Συνέντευξη του κ. Κώστα Δελαπόρτα, CEO της DryDel Shipping
Συνέντευξη του κ. Κώστα Δελαπόρτα, CEO της DryDel Shipping
Συνέντευξη του κ. Κώστα Δελαπόρτα, CEO της DryDel Shipping
Στη συνέντευξή του στα Ναυτικά Χρονικά, ο κ. Κώστας Δελαπόρτας αναφέρεται στη στρατηγική της εταιρείας του να επενδύει σε νεότευκτα bulk carriers ιαπωνικής κατασκευής και συζητά για ζητήματα upskilling/reskilling του ανθρώπινου δυναμικού.
1. Η εταιρεία σας, τα τελευταία χρόνια, έχει ενισχύσει τον στόλο της με φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, ενώ τα επόμενα δύο τρία χρόνια αναμένει την παραλαβή και άλλων νεότευκτων. Λαμβάνοντας υπόψη την αβεβαιότητα αναφορικά με τις τεχνολογίες και τα καύσιμα του μέλλοντος, πώς μπορεί μια εταιρεία να καταρτίσει μια σαφή στρατηγική ανάπτυξης του στόλου;
Πράγματι, έχουμε έναν μοντέρνο στόλο, που αποτελείται από έντεκα ιδιόκτητα πλοία (από Handy μέχρι και Kamsarmax σε μέγεθος), με μέση ηλικία τα έξι έτη, και τα επόμενα δύο χρόνια περιμένουμε παραλαβή άλλων έξι καινούργιων newbuildings.
Στη Meadway Shipping πιστεύουμε στα «eco-friendly» πλοία, οπότε τα newbuildings είναι η βασική μας επιλογή για την ανάπτυξη του στόλου.
Τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, πιστεύω πως αναφέρονται σε μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, όπως containerships και LNG carriers, που δρομολογούνται σε «liner services».
Στα πλοία που εμείς δραστηριοποιούμαστε -τα οποία πάνε σε όλα τα λιμάνια, μικρά και μεγάλα- η δική μας στρατηγική είναι να επενδύσουμε σε newbuildings με ηλεκτρονικές μηχανές νέου τύπου Tier 3 και phase-3 και καταναλώσεις 30-35% χαμηλότερες σε σχέση με αυτές των υπαρχόντων πλοίων.
2. O στόλος της Meadway Shipping and Trading απαρτίζεται αποκλειστικά από bulk carriers μικρότερης και μεσαίας χωρητικότητας, τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία. Ποιοι παράγοντες σας οδηγούν στη συγκεκριμένη στρατηγική;
Δραστηριοποιούμαστε σε πλοία ξηρού φορτίου, χωρητικότητας από 30.000 έως και 82.000 τόνους. Όλα μας τα πλοία σήμερα είναι ιαπωνικά. Ωστόσο, έχουμε εμπειρία από την Κίνα και τη Νότια Κορέα, όπου είχαμε βάλει παραγγελίες για νεόκτιστα πλοία παλαιότερα. Η επιλογή της Ιαπωνίας έχει να κάνει με το design, το performance και το γεγονός πως ένα πλοίο ιαπωνικής κατασκευής έχει πιο μεγάλη αποδοχή από τους ναυλωτές.
Σημαντικό ρόλο παίζει και η υπολειπόμενη αξία του πλοίου, καθώς και σε αυτή την περίπτωση τα γιαπωνέζικα πλοία κρατούν διαχρονικά την αξία τους, παραπάνω από τα κινεζικά και τα κορεατικά.
Τέλος, άλλος ένας παράγοντας είναι τα λειτουργικά έξοδα, που επίσης είναι χαμηλότερα για ένα πλοίο που έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία.
3. Οι ναυτιλιακές αγορές χαρακτηρίζονται στη σύγχρονη εποχή από κύκλους μικρότερους σε διάρκεια και με πιο «βίαιη» μεταβλητότητα. Πώς μπορεί μια σύγχρονη ναυτιλιακή εταιρεία να αντιμετωπίσει αυτή την τάση; Η επιτυχημένη αντικυκλική στρατηγική που ακολουθήθηκε από πολλούς πλοιοκτήτες τα προηγούμενα έτη έχει πεδίο εφαρμογής σήμερα;
Το «volatility», δηλαδή οι μεταβολές στην αγορά, είναι κάτι που κάνει το industry μας να έχει πολύ ενδιαφέρον. Πάντα υπήρχε και νομίζω πως οι σύγχρονοι επιχειρηματίες/εφοπλιστές έχουμε προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και σε πιο βίαιες μεταβολές της ναυλαγοράς.
Για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις μεγάλες μεταβολές, πρέπει να παρακολουθούμε και την S&P αγορά, δηλαδή να πουλήσουμε σε κατάλληλο χρόνο κάποια από τα πλοία μας εάν η αγορά είναι καλή ή το αντίθετο, να αγοράσουμε κάποιο πλοίο εάν η αγορά είναι χαμηλά.
Αντίστοιχα, κάνουμε συμβάσεις για μεγάλες περιόδους με αξιόπιστους ναυλωτές όταν η αγορά είναι ψηλά, ώστε να έχουμε κάλυψη/cash flow σε περίπτωση που η αγορά εξασθενήσει. Άρα, ανάλογα με την αγορά μεταβάλλουμε το ποσοστό των πλοίων που λειτουργούμε spot και σε time charter.
Η αντικυκλική στρατηγική εφαρμόζεται διαχρονικά, ωστόσο η ουσία είναι εάν είναι επιτυχημένη ή όχι. Αυτό κρίνεται από το αποτέλεσμα και από την αποδοτικότητά της στο ταμείο της εταιρείας.
4. Διάφορες έρευνες έχουν καταδείξει το ζήτημα της υστέρησης, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα, επαρκών δεξιοτήτων σε επαγγέλματα που υποστηρίζουν τη γαλάζια, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Πώς μπορούν οι εταιρείες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να διασφαλίσουν το upskilling/reskilling τόσο των ναυτικών όσο και των εργαζομένων στα γραφεία;
Στη Meadway Shipping αναζητούμε ταλαντούχους ναυτικούς, αλλά και προσωπικό γραφείου, που μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες συσχετιζόμενες με την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Είμαστε μεγάλοι υποστηρικτές της αξιοποίησης νέας τεχνολογίας αλλά και της εξοικονόμησης ενέργειας, δύο συστατικά τα οποία είναι συνυφασμένα με την πράσινη ανάπτυξη.
Οι εταιρείες μπορούν να διασφαλίσουν το upskilling/reskilling των εργαζομένων τους με τη συνεχή εκπαίδευση («continuous training») αλλά και την προώθηση εργατικού δυναμικού σε άλλες θέσεις εντός του οργανισμού («reshuffling»).Για παράδειγμα, οι ναυτικοί μας εκπαιδεύονται και έχουν πιστοποιητικά ώστε να μπορούν να καλύψουν θέσεις υψηλότερου βαθμού μέσα στο πλοίο. Έτσι, μπορούν να προαχθούν και να εξελιχθούν μέσα στην εταιρεία, αλλά παράλληλα να είναι και διαθέσιμοι σε περίπτωση που υπάρχει άμεση ζήτηση.
Εμείς, λοιπόν, επενδύουμε στην εκπαίδευσή τους και με αυτόν τον τρόπο εκείνοι προτιμούν την εταιρεία μας, η οποία έχει ως πολιτική την εξέλιξή τους μέσα σε αυτήν.
Χρησιμοποιούμε τα πιο σύγχρονα «training centers» και εποπτεύουμε τους εκπαιδευτές τους ώστε το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό.
Με αυτόν τον τρόπο, ένας ναύτης μπορεί πιο εύκολα να εξελιχθεί σε αξιωματικό και ούτω καθεξής.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Κώστα Δελαπόρτα στο τεύχος Απριλίου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όλα τα καυτά ζητήματα της διεθνούς επικαιρότητας καθώς και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΝΑΤΟ. Συζητήσαμε τον εποικοδομητικό ρόλο της…
Νέα ρήτρα, ενόψει και της εφαρμογής του Κανονισμού FuelEU Maritime από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέπτυξε η BIMCO για τα συμβαλλόμενα μέρη στα ναυλοσύμφωνα.…
Ισχυρά σημάδια καταγράφει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, παρότι στην πλειονότητά τους οι ναυλαγορές βρίσκονται υπό πίεση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τα δίχτυα τους στην αμερικανική αγορά LNG φιλοδοξούν να απλώσουν νοτιοκορεατικές εταιρείες, καθώς η δεύτερη θητεία Ντόναλντ Τραμπ μέλλεται να φέρει σημαντική ανάπτυξη στα…
Την πώληση μεγάλου μέρους των μετοχών που κατείχε στη ZIM ανακοίνωσε πρόσφατα η Kenon Holdings, συμφερόντων του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Idan Ofer. Συγκεκριμένα, η Kenon…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ