Δυόμισι χρόνια μετά την προσάραξη του «Ever Given» στη Διώρυγα του Σουέζ, η Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά δημοσίευσε την 68σέλιδη έκθεσή της για το περιστατικό.
Ως flag state του πλοίου, η ερευνητική ομάδα του Παναμά είχε πρόσβαση όχι μόνο στο πλήρωμα αλλά και στους καταγραφείς δεδομένων της γέφυρας και ήταν σε θέση να προχωρήσει σε μια ολοκληρωμένη ανάλυση των γεγονότων που οδήγησαν στην προσάραξη.
Η έκθεση ασκεί κριτική στους πιλότους της διώρυγας του Σουέζ και στις επιδόσεις τους κατά τη διέλευση του «Ever Given», καθώς και στις ενέργειές τους που οδήγησαν στην προσάραξη. Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι ο εξοπλισμός πλοήγησης ήταν σε καλή κατάσταση και δεν αποτέλεσε πηγή ανησυχίας.
Παράλληλα, το σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας των πλοίων, οι πιλότοι και ο πλοίαρχος δεν είχαν αξιολογήσει σωστά τις κακές καιρικές συνθήκες, ιδίως τους ισχυρούς ανέμους και τη μειωμένη ορατότητα, αναφέρει η έκθεση, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλοίο έπρεπε να ζητήσει τη βοήθεια ρυμουλκών για τη διέλευσή του προς βορρά.
Ο πρώτος πιλότος επιβιβάστηκε στις 5:48 π.μ. της 23ης Μαρτίου 2021, με στόχο να ξεκινήσει η νηοπομπή και να εισέλθει το containership στη διώρυγα του Σουέζ. Τα δεδομένα δείχνουν ότι υπήρξε συζήτηση σχετικά με τη σωστή θέση του «Ever Given» στη νηοπομπή. Ο Παναμάς καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο πρώτος πιλότος δεν είχε ενημερωθεί από τις αρχές για τις θέσεις στη νηοπομπή, αλλά η διέλευση ξεκίνησε χωρίς προβλήματα. Ο πρώτος πιλότος παρέμεινε στο πλοίο για περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά, προτού άλλοι δύο πιλότοι επιβιβαστούν στο πλοίο για να συνεχίσουν το έργο του.
Γύρω στις 7:20 π.μ., οι άνεμοι είχαν αυξηθεί δραματικά, με ριπές έως και 40 μίλια/ώρα, και η ορατότητα ήταν κακή. Ο πλοίαρχος και οι πιλότοι δυσκολεύονταν να διατηρήσουν τη θέση του «Ever Given» στο κέντρο του καναλιού και ο πιλότος διέταξε αύξηση της ταχύτητας στους 12 κόμβους. Η καθορισμένη μέγιστη ταχύτητα της διώρυγας του Σουέζ είναι 8,64 κόμβοι, με τον Παναμά να σημειώνει ότι η υπερβολική ταχύτητα ωστόσο δεν είναι ασυνήθιστη κατά τη διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κακοκαιρία «Bora» συνεχίζει να πλήττει τη χώρα και να προκαλεί προβλήματα, επηρεάζοντας όχι μόνο τις χερσαίες αλλά και τις θαλάσσιες μεταφορές. Τελευταίο περιστατικό,…
Προβλήματα λόγω της κακοκαιρίας «Bora» έχουν προκληθεί στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, με αποτέλεσμα να επηρεάζονται ορισμένα από τα δρομολόγια. Ειδικότερα, σε ενημέρωση…
Αβέβαιο παραμένει το μέλλον της αγοράς δεξαμενόπλοιων, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή και η διαφαινόμενη επιβολή δασμών από τον Ντόναλτ Τραμπ, σε…
Οι πρόσφατες κινήσεις της Exmar στην αγορά των υγραεριοφόρων οδήγησαν σε άνοδο του orderbook της, το οποίο πλέον αριθμεί 16 καινοτόμα πλοία, κεντρίζοντας τα…
H άνοδος του «σκιώδους» εμπορίου πετρελαίου επηρεάζει αρνητικά την αγορά των δεξαμενόπλοιων, η οποία κινείται σε ένα ευμετάβλητο γεωπολιτικό περιβάλλον. Τα παραπάνω ανέφερε ο…
Σε διάλειμμα από τη μεταβλητότητα εισέρχεται η ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των πλοίων, ανεξαρτήτως του μεγέθους τους, να μη μεταβάλλονται την…
Σταθερά προς το ορόσημο των 900 υπό διαχείριση πλοίων προχωρά η Mitsui O.S.K. Lines, η οποία προχώρησε σε νέα παραγγελία για υγραεριοφόρα πλοία. Ειδικότερα,…
Επικαιροποιημένο Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων (ΕΔΕΚΦ) εξέδωσε σήμερα Σάββατο 30 Νοεμβρίου, η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) λόγω της κακοκαιρίας «Bora», που πλήττει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ