![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407221230094153-900x506.jpg)
Με απόφαση δικαστηρίου του Γιβραλτάρ, πρόστιμο επιβλήθηκε στον πλοίαρχο του υγραεριοφόρου «Gas Venus», το οποίο ενεπλάκη σε πετρελαιοκηλίδα στο Γιβραλτάρ στις αρχές του περασμένου μήνα.
Ο πλοίαρχος παραδέχτηκε την ενοχή του κατά την ακροαματική διαδικασία. Το «Gas Venus» τροφοδοτούνταν με καύσιμο στις ακτές του Γιβραλτάρ την 1η Αυγούστου, όταν προκλήθηκε η ρύπανση. Αξιωματούχοι ανέφεραν στο δικαστήριο ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, περίπου 2.000-3.000 λίτρα πετρελαίου απορρίφθηκαν στη θάλασσα.
Το δικαστήριο ενημερώθηκε κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας στις 29 Αυγούστου ότι η διαρροή οφειλόταν σε υπερχείλιση της δεξαμενής καυσίμων στο «Gas Venus». Σύμφωνα με την έκθεση, διαπιστώθηκε ότι ο υποπλοίαρχος, ο οποίος θα έπρεπε να παρακολουθεί ηλεκτρονικά τη λειτουργία ανεφοδιασμού του πλοίου, δεν παρατήρησε την αύξηση των μετρητών της στάθμης των καυσίμων. Επιπλέον, ένας συναγερμός που θα έπρεπε να ηχήσει όταν η δεξαμενή έφτανε το 85% της χωρητικότητας δεν ήχησε, παρά το γεγονός ότι λειτουργούσε σωστά πριν από τον ανεφοδιασμό με καύσιμα και σε δοκιμή μετά. Περιβαλλοντολόγοι επιρρίπτουν ευθύνες στους ναυτικούς για το γεγονός ότι ο ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμο ουσιαστικά πραγματοποιήθηκε χωρίς καμία επίβλεψη.
Ο πλοίαρχος του πλοίου, Κορεάτης υπήκοος ηλικίας 56 ετών, συνελήφθη από τις αρχές του Γιβραλτάρ μετά τη διαρροή. Αργότερα, του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για την απόρριψη πετρελαίου στο νερό και μία δεύτερη κατηγορία για την πρόκληση ζημιάς στον «τόπο ανάπαυσης άγριου ζώου ευρωπαϊκού προστατευόμενου είδους». Το δικαστήριο αναγνώρισε την πρόωρη παραδοχή της ενοχής του και, ως εκ τούτου, μείωσε το πρόστιμο κατά το ένα τρίτο, στα 25.000 δολάρια. Το πρόστιμο πρέπει να καταβληθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου, διαφορετικά ο πλοίαρχος θα πρέπει να εκτίσει ποινή φυλάκισης 12 μηνών.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία KSS Line ενημέρωσε ότι θα καλύψει τόσο το πρόστιμο που επιβλήθηκε στον πλοίαρχο όσο και τα κόστη καθαρισμού της ακτής, που ανέρχεται σε 1,9 εκατ. δολάρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έφυγε από τη ζωή την Κυριακή 21 Ιουλίου ένας σημαντικότατος εκπρόσωπος της ελληνικής αλλά και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, ο Σπύρος Μ. Πολέμης. Την είδηση…
Η υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα για την αειφόρο ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η Δ. Κορωνάκης ΑΒΕΕ αναγνωρίζοντας…
H αμμωνία παραμένει μία από τις πιο πιθανές εναλλακτικές απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η συμφωνία των κυβερνητικών φορέων για τις προδιαγραφές των…
Σταθερά βήματα προς ένα πιο πράσινο αύριο συνεχίζει να πραγματοποιεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού…
Καθώς η Ρωσία επιδιώκει να «απεξαρτηθεί» από τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας, όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι προσπάθειες διεύρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού της…
Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…
Ευοίωνα διαφαίνονται τα σημάδια για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Embraer, σε μια αγορά που παραδοσιακά μονοπωλείται από δύο ισχυρούς παίκτες, τις εταιρείες Airbus και…
Καθώς το Σουρινάμ κεντρίζει συνεχώς το ενδιαφέρον των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας παγκοσμίως, μια νέα συμφωνία με επίκεντρο τις υπεράκτιες γεωτρήσεις στη χώρα της Νότιας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ