Μία περιπέτεια πολλών μηνών έφτασε πρόσφατα στο τέλος της, καθώς τα Ηνωμένα Έθνη ανακοίνωσαν την ολοκλήρωση της απομάκρυνσης του φορτίου πετρελαίου που ήταν φορτωμένο στο supertanker «FSO Safer».
Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, με την επιτυχή μεταφορά του πετρελαίου αποφεύχθηκε μια εκ των μεγαλύτερων περιβαλλοντικών καταστροφών στα ανοικτά των ακτών της Ερυθράς Θάλασσας της Υεμένης.
Υπενθυμίζεται ότι μέσα στο δεξαμενόπλοιο περιέχονταν πάνω από 1 εκατ. βαρέλια αργού, τα οποία μεταφέρθηκαν στο «Yemen» μέσω ship-to-ship μεταφοράς. Η εν λόγω επιχείρηση ξεκίνησε στις 25 Ιουλίου του 2023 έπειτα από σχεδιασμό και προσπάθειες πολλών ετών.
Ο Achim Steiner, Administrator του UNDP, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει, αλλά σήμερα μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η άμεση απειλή μιας πετρελαιοκηλίδας έχει αποτραπεί»
Η δεύτερη φάση της επιχείρησης για το «FSO Safer» περιλαμβάνει την εγκατάσταση ενός συστήματος πρόσδεσης στο «Yemen», ώστε να παραμείνει στη θέση του, ενώ το «FSO Safer» θα ρυμουλκηθεί τελικά σε ναυπηγείο και θα διαλυθεί.
Τέλος, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, António Guterres, ανέφερε ότι η επιχείρηση έχει συνολικό κόστος άνω των $140 εκατ., ενώ απαιτούνται ακόμη περίπου $20 εκατ. για την ολοκλήρωσή του.
A day of gratitude and relief as threat of Red Sea oil spill from #FSOSafer is averted. The @UN-led, @UNDP implemented plan to #StopRedSeaSpill has succeeded. 2 years of meticulous & painstaking negotiations and logistics by our dedicated teams delivered pic.twitter.com/YNIsOGoBJi
— Achim Steiner (@ASteiner) August 11, 2023
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Σε μια σημαντική συμφωνία για την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων της προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία μετάλλων και εξορύξεων Vale. Σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Οι εμπορευματικές θαλάσσιες μεταφορές στην Αρκτική σημείωσαν νέο ρεκόρ το 2024, εξέλιξη που αντανακλά την πρόοδο που έχει καταγράψει στη Ρωσία στο σχέδιο εκμετάλλευσης…
Περιορισμένη άνοδο της τάξεως των 32 μονάδων κατέγραψε ο κύριος δείκτης της χύδην φορτηγού ναυτιλίας BDI την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου. Συνεπώς, ο BDI ανήλθε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ