
Καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες παγκοσμίως αναζητούν εναλλακτικές λύσεις χαμηλών ή και μηδενικών εκπομπών έναντι των συμβατικών συστημάτων πρόωσης που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα, η Incat Tasmania θεωρεί πως διαθέτει τα απαραίτητα μέσα προκειμένου να επιτύχει τη συγκεκριμένη μετάβαση.
Το αυστραλιανό ναυπηγείο έχει αναλάβει την κατασκευή ενός καινοτόμου καταμαράν για λογαριασμό της νοτιοαμερικάνικης εταιρείας Buquebús. Αρχικά, το εν λόγω καταμαράν είχε σχεδιαστεί να καταναλώνει καύσιμο LNG, όμως το ναυπηγείο πρόκειται να αντικαταστήσει το σύστημα ισχύος κατανάλωσης LNG με ένα ηλεκτρικό σύστημα μπαταριών.
Μόλις ολοκληρωθεί η μετασκευή, το μήκους 130 μέτρων και χωρητικότητας 2.100 επιβατών καταμαράν θα αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο στον κόσμο ελαφρύ πορθμείο μηδενικών εκπομπών.
Η παράδοση του πλοίου είναι προγραμματισμένη για το 2025, ωστόσο υπάρχουν αρκετές προκλήσεις που η Incat πρέπει να αντιμετωπίσει και έχουν να κάνουν κυρίως με το γεγονός ότι οι αλλαγές των προδιαγραφών του πλοίου έγιναν κατά τη διάρκεια της κατασκευής του. Η επιλογή ενός ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης απαιτεί την εγκατάσταση διαφορετικού εξοπλισμού, όπως μπαταρίες, μετατροπείς συχνότητας, μετασχηματιστές και ηλεκτρικούς κινητήρες, καθώς και υποδομών για τη φόρτιση του πλοίου μέσω του ηλεκτρικού δικτύου της στεριάς.
Παρόλα αυτά η Incat είναι αισιόδοξη ότι μπορεί να ολοκληρώσει με επιτυχία το εν λόγω έργο, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για την ευρύτερη υιοθέτηση των συστημάτων ηλεκτρικής πρόωσης από τον παγκόσμιο κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ