του περασμένου μήνα.
Ο πλοίαρχος παραδέχτηκε την ενοχή του κατά την ακροαματική διαδικασία. Το «Gas Venus» τροφοδοτούνταν με καύσιμο στις ακτές του Γιβραλτάρ την 1η Αυγούστου, όταν προκλήθηκε η ρύπανση. Αξιωματούχοι ανέφεραν στο δικαστήριο ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, περίπου 2.000-3.000 λίτρα πετρελαίου απορρίφθηκαν στη θάλασσα.
Το δικαστήριο ενημερώθηκε κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας στις 29 Αυγούστου ότι η διαρροή οφειλόταν σε υπερχείλιση της δεξαμενής καυσίμων στο «Gas Venus». Σύμφωνα με την έκθεση, διαπιστώθηκε ότι ο υποπλοίαρχος, ο οποίος θα έπρεπε να παρακολουθεί ηλεκτρονικά τη λειτουργία ανεφοδιασμού του πλοίου, δεν παρατήρησε την αύξηση των μετρητών της στάθμης των καυσίμων. Επιπλέον, ένας συναγερμός που θα έπρεπε να ηχήσει όταν η δεξαμενή έφτανε το 85% της χωρητικότητας δεν ήχησε, παρά το γεγονός ότι λειτουργούσε σωστά πριν από τον ανεφοδιασμό με καύσιμα και σε δοκιμή μετά. Περιβαλλοντολόγοι επιρρίπτουν ευθύνες στους ναυτικούς για το γεγονός ότι ο ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμο ουσιαστικά πραγματοποιήθηκε χωρίς καμία επίβλεψη.
Ο πλοίαρχος του πλοίου, Κορεάτης υπήκοος ηλικίας 56 ετών, συνελήφθη από τις αρχές του Γιβραλτάρ μετά τη διαρροή. Αργότερα, του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για την απόρριψη πετρελαίου στο νερό και μία δεύτερη κατηγορία για την πρόκληση ζημιάς στον «τόπο ανάπαυσης άγριου ζώου ευρωπαϊκού προστατευόμενου είδους». Το δικαστήριο αναγνώρισε την πρόωρη παραδοχή της ενοχής του και, ως εκ τούτου, μείωσε το πρόστιμο κατά το ένα τρίτο, στα 25.000 δολάρια. Το πρόστιμο πρέπει να καταβληθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου, διαφορετικά ο πλοίαρχος θα πρέπει να εκτίσει ποινή φυλάκισης 12 μηνών.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία KSS Line ενημέρωσε ότι θα καλύψει τόσο το πρόστιμο που επιβλήθηκε στον πλοίαρχο όσο και τα κόστη καθαρισμού της ακτής, που ανέρχεται σε 1,9 εκατ. δολάρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της…
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ