Δυόμισι χρόνια μετά την προσάραξη του «Ever Given» στη Διώρυγα του Σουέζ, η Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά δημοσίευσε την 68σέλιδη έκθεσή της για το περιστατικό.
Ως flag state του πλοίου, η ερευνητική ομάδα του Παναμά είχε πρόσβαση όχι μόνο στο πλήρωμα αλλά και στους καταγραφείς δεδομένων της γέφυρας και ήταν σε θέση να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη ανάλυση των γεγονότων που οδήγησαν στην προσάραξη.
Η έκθεση ασκεί κριτική στους πιλότους της διώρυγας του Σουέζ και στις επιδόσεις τους κατά τη διέλευση του «Ever Given», καθώς και στις ενέργειές τους που οδήγησαν στην προσάραξη. Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι ο εξοπλισμός πλοήγησης ήταν σε καλή κατάσταση και δεν αποτέλεσε πηγή ανησυχίας.
Παράλληλα, το σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των πλοίων, οι πιλότοι και ο πλοίαρχος δεν είχαν αξιολογήσει σωστά τις κακές καιρικές συνθήκες, ιδίως τους ισχυρούς ανέμους και τη μειωμένη ορατότητα, αναφέρει η έκθεση, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλοίο έπρεπε να ζητήσει τη βοήθεια ρυμουλκών για τη διέλευσή του προς βορρά.
Ο πρώτος πιλότος επιβιβάστηκε στις 5:48 π.μ. της 23ης Μαρτίου 2021, με στόχο να ξεκινήσει η νηοπομπή και να εισέλθει το containership στη διώρυγα του Σουέζ. Τα δεδομένα δείχνουν ότι υπήρξε συζήτηση σχετικά με τη σωστή θέση του «Ever Given» στη νηοπομπή. Ο Παναμάς καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο πρώτος πιλότος δεν είχε ενημερωθεί από τις αρχές για τις θέσεις στη νηοπομπή, αλλά η διέλευση ξεκίνησε χωρίς προβλήματα. Ο πρώτος πιλότος παρέμεινε στο πλοίο για περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά, προτού άλλοι δύο πιλότοι επιβιβαστούν στο πλοίο για να συνεχίσουν το έργο του.
Γύρω στις 7:20 π.μ., οι άνεμοι είχαν αυξηθεί δραματικά, με ριπές έως και 40 μίλια/ώρα, και η ορατότητα ήταν κακή. Ο πλοίαρχος και οι πιλότοι δυσκολεύονταν να διατηρήσουν τη θέση του «Ever Given» στο κέντρο του καναλιού και ο πιλότος διέταξε αύξηση της ταχύτητας στους 12 κόμβους. Η καθορισμένη μέγιστη ταχύτητα της διώρυγας του Σουέζ είναι 8,64 κόμβοι, με τον Παναμά να σημειώνει ότι η υπερβολική ταχύτητα ωστόσο δεν είναι ασυνήθιστη κατά τη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε, η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, από τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Δημήτριο-Ελευθέριο Κατάρα ΠΝ. Στην…
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ελληνοαφρικανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Ανάπτυξης, στις 21 Ιανουαρίου 2025, στην Αθηναϊκή Λέσχη.…
Σε υψηλά επίπεδα κυμάνθηκε το προηγούμενο έτος η ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ)…
Στην παραλαβή νεότευκτων containerships προχώρησε πρόσφατα η Euroseas, με επικεφαλής τον κ. Αριστείδη Πίττα, συνεχίζοντας τη δυναμική επέκταση και ανανέωση του στόλου της. Ειδικότερα,…
Δυναμική επάνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2024, μετά την κατακόρυφη πτώση που σημειώθηκε τους μήνες Οκτώβριο και…
Η μείωση των εκπομπών μεθανίου είναι κρίσιμη για τη ναυτιλία, καθώς το μεθάνιο, αν και λιγότερο συγκεντρωμένο από το CO₂, είναι έως και 84…
Καθοδική πορεία ακολουθούν οι spot ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τον σχετικό δείκτη WCI της Drewry να σημειώνει πτώση της τάξεως του 11%…
Την πρώτη τους τηλεφωνική συνομιλία, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, πραγματοποίησαν την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου ο Διάδοχος του θρόνου της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ