Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) δημοσίευσε την Ετήσια Έκθεσή της για την περίοδο 2022-2023, στην οποία παρουσιάζονται και αναλύονται οι σημαντικότερες εξελίξεις, σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής. Στην Έκθεση καταγράφονται στατιστικά στοιχεία και δεδομένα που αναδεικνύουν τη σημασία και τον ηγετικό ρόλο της ναυτιλίας των Ελλήνων σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση 2022-2023 της ΕΕΕ:
– H Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς ο ελληνικός εφοπλισμός ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας, με έναν στόλο 5.520 πλοίων.
-Η ελληνική ναυτιλία είναι βασικός πυλώνας της μεταφοράς αναγκαίων αγαθών, καθώς αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt):
• 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων
• 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
• 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)
• 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου
• 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG)
• 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
– Η σημασία της ελληνικής ναυτιλίας είναι ακόμα μεγαλύτερη για την ΕΕ, καθώς για τους τύπους πλοίων στρατηγικής σημασίας, πάνω από το 70% του κοινοτικού στόλου ελέγχεται από ελληνικά συμφέροντα. Ο ελληνόκτητος στόλος συμβάλλει καθοριστικά στη διασφάλιση της επισιτιστικής ασφάλειας και της ενεργειακής αυτονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ελληνική ναυτιλία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, καθώς αντιπροσωπεύει το 60% του στόλου που ελέγχεται από την ΕΕ. Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 80% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που ελέγχονται από την ΕΕ, το 73% των πετρελαιοφόρων, το 85% των πλοίων μεταφοράς LNG και το 17% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Περισσότερο από το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Mέλους της ΕΕ, ενισχύοντας περαιτέρω την προστιθέμενη αξία του τομέα για την ευρωπαϊκή οικονομία.
– Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα επενδύει συνεχώς σε νέα, πιο αποδοτικά πλοία και τεχνολογίες, μειώνοντας έτσι σταθερά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κλάδου.Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να αξιοποιούν σημαντικές οικονομίες κλίμακας και να κάνουν μεγάλες επενδύσεις σε νεότευκτα πλοία και εξοπλισμό με υψηλή περιβαλλοντική απόδοση. Οι ελληνικές παραγγελίες νεότευκτων πλοίων ανέρχονται (Απρίλιος 2023) σε 241 πλοία, που αντιστοιχούν σε 19 εκατομμύρια dwt. Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει μια σημαντική αύξηση 40% σε σύγκριση με τις παραγγελίες του προηγούμενου έτους (173 πλοία), αποδεικνύοντας ότι η ελληνική πλοιοκτησία πρωτοστατεί στην ανανέωση του στόλου της. Υπολογίζεται ότι πάνω από το 40% των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα 6 πλοία μεταφοράς LNG που κατασκευάζονται σήμερα θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Επιπλέον, ο μέσος όρος ηλικίας
του ελληνόκτητου στόλου (περίπου 10 χρόνια), είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο (σχεδόν 11 χρόνια).
Η Ετήσια Έκθεση 2022-2023 της ΕΕΕ παρουσιάζει με περιεκτικό τρόπο τα κύρια θέματα που απασχόλησαν τον παγκόσμιο δημόσιο ναυτιλιακό διάλογο τους τελευταίους 12 μήνες, προβάλλοντας παράλληλα τις βασικές θέσεις και τις σχετικές δράσεις της ΕΕΕ για κάθε θέμα.
Πιο συγκεκριμένα, η Ετήσια Έκθεση 2022-2023 της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών περιλαμβάνει ενότητες για τα ζητήματα της ανταγωνιστικότητας, της χρηματοδότησης και για το ανθρώπινο δυναμικό της ναυτιλίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις εξελίξεις που αφορούν στην απανθρακοποίηση του κλάδου τόσο σε διεθνές επίπεδο, με την αναθεώρηση της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο με την υιοθέτηση νομοθετικών μέτρων του πακέτου «Fit-for-55» (ένταξη της ναυτιλίας στο EU ETS, Κανονισμός FuelEU Maritime). Τέλος, καταγράφεται συνοπτικά και το πολυδιάστατο έργο κοινωνικής αλληλεγγύης του ελληνικού εφοπλισμού στους τομείς της υγείας, της παιδείας, της πρόνοιας και της στήριξης των ευπαθών ομάδων και της αντιμετώπισης κρίσεων.
Η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Μελίνα Τραυλού σημειώνει, μεταξύ άλλων, στο χαιρετισμό της Έκδοσης:
«Στη νέα τάξη πραγμάτων που βιώνουμε, λειτουργούμε ενωτικά και με όραμα. Με πίστη και πράξεις που προασπίζουν τη ναυτοσύνη μας και εξελίσσουν τη ναυτιλία μας, ενώ παράλληλα τη διατηρούν ανθρωποκεντρική και ηγέτιδα. Στόχος μας είναι να θωρακίσουμε τη ναυτιλία των Ελλήνων. Να θωρακίσουμε το εθνικό κεφάλαιο της πατρίδας μας. Γιατί, όπως σοφά έχει διατυπωθεί στο χρησμό του Μαντείου των Δελφών, “τα ξύλινα τείχη σώζουν την πόλη”.»
Δείτε την Ετήσια Έκθεση της ΕΕΕ εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης κοπής πίτας της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), ο καπτ. Παναγιώτης Γιγής (πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ) εκφώνησε ομιλία στην…
Οι ένοπλες συγκρούσεις είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2025, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, σε…
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσε από το ‘Αμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται για να πάρει μέρος σε φόρουμ αφιερωμένο στην βιωσιμότητα, ότι η χώρα…
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη…
Κόντρα στο ρεύμα και στις γενικότερες προβλέψεις του κλάδου φαίνεται να κινείται η TotalEnergies, καθώς, εν μέσω συρρίκνωσης των επενδύσεων των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας…
Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των…
Η τεχνολογία των συστημάτων συμπιεσμένου αέρα αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας των σύγχρονων πλοίων LNG, προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις για κρίσιμες λειτουργίες, όπως ο έλεγχος…
Λίγες ημέρες προτού ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανάμεσα στο Πεκίνο και στην Ουάσιγκτον εντείνονται. Στο επίκεντρο των πρόσφατων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ