Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει διαχρονικά ένας εκ των πρωταγωνιστών του παγκόσμιου εμπορίου, με τον στόλο των Ελλήνων να απαρτίζεται από σύγχρονα εμπορικά πλοία διαφόρων τύπων.
Στο πλαίσιο αυτό, η πρόσφατη έκθεση της Petrofin «2022 ‒ Petrofin Research ‒ Greek Shipping Companies and Fleet», που εστιάζει τόσο στις ελληνόκτητες εταιρείες όσο και στον ελληνόκτητο στόλο, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
599 είναι οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, μειωμένες ελαφρώς σε σύγκριση με το 2021, οπότε και ήταν ίσες με 607. Όπως και τα προηγούμενα έτη, καταγράφεται μείωση του αριθμού των εταιρειών που διαχειρίζονται από ένα έως δύο πλοία.
Συγκεκριμένα, υπάρχουν 191 εταιρείες τέτοιου μεγέθους, έναντι 201 το 2021, 297 το 2013 και 483 το 1998. Αντιθέτως, αυξάνονται σταδιακά οι εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους τουλάχιστον 25 πλοίων: το 2022 υπήρχαν 56 εταιρείες τέτοιου μεγέθους, έναντι 54 το 2021, 35 το 2013 και 19 το 1998.
Επιπλέον, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τουλάχιστον 25 πλοία έχουν υψηλή δυναμική, με τον αθροιστικό τους στόλο να αντιστοιχεί στο 67,15% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου.
Οι εταιρείες του +1 εκατ. dwt
Ένας από τους διαχωρισμούς που πραγματοποιεί η Petrofin για να αποτυπώσει τη δυναμική των εταιρειών μεγαλύτερου μεγέθους είναι ο υπολογισμός των εταιρειών των οποίων ο στόλος ξεπερνά σε χωρητικότητα το 1 εκατ. dwt.
Σύμφωνα με την έκθεση, υπάρχουν 78 τέτοιες εταιρείες, οι οποίες διαχειρίζονται 3.519 πλοία, χωρητικότητας 364.337.595 dwt. Συνεπώς, 78 εταιρείες (13% των εταιρειών) διαχειρίζονται το 78,3% του στόλου σε όρους dwt.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης κοπής πίτας της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), ο καπτ. Παναγιώτης Γιγής (πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ) εκφώνησε ομιλία στην…
Οι ένοπλες συγκρούσεις είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2025, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, σε…
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσε από το ‘Αμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται για να πάρει μέρος σε φόρουμ αφιερωμένο στην βιωσιμότητα, ότι η χώρα…
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη…
Κόντρα στο ρεύμα και στις γενικότερες προβλέψεις του κλάδου φαίνεται να κινείται η TotalEnergies, καθώς, εν μέσω συρρίκνωσης των επενδύσεων των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας…
Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των…
Η τεχνολογία των συστημάτων συμπιεσμένου αέρα αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας των σύγχρονων πλοίων LNG, προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις για κρίσιμες λειτουργίες, όπως ο έλεγχος…
Λίγες ημέρες προτού ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανάμεσα στο Πεκίνο και στην Ουάσιγκτον εντείνονται. Στο επίκεντρο των πρόσφατων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ