Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

LNG ή VLSFO, ένα σύγχρονο debate με τα βλέμματα στο παρελθόν

LNG ή VLSFO, ένα σύγχρονο debate με τα βλέμματα στο παρελθόν

Εισαγωγικό κείμενο
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Διαρκείς είναι οι προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, με την επιλογή του κατάλληλου καυσίμου προς την πράσινη μετάβαση του κλάδου να εγείρει την αβεβαιότητα.

Η αρχή έγινε το 2020, όταν εφαρμόστηκε ο κανονισμός sulphur cap με στόχο τη μείωση των εκπομπών θείου των πλοίων. Οι διαθέσιμες εναλλακτικές ήταν το VLSFO, το LNG και τα scrubbers, δημιουργώντας σύγχυση στους πλοιοκτήτες ως προς το ποια είναι η «σωστή επιλογή».

Αρχικά, οι τιμές του VLSFO σημείωσαν σημαντική αύξηση, με αποτέλεσμα όσοι είχαν επενδύσει στα scrubbers να αισθάνονται δικαιωμένοι. Εν συνεχεία, καθώς το premium μεταξύ των VLSFO και HSFO μειώθηκε, τα scrubbers φάνταζαν λιγότερο ελκυστική επιλογή, σημειώνει σε ανάλυσή της η SeaIntelligence. Το σκηνικό άλλαξε αρκετές φορές, αναλόγως των διακυμάνσεων των τιμών των καυσίμων.

Σε ό,τι αφορά την εναπομένουσα εναλλακτική επιλογή, το LNG, ο πόλεμος στην Ουκρανία εκτόξευσε τις τιμές του σε ακραία επίπεδα, ενώ επί του παρόντος είναι χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες του VLSFO, σύμφωνα με την ανάλυση της Sea-Intelligence.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές του LNG συγκρίνονται με τις τιμές του VLSFO, καθώς και τα δύο αποτελούν μια λύση για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό sulphur cap, με τη Sea-Intelligence να καταλήγει ότι, με βάση τις υπάρχουσες συνθήκες, το LNG είναι οικονομικά πιο συμφέρουσα επιλογή έναντι του VLSFO.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024