Η επικρατούσα ξηρασία, που έχει χαρακτηριστεί αφύσικη για την εποχή, στη Διώρυγα του Παναμά έχει επιδράσει σημαντικά στις θαλάσσιες μεταφορές.
Από τη λήψη μέτρων και περιορισμών όσον αφορά το επιτρεπόμενο βύθισμα των πλοίων έως τη δημιουργία ουρών πλοίων στα δύο άκρα της διώρυγας, η σημαντική αρτηρία του διεθνούς εμπορίου δεν έχει σταματήσει λεπτό τις τελευταίες εβδομάδες να απασχολεί τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του Reuters εστιάζει στα απότοκα της ξηρασίας για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και δη εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, την 1η Αυγούστου το «Ever Max» της εταιρείας Evergreen αναγκάστηκε να μειώσει το βάρος του, εκφορτώνοντας εκατοντάδες containers, που μεταφέρθηκαν εν τέλει σιδηροδρομικώς, προκειμένου να του επιτραπεί η διέλευση από τη Διώρυγα του Παναμά.
Πέραν της διαταραχής του δρομολογίου του πλοίου, η συγκεκριμένη εξέλιξη είχε ακόμη ένα απότοκο: στέρησε στο «Ever Max» την ευκαιρία να πετύχει ρεκόρ μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων μέσω της διώρυγας.
Στο ίδιο μήκος κύματος, τα containerships μεγάλης μεταφορικής ικανότητας έχουν τρεις επιλογές: να μεταφέρουν μικρότερο όγκο εμπορευμάτων, να επιλέξουν άλλη διαδρομή ή να αναμένουν στη ράδα έως ότου επιτραπεί η διέλευσή τους. Στην πρώτη περίπτωση, θα έχουν απολέσει μέρος των οφελών οικονομίας κλίμακας που προσφέρουν τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους. Στη δεύτερη περίπτωση, το ταξίδι θα διαρκέσει πολύ περισσότερες ημέρες. Στην τρίτη περίπτωση, βρίσκονται εξαρτώμενα της «ανθεκτικότητας» της ξηρασίας και της διακριτικής ευχέρειας της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.
Παράλληλα, οι διαταραχές στην αγορά των containerships έχουν μειώσει πλασματικά την προσφορά των πλοίων, γεγονός που έχει ευνοήσει τη ναυλαγορά. Ενδεικτικά, οι spot ναύλοι μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ έχουν καταγράψει άνοδο έως και 36% σε κάποια routes.
Τέλος, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να επιβληθούν περαιτέρω περιορισμοί στο βύθισμα των πλοίων ή στον επιτρεπόμενο αριθμό διελεύσεων από τη Διώρυγα του Παναμά αργότερα εντός του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η φινλανδική αστυνομία ανακοίνωσε σήμερα ότι ανέσυρε από τον βυθό της θάλασσας μια άγκυρα του δεξαμενόπλοιου Eagle S, για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του έτους που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά ήταν το «Viking Saturn», χωρητικότητας 930 επιβατών. Το κρουαζιερόπλοιο έχει μήκος 228 μέτρα…
Επαναλήφθηκαν σήμερα Τρίτη 7 Ιανουαρίου σε πανηγυρική ατμόσφαιρα, οι διεθνείς πτήσεις στο αεροδρόμιο της Δαμασκού, για πρώτη φορά μετά την κατάληψη της εξουσίας στη…
Η Ινδονησία εντάχθηκε στη συμμαχία αναδυόμενων οικονομιών BRICS ως κράτος-πλήρες μέλος, ανακοίνωσε χθες Δευτέρα το υπουργείο Εξωτερικών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με τη διπλωματία της…
Δεν υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ μετά τη διακοπή των εξαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας στην Ευρώπη,…
Σε μία σημαντική κίνηση προέβη ο Τζο Μπάιντεν, επιχειρώντας να εμποδίσει την εκπλήρωση μιας μείζονος προεκλογικής υπόσχεσης του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει δηλώσει…
Η στάση της Ρωσίας αναφορικά με τις εξαγωγές σιτηρών αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη ναυλαγορά των bulk carriers το τρέχον έτος. Όπως υπογραμμίζει…
Το Χρηματιστήριο Αθηνών έκλεισε το 2024 με κέρδη 13,65%, συμπληρώνοντας την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ανόδου (+39,08% το 2023, +4,08% το 2022 και +10,43% το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ