
Η επικρατούσα ξηρασία, που έχει χαρακτηριστεί αφύσικη για την εποχή, στη Διώρυγα του Παναμά έχει επιδράσει σημαντικά στις θαλάσσιες μεταφορές.
Από τη λήψη μέτρων και περιορισμών όσον αφορά το επιτρεπόμενο βύθισμα των πλοίων έως τη δημιουργία ουρών πλοίων στα δύο άκρα της διώρυγας, η σημαντική αρτηρία του διεθνούς εμπορίου δεν έχει σταματήσει λεπτό τις τελευταίες εβδομάδες να απασχολεί τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Στο πλαίσιο αυτό, δημοσίευμα του Reuters εστιάζει στα απότοκα της ξηρασίας για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και δη εκείνα μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, την 1η Αυγούστου το «Ever Max» της εταιρείας Evergreen αναγκάστηκε να μειώσει το βάρος του, εκφορτώνοντας εκατοντάδες containers, που μεταφέρθηκαν εν τέλει σιδηροδρομικώς, προκειμένου να του επιτραπεί η διέλευση από τη Διώρυγα του Παναμά.
Πέραν της διαταραχής του δρομολογίου του πλοίου, η συγκεκριμένη εξέλιξη είχε ακόμη ένα απότοκο: στέρησε στο «Ever Max» την ευκαιρία να πετύχει ρεκόρ μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων μέσω της διώρυγας.
Στο ίδιο μήκος κύματος, τα containerships μεγάλης μεταφορικής ικανότητας έχουν τρεις επιλογές: να μεταφέρουν μικρότερο όγκο εμπορευμάτων, να επιλέξουν άλλη διαδρομή ή να αναμένουν στη ράδα έως ότου επιτραπεί η διέλευσή τους. Στην πρώτη περίπτωση, θα έχουν απολέσει μέρος των οφελών οικονομίας κλίμακας που προσφέρουν τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους. Στη δεύτερη περίπτωση, το ταξίδι θα διαρκέσει πολύ περισσότερες ημέρες. Στην τρίτη περίπτωση, βρίσκονται εξαρτώμενα της «ανθεκτικότητας» της ξηρασίας και της διακριτικής ευχέρειας της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά.
Παράλληλα, οι διαταραχές στην αγορά των containerships έχουν μειώσει πλασματικά την προσφορά των πλοίων, γεγονός που έχει ευνοήσει τη ναυλαγορά. Ενδεικτικά, οι spot ναύλοι μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ έχουν καταγράψει άνοδο έως και 36% σε κάποια routes.
Τέλος, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να επιβληθούν περαιτέρω περιορισμοί στο βύθισμα των πλοίων ή στον επιτρεπόμενο αριθμό διελεύσεων από τη Διώρυγα του Παναμά αργότερα εντός του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ψηφιακή μεταρρύθμιση του ελληνικού νηολογίου συνεχίζεται, με νέες λειτουργίες να εντάσσονται στο niologio.gov.gr, απλοποιώντας περαιτέρω τις διαδικασίες και μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Η πλατφόρμα,…
Η διάσπαση της αμμωνίας (Ammonia Cracking) αποτελεί μια διαδικασία παραγωγής καθαρού υδρογόνου, απαλλαγμένου από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Μία από τις πλέον υποσχόμενες…
Η τιμή του χρυσού ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3.000 δολάρια η ουγγιά, καθώς το πολύτιμο αυτό μέταλλο αποτελεί αξία-καταφύγιο απέναντι στους γεωπολιτικούς φόβους…
Η Capital Gas Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία εγγραφής του LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» στο ελληνικό νηολόγιο. Το LNG/C «ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ» πλέον ταξιδεύει σε…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας παίρνει «φωτιά» και το «κύμα» των εισαγωγικών δασμών σε βασικούς εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ συνεχίζεται, οι αμερικανικές εισαγωγές παρουσιάζουν…
Αισιοδοξία για τη ναυτιλιακή κίνηση κατά μήκος του Βορείου Περάσματος το 2025 αποπνέουν οι πρόσφατες δηλώσεις αξιωματούχων της ρωσικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Την ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας τους στην ενέργεια, και δη στο φυσικό αέριο, καλοβλέπουν Κάιρο και Άγκυρα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου…
Μόνο 1 στους 6 πλοιοκτήτες κατανοούν πώς ένα πλοίο λειτουργεί με ασφάλεια έναντι των κυβερνοεπιθέσεων κατά την παράδοση, ενώ μόλις το 17% των ναυπηγείων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ