![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2022/07/202207270852348328.jpg)
Σημαντική παραμένει η επενδυτική δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών για την απόκτηση νεότευκτων πλοίων, με πληθώρα επενδύσεων να λαμβάνουν χώρα πρόσφατα.
Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied υπογραμμίζει ότι η Euronav προέβη στην παραγγελία δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC, χωρητικότητας 319.000 dwt, έναντι $112,2 εκατ., με εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης το 2026. Η Euronav θα έχει την επιλογή ναυπήγησης επιπλέον ενός πλοίου παρόμοιων τεχνικών προδιαγραφών, στις οποίες μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνεται η δυνατότητα μετασκευής προκειμένου το πλοίο να καταναλώνει και αμμωνία μελλοντικά.
Την ίδια ώρα, η Kyklades Maritime προχώρησε στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 159.000 dwt, έναντι $81,5 εκατ. έκαστο. Ορίζοντας παράδοσης των πλοίων θεωρείται το 2026, ενώ τα ναυπηγημένα στην Ιαπωνία δεξαμενόπλοια θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Ακόμη, η Laskaridis Maritime προχώρησε στην παραγγελία ενός δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 115.000 dwt σε κινεζικά ναυπηγεία. Το κόστος του πλοίου είναι περίπου $60 εκατ. και η παράδοσή του αναμένεται να λάβει χώρα το 2026. Σύμφωνα με την Allied, το δεξαμενόπλοιο θα είναι τύπου LR2.
Παράλληλα, ο Όμιλος Αγγελικούση, με επικεφαλής την κ. Μαρία Αγγελικούση, προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων Suezmax tankers πρόσφατα. Καθένα από αυτά θα διαθέτει χωρητικότητα 155.000 dwt και θα φέρει την ελληνική σημαία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ Ιουνίου του 2026 και Μαΐου του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Κατανόησης για την κατασκευή ενός νέου καλωδιακού συστήματος οπτικών ινών που θα συνδέσει την Ελλάδα με τη Σαουδική Αραβία υπέγραψαν η Grid Telecom,…
Στην ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Katlan στην θάλασσα του Ισραήλ προχωρεί η Energean, η οποία γνωστοποίησε σήμερα το πρωί στα χρηματιστήρια του Λονδίνου…
Η ενίσχυση της σινορωσικής συνεργασίας με επίκεντρο την Αρκτική συνεχίζει να προβληματίζει τις ΗΠΑ, καθώς η κλιματική αλλαγή σταδιακά μετατρέπει την περιοχή αυτή σε…
Ετήσια ανάπτυξη +2,1% το 2024, οριακά υψηλότερη έναντι του 2023, με ώθηση από την ενίσχυση των επενδύσεων (+14,1%, πάγιες επενδύσεις +9,7%) και την ανθεκτική…
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η πλειονότητα των λιμένων στις ΗΠΑ, και όχι μόνο, ήρθε αντιμέτωπη με ένα πρωτοφανές αδιέξοδο. Καθώς η συμφόρηση στους…
Ένα «βουνό» σόγιας πρόκειται να σχηματιστεί σύντομα στην Κίνα, καθώς τον Ιούλιο αναμένεται να καταγραφεί ρεκόρ εισαγωγών σόγιας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Kpler στα…
Σε συμφωνία για την εξαγορά της νορβηγικής εταιρείας διαχείρισης bulk carriers Norlat Shipping, η οποία ειδικεύεται στη μεταφορά δασικών προϊόντων και άλλων χύδην εμπορευμάτων…
Σε μια αιφνίδια κίνηση μείωσης των επιτοκίων, δείγμα των κυβερνητικών προσπαθειών να ενισχύσουν την επιβραδυνόμενη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, προχώρησε η Κεντρική Τράπεζα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ