
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) ανακοίνωσε την απόκτηση εγκρίσεων επί της αρχής (AiP) από τους νηογνώμονες Det Norsk Veritas AS (DNV) και American Bureau of Shipping (ABS) σχετικά με τον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) καθώς και τη λήψη μίας ακόμη έγκρισης από τον ABS που αφορά μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FSO) LCO₂.
Τόσο ο σχεδιασμός του πλοίου όσο και του FSO αναπτύχθηκαν από κοινού από τη MOL, την κρατική εταιρεία πετρελαίου της Μαλαισίας PETRONAS και το Ινστιτούτο Σχεδιασμού και Έρευνας Εμπορικών πλοίων της Σαγκάης (SDARI). Οι τρεις εταίροι, στο πλαίσιο ενός μνημονίου συνεργασίας το οποίο υπεγράφη στις 7 Φεβρουαρίου του 2022, μελέτησαν από κοινού τους βέλτιστους τρόπους θαλάσσιας μεταφοράς LCO₂ στην περιοχή της Ασίας και της Ωκεανίας, ολοκληρώνοντας τις σχετικές εννοιολογικές μελέτες για τα πλοία μεταφοράς LCO₂ και το FSO.
Το FSO αποτελεί μια πλωτή εγκατάσταση που μπορεί να δέχεται, να αποθηκεύει και να εκφορτώνει φορτίο σε άλλα πλοία, αποτελώντας μία από τις αποτελεσματικότερες λύσεις διαχείρισης LCO₂ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αγορά της δέσμευσης, της αξιοποίησης και της αποθήκευσης άνθρακα (CCUS).
Η ολοκλήρωση των αρχικών σχεδιασμών και η λήψη των σχετικών εγκρίσεων ανοίγουν τον δρόμο για μια ευέλικτη προσέγγιση των αναγκών μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στο πλαίσιο της οικοδόμησης μιας αξιακής αλυσίδας που αφορά τη δέσμευση, την αξιοποίηση και την αποθήκευση του CO₂, συμβάλλοντας παράλληλα στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας απαλλαγμένης από τις ανθρακικές εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αυστηρότερο πλαίσιο για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία θέτει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Οι εντεινόμενες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, την απώλεια της βιοποικιλότητας, τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας και τις κοινωνικές ανισότητες, έχουν καταστήσει το αίτημα…
Μετά από τρία έτη ισχύος, η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων φαίνεται να έχει κατεβάσει ρυθμούς. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ