Συνέντευξη του κ. Κώστα Δελαπόρτα, CEO της DryDel Shipping

Συνέντευξη του κ. Κώστα Δελαπόρτα, CEO της DryDel Shipping
Συνέντευξη του κ. Κώστα Δελαπόρτα, CEO της DryDel Shipping
Στη συνέντευξή του στα Ναυτικά Χρονικά, ο κ. Κώστας Δελαπόρτας αναφέρεται στη στρατηγική της εταιρείας του να επενδύει σε νεότευκτα bulk carriers ιαπωνικής κατασκευής και συζητά για ζητήματα upskilling/reskilling του ανθρώπινου δυναμικού.
1. Η εταιρεία σας, τα τελευταία χρόνια, έχει ενισχύσει τον στόλο της με φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, ενώ τα επόμενα δύο τρία χρόνια αναμένει την παραλαβή και άλλων νεότευκτων. Λαμβάνοντας υπόψη την αβεβαιότητα αναφορικά με τις τεχνολογίες και τα καύσιμα του μέλλοντος, πώς μπορεί μια εταιρεία να καταρτίσει μια σαφή στρατηγική ανάπτυξης του στόλου;
Πράγματι, έχουμε έναν μοντέρνο στόλο, που αποτελείται από έντεκα ιδιόκτητα πλοία (από Handy μέχρι και Kamsarmax σε μέγεθος), με μέση ηλικία τα έξι έτη, και τα επόμενα δύο χρόνια περιμένουμε παραλαβή άλλων έξι καινούργιων newbuildings.
Στη Meadway Shipping πιστεύουμε στα «eco-friendly» πλοία, οπότε τα newbuildings είναι η βασική μας επιλογή για την ανάπτυξη του στόλου.
Τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, πιστεύω πως αναφέρονται σε μεγαλύτερου μεγέθους πλοία, όπως containerships και LNG carriers, που δρομολογούνται σε «liner services».
Στα πλοία που εμείς δραστηριοποιούμαστε -τα οποία πάνε σε όλα τα λιμάνια, μικρά και μεγάλα- η δική μας στρατηγική είναι να επενδύσουμε σε newbuildings με ηλεκτρονικές μηχανές νέου τύπου Tier 3 και phase-3 και καταναλώσεις 30-35% χαμηλότερες σε σχέση με αυτές των υπαρχόντων πλοίων.
2. O στόλος της Meadway Shipping and Trading απαρτίζεται αποκλειστικά από bulk carriers μικρότερης και μεσαίας χωρητικότητας, τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία. Ποιοι παράγοντες σας οδηγούν στη συγκεκριμένη στρατηγική;
Δραστηριοποιούμαστε σε πλοία ξηρού φορτίου, χωρητικότητας από 30.000 έως και 82.000 τόνους. Όλα μας τα πλοία σήμερα είναι ιαπωνικά. Ωστόσο, έχουμε εμπειρία από την Κίνα και τη Νότια Κορέα, όπου είχαμε βάλει παραγγελίες για νεόκτιστα πλοία παλαιότερα. Η επιλογή της Ιαπωνίας έχει να κάνει με το design, το performance και το γεγονός πως ένα πλοίο ιαπωνικής κατασκευής έχει πιο μεγάλη αποδοχή από τους ναυλωτές.
Σημαντικό ρόλο παίζει και η υπολειπόμενη αξία του πλοίου, καθώς και σε αυτή την περίπτωση τα γιαπωνέζικα πλοία κρατούν διαχρονικά την αξία τους, παραπάνω από τα κινεζικά και τα κορεατικά.
Τέλος, άλλος ένας παράγοντας είναι τα λειτουργικά έξοδα, που επίσης είναι χαμηλότερα για ένα πλοίο που έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία.
3. Οι ναυτιλιακές αγορές χαρακτηρίζονται στη σύγχρονη εποχή από κύκλους μικρότερους σε διάρκεια και με πιο «βίαιη» μεταβλητότητα. Πώς μπορεί μια σύγχρονη ναυτιλιακή εταιρεία να αντιμετωπίσει αυτή την τάση; Η επιτυχημένη αντικυκλική στρατηγική που ακολουθήθηκε από πολλούς πλοιοκτήτες τα προηγούμενα έτη έχει πεδίο εφαρμογής σήμερα;
Το «volatility», δηλαδή οι μεταβολές στην αγορά, είναι κάτι που κάνει το industry μας να έχει πολύ ενδιαφέρον. Πάντα υπήρχε και νομίζω πως οι σύγχρονοι επιχειρηματίες/εφοπλιστές έχουμε προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και σε πιο βίαιες μεταβολές της ναυλαγοράς.
Για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις μεγάλες μεταβολές, πρέπει να παρακολουθούμε και την S&P αγορά, δηλαδή να πουλήσουμε σε κατάλληλο χρόνο κάποια από τα πλοία μας εάν η αγορά είναι καλή ή το αντίθετο, να αγοράσουμε κάποιο πλοίο εάν η αγορά είναι χαμηλά.
Αντίστοιχα, κάνουμε συμβάσεις για μεγάλες περιόδους με αξιόπιστους ναυλωτές όταν η αγορά είναι ψηλά, ώστε να έχουμε κάλυψη/cash flow σε περίπτωση που η αγορά εξασθενήσει. Άρα, ανάλογα με την αγορά μεταβάλλουμε το ποσοστό των πλοίων που λειτουργούμε spot και σε time charter.
Η αντικυκλική στρατηγική εφαρμόζεται διαχρονικά, ωστόσο η ουσία είναι εάν είναι επιτυχημένη ή όχι. Αυτό κρίνεται από το αποτέλεσμα και από την αποδοτικότητά της στο ταμείο της εταιρείας.
4. Διάφορες έρευνες έχουν καταδείξει το ζήτημα της υστέρησης, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα, επαρκών δεξιοτήτων σε επαγγέλματα που υποστηρίζουν τη γαλάζια, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Πώς μπορούν οι εταιρείες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να διασφαλίσουν το upskilling/reskilling τόσο των ναυτικών όσο και των εργαζομένων στα γραφεία;
Στη Meadway Shipping αναζητούμε ταλαντούχους ναυτικούς, αλλά και προσωπικό γραφείου, που μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες συσχετιζόμενες με την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Είμαστε μεγάλοι υποστηρικτές της αξιοποίησης νέας τεχνολογίας αλλά και της εξοικονόμησης ενέργειας, δύο συστατικά τα οποία είναι συνυφασμένα με την πράσινη ανάπτυξη.
Οι εταιρείες μπορούν να διασφαλίσουν το upskilling/reskilling των εργαζομένων τους με τη συνεχή εκπαίδευση («continuous training») αλλά και την προώθηση εργατικού δυναμικού σε άλλες θέσεις εντός του οργανισμού («reshuffling»).Για παράδειγμα, οι ναυτικοί μας εκπαιδεύονται και έχουν πιστοποιητικά ώστε να μπορούν να καλύψουν θέσεις υψηλότερου βαθμού μέσα στο πλοίο. Έτσι, μπορούν να προαχθούν και να εξελιχθούν μέσα στην εταιρεία, αλλά παράλληλα να είναι και διαθέσιμοι σε περίπτωση που υπάρχει άμεση ζήτηση.
Εμείς, λοιπόν, επενδύουμε στην εκπαίδευσή τους και με αυτόν τον τρόπο εκείνοι προτιμούν την εταιρεία μας, η οποία έχει ως πολιτική την εξέλιξή τους μέσα σε αυτήν.
Χρησιμοποιούμε τα πιο σύγχρονα «training centers» και εποπτεύουμε τους εκπαιδευτές τους ώστε το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό.
Με αυτόν τον τρόπο, ένας ναύτης μπορεί πιο εύκολα να εξελιχθεί σε αξιωματικό και ούτω καθεξής.
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Κώστα Δελαπόρτα στο τεύχος Απριλίου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ως διεθνές group εξειδικευμένων εταιρειών βαρέων μεταφορών, το φάσμα των φορτίων έργου που διαχειρίζονται τα μέλη του The Heavy Lift Group (THLG) είναι ευρύ.…
Με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, o Αντιναύαρχος Τρύφωνας Κοντιζάς αναλαμβάνει την αρχηγία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., διαδεχόμενος τον Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, ο οποίος τέθηκε σε αποστρατεία.…
Με θέμα «Χωροταξικός Σχεδιασμός Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2025, η ενημερωτική Ημερίδα της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (Ε.ΜΑ.Ε.). Κατά…
Εικοσιτετράωρη γενική απεργία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα πραγματοποιείται σήμερα στο Βέλγιο, με βασικό αίτημα την κατάργηση των μεταρρυθμιστικών σχεδίων του νέου πρωθυπουργού, του…
Εν μέσω μιας περιόδου συθέμελων αλλαγών και γεωπολιτικής αστάθειας, η ασφάλεια των θαλάσσιων μεταφορών παραμένει κυρίαρχη προτεραιότητα για τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό, BIMCO,…
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση της είτε ως καυσίμου είτε ως πρώτης ύλης σε βιομηχανικούς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης (WAPS) της OceanWings φέρνει, με τη σειρά της, τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ