![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191119431150-900x536.jpg)
Η «αναζωπύρωση» της ζήτησης της Κίνας για αυστραλιανό άνθρακα, μετά τον τερματισμό της ανεπίσημης απαγόρευσης των εισαγωγών από το Πεκίνο, σε συνδυασμό με την ισχυρή συνολική ζήτηση για το καύσιμο που χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αναδιατάσσει τις ροές προς τις αγορές της Ασίας.
Οι αριθμοί δεν ψεύδονται: η Κίνα εισήγαγε τους πρώτους επτά μήνες του έτους 261,18 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας άνοδο 88,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Οι αριθμοί περιλαμβάνουν και τον μεταλλουργικό άνθρακα, αν και η Κίνα είναι σε μεγάλο βαθμό αυτάρκης.
Δεδομένα της Kpler δείχνουν ότι οι κινεζικές εισαγωγές θερμικού άνθρακα άρχισαν να ενισχύονται από τον Μάρτιο, μετά δηλαδή την άρση των απαγορεύσεων από το Πεκίνο. Έτσι, από τις μηδενικές εισαγωγές αυστραλιανού άνθρακα τον Δεκέμβριο, διαμορφώθηκαν σε 5,45 εκατ. μετρικούς τόνους τον Ιούλιο. Από τον Απρίλιο οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα της Αυστραλίας κινήθηκαν κάθε μήνα πάνω από τους 4,8 εκατ. τόνους, επίπεδα που επετεύχθησαν μόλις τρεις φορές μεταξύ του Ιανουαρίου 2017 και του Σεπτεμβρίου 2020.
Η εκ νέου στροφή στην Αυστραλία έχει επηρεάσει τις ροές από την Ινδονησία: τον Ιούλιο οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας από την Ινδονησία διαμορφώθηκαν σε 16,98 εκατ. τόνους έναντι 22,46 εκατ. τόνων που ήταν το peak του Μαρτίου. Ανοδικά κινούνται και οι εισαγωγές από τη Ρωσία: τους τρεις μήνες έως τον Ιούλιο οι κινεζικές εισαγωγές άγγιξαν τους 4,4 εκατ. τόνους έναντι 2,6 εκατ. τόνων τους τρεις προηγούμενους μήνες.
Από την άλλη, η αυξημένη ζήτηση της Κίνας για εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία και τη Ρωσία έχει ως αποτέλεσμα η Ινδία να στραφεί περισσότερο στην Ινδονησία, σύμφωνα με τα ίδια δεδομένα της Kpler.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Το φράγμα των 6 εκατ. έχει σπάσει επισήμως η μεγαλύτερη εταιρεία ‒σε όρους μεταφορικής ικανότητας‒ της ναυτιλίας γραμμών, καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το…
Έπειτα από αρκετές εβδομάδες σημαντικών διαφορών στους ναύλους μεταξύ των λεκανών Ατλαντικού και Ειρηνικού, ισορροπία έχει πλέον επέλθει στη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα,…
Tο Ηνωμένο Βασίλειο θέτει στο στόχαστρό του ακόμα 11 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με τη Ρωσία, σε έναν νέο γύρο κυρώσεων, που στόχο έχει (ξανά)…
Νωρίτερα σήμερα ανακοινώθηκε ότι πυρκαγιές έχουν εκδηλωθεί σε δύο δεξαμενόπλοια ανοιχτά της Σιγκαπούρης, με μέλη των πληρωμάτων των πλοίων να διακομίζονται σε νοσοκομείο για…
Ορόσημο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μετάβαση σε «πράσινες» πηγές ενέργειας για τις ΗΠΑ αποτελεί η έναρξη κατασκευής του μεγαλύτερου υπεράκτιου αιολικού πάρκου…
Λίγες ώρες μετά την επανεκλογή της Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι πρώτες αντιδράσεις του εφοπλισμού διαμηνύουν αισιοδοξία για το…
Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τη σύμφωνη γνώμη και άλλων χωρών, κατέστησε σαφές ότι καταδικάζει οποιαδήποτε μορφή στήριξης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ