Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) ανακοίνωσε την απόκτηση εγκρίσεων επί της αρχής (AiP) από τους νηογνώμονες Det Norsk Veritas AS (DNV) και American Bureau of Shipping (ABS) σχετικά με τον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) καθώς και τη λήψη μίας ακόμη έγκρισης από τον ABS που αφορά μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FSO) LCO₂.
Τόσο ο σχεδιασμός του πλοίου όσο και του FSO αναπτύχθηκαν από κοινού από τη MOL, την κρατική εταιρεία πετρελαίου της Μαλαισίας PETRONAS και το Ινστιτούτο Σχεδιασμού και Έρευνας Εμπορικών πλοίων της Σαγκάης (SDARI). Οι τρεις εταίροι, στο πλαίσιο ενός μνημονίου συνεργασίας το οποίο υπεγράφη στις 7 Φεβρουαρίου του 2022, μελέτησαν από κοινού τους βέλτιστους τρόπους θαλάσσιας μεταφοράς LCO₂ στην περιοχή της Ασίας και της Ωκεανίας, ολοκληρώνοντας τις σχετικές εννοιολογικές μελέτες για τα πλοία μεταφοράς LCO₂ και το FSO.
Το FSO αποτελεί μια πλωτή εγκατάσταση που μπορεί να δέχεται, να αποθηκεύει και να εκφορτώνει φορτίο σε άλλα πλοία, αποτελώντας μία από τις αποτελεσματικότερες λύσεις διαχείρισης LCO₂ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αγορά της δέσμευσης, της αξιοποίησης και της αποθήκευσης άνθρακα (CCUS).
Η ολοκλήρωση των αρχικών σχεδιασμών και η λήψη των σχετικών εγκρίσεων ανοίγουν τον δρόμο για μια ευέλικτη προσέγγιση των αναγκών μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στο πλαίσιο της οικοδόμησης μιας αξιακής αλυσίδας που αφορά τη δέσμευση, την αξιοποίηση και την αποθήκευση του CO₂, συμβάλλοντας παράλληλα στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας απαλλαγμένης από τις ανθρακικές εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πρωταθλητής στην προσέλκυση φορτίων βωξίτη αναδείχθηκε στο δεκάμηνο ο στόλος των Capesizes, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τη μεταφορά του 62,3% του όγκου των…
Μείωση των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κατά 0,25% τον Δεκέμβριο και περαιτέρω μειώσεις των επιτοκίων το 2025 προέβλεψε ο διοικητής της Τράπεζας της…
Μια νέα διαχειρίστρια εταιρεία κάνει την εμφάνισή της στη Σιγκαπούρη, «γέννημα» σύμπραξης των Ocean Network Express (ONE) και Seaspan Corporation (Seaspan). Οι δύο εταιρείες…
Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αναμένεται η πρόταση της Exxon Mobil για την διεξαγωγή ερευνητικής γεώτρησης στις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά και Νοτιοδυτικά της Κρήτης,…
Η προσφορά δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε ρότα ανόδου, με αρκετές παραγγελίες για νεότευκτα πλοία, λίγες παραδόσεις αλλά και λίγες διαλύσεις πλοίων. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχε στην 29η Διάσκεψη των Μερών της Σύμβασης του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ