Με απόφαση δικαστηρίου του Γιβραλτάρ, πρόστιμο επιβλήθηκε στον πλοίαρχο του υγραεριοφόρου «Gas Venus», το οποίο ενεπλάκη σε πετρελαιοκηλίδα στο Γιβραλτάρ στις αρχές του περασμένου μήνα.
Ο πλοίαρχος παραδέχτηκε την ενοχή του κατά την ακροαματική διαδικασία. Το «Gas Venus» τροφοδοτούνταν με καύσιμο στις ακτές του Γιβραλτάρ την 1η Αυγούστου, όταν προκλήθηκε η ρύπανση. Αξιωματούχοι ανέφεραν στο δικαστήριο ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, περίπου 2.000-3.000 λίτρα πετρελαίου απορρίφθηκαν στη θάλασσα.
Το δικαστήριο ενημερώθηκε κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας στις 29 Αυγούστου ότι η διαρροή οφειλόταν σε υπερχείλιση της δεξαμενής καυσίμων στο «Gas Venus». Σύμφωνα με την έκθεση, διαπιστώθηκε ότι ο υποπλοίαρχος, ο οποίος θα έπρεπε να παρακολουθεί ηλεκτρονικά τη λειτουργία ανεφοδιασμού του πλοίου, δεν παρατήρησε την αύξηση των μετρητών της στάθμης των καυσίμων. Επιπλέον, ένας συναγερμός που θα έπρεπε να ηχήσει όταν η δεξαμενή έφτανε το 85% της χωρητικότητας δεν ήχησε, παρά το γεγονός ότι λειτουργούσε σωστά πριν από τον ανεφοδιασμό με καύσιμα και σε δοκιμή μετά. Περιβαλλοντολόγοι επιρρίπτουν ευθύνες στους ναυτικούς για το γεγονός ότι ο ανεφοδιασμός του πλοίου με καύσιμο ουσιαστικά πραγματοποιήθηκε χωρίς καμία επίβλεψη.
Ο πλοίαρχος του πλοίου, Κορεάτης υπήκοος ηλικίας 56 ετών, συνελήφθη από τις αρχές του Γιβραλτάρ μετά τη διαρροή. Αργότερα, του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για την απόρριψη πετρελαίου στο νερό και μία δεύτερη κατηγορία για την πρόκληση ζημιάς στον «τόπο ανάπαυσης άγριου ζώου ευρωπαϊκού προστατευόμενου είδους». Το δικαστήριο αναγνώρισε την πρόωρη παραδοχή της ενοχής του και, ως εκ τούτου, μείωσε το πρόστιμο κατά το ένα τρίτο, στα 25.000 δολάρια. Το πρόστιμο πρέπει να καταβληθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου, διαφορετικά ο πλοίαρχος θα πρέπει να εκτίσει ποινή φυλάκισης 12 μηνών.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία KSS Line ενημέρωσε ότι θα καλύψει τόσο το πρόστιμο που επιβλήθηκε στον πλοίαρχο όσο και τα κόστη καθαρισμού της ακτής, που ανέρχεται σε 1,9 εκατ. δολάρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η παγκόσμια ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα έχει επιβραδυνθεί, εξαιτίας της ανησυχίας των υποψηφίων αγοραστών για τις ελλείψεις σε υποδομές φόρτισης, όπως καταδεικνύει η πέμπτη…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, πραγματοποίησε τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 επίσκεψη στο Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου με αφορμή την αποδοχή σημαντικής δωρεάς από το…
Την ενίσχυση της παραγωγής της από τη ναυπηγική μονάδα της στο Βιετνάμ φέρεται να εξετάζει η HD Hyundai, καθώς οι παραγγελίες πλοίων βαίνουν με…
Η Σουηδία ακύρωσε 13 έργα αιολικών πάρκων κατά μήκος των ακτών της στη Βαλτική Θάλασσα λόγω των επιπτώσεών τους στις αμυντικές δυνατότητες της χώρας,…
Σε ρότα «αναζωπύρωσης», μετά το 2020, κινούνται οι ναυλαγορές των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων. Οι σταθερά υψηλοί ναύλοι, αποτέλεσμα των ευνοϊκών συνθηκών ζήτησης…
Την ευγνωμοσύνη του Δήμου Ψαρών και τις ευχαριστίες όλης της κοινότητας της ακριτικής νήσου προς την ακτοπλοϊκή εταιρεία Attica Group, εξέφρασε πρόσφατα ο Δήμαρχος…
Ισχυρή έκρηξη σημειώθηκε στα διυλιστήρια Tupras στη Νικομήδεια (Izmit), περίπου 95 χιλιόμετρα ανατολικά της Κωνσταντινούπολης. Η έκρηξη ήταν ιδιαίτερα ισχυρή και έγινε αισθητή σε…
Παρότι αναλυτές έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους αναφορικά με τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, η Rhone Energies, κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ