Στις 6 Οκτωβρίου 1973 καθελκύστηκε το bulk carrier «Δάφνη» στα «Ελληνικά Ναυπηγεία» του Σκαραμαγκά για λογαριασμό της εταιρείας Estemar του Οίκου Λυκιαρδόπουλου.
Τα Ναυτικά Χρονικά, αναγνωρίζοντας τόσο το έργο της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας όσο και τη στήριξή της από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, προχώρησαν σε ένα από τα πολλά σχετικά αφιερώματά τους στη δραστηριότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εκείνη την εποχή, στο τεύχος της 15ης Οκτωβρίου 1973. Στο αφιέρωμα πραγματοποιήθηκε εκτενής αναφορά στη ναυπήγηση του «Δάφνη», το οποίο υπήρξε το πρώτο πλοίο που ναυπήγησε ο Οίκος Λυκιαρδόπουλου στην Ελλάδα.
Το νεότευκτο bulk carrier διέθετε χωρητικότητα 37.000 dwt και αποτέλεσε το έκτο κατά σειρά bulk carrier ‒από μια σειρά έντεκα πλοίων‒ αυτού του τύπου που ναυπήγησαν τα «Ελληνικά Ναυπηγεία» κατά τη διετία 1973-1974. Όπως διευκρινίζει μάλιστα το ρεπορτάζ του περιοδικού, το «Δάφνη», το οποίο έφερε τη γαλανόλευκη, κατασκευάστηκε από τους Έλληνες ναυπηγούς Ευάγγελο Κουρούπη και Χρήστο Τσίγκου, βάσει σχεδίων της αγγλικής ναυπηγικής βιομηχανίας της Austin & Pickersgill. Ενδιαφέρον στοιχείο για τη ναυπήγηση του «Δάφνη» είναι ότι η αξία της εργασίας και τα υλικά εγχώριας προέλευσης αντιπροσώπευσαν το 40% του συνολικού κόστους κατασκευής.
Σε ό,τι αφορά την τελετή καθέλκυσης του πλοίου, ανάδοχος του «Δάφνη» ήταν η Τάσση Μαζαράκη, ενώ εκ μέρους των πλοιοκτητών απηύθυνε χαιρετισμό ο Νικόλαος Γ. Λυκιαρδόπουλος. Μεταξύ άλλων, ο Έλληνας πλοιοκτήτης εξέφρασε τη χαρά του για τη ναυπήγηση του «Δάφνη» στην Ελλάδα, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «είναι το πρώτο σκάφος του οίκου το οποίον κατασκευάζεται εις την πατρίδα». Ολοκληρώνοντας τον λόγο του, εξήρε την ποιότητα εργασιών των «Ελληνικών Ναυπηγείων».
Αξίζει να αναφερθεί ότι η τοποθέτηση της «τρόπιδος», που σηματοδότησε την επίσημη έναρξη των εργασιών ναυπήγησης του «Δάφνη», έλαβε χώρα στις 28 Μαΐου 1973. Η παράδοση του νεότευκτου έμελλε να πραγματοποιηθεί σε διάστημα περίπου επτά μηνών, με τα Ναυτικά Χρονικά να αποτυπώνουν φωτογραφικό στιγμιότυπο από την τελετή παράδοσης αλλά και από τον αγιασμό που τελέστηκε στο «Δάφνη» στο τεύχος της 15ης Φεβρουαρίου 1974.
Η καθέλκυση του «Δάφνη» πραγματοποιήθηκε σε μια εποχή κατά την οποία καταγραφόταν σημαντικότατη λειτουργική αναβάθμιση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς είχαν ήδη αρχίσει οι προεργασίες για την κατασκευή μόνιμης δεξαμενής 500.000 τόνων. Το νεότευκτο του Οίκου Λυκιαρδόπουλου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός «επιτυχημένου σκάφους», που κατασκευάστηκε σε ελληνικό ναυπηγείο, ως δείγμα της εμπιστοσύνης που απολάμβανε εκείνη την περίοδο η εγχώρια ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
______________
Μπορείτε να διαβάσετε το αφιέρωμα των Ναυτικών Χρονικών στην καθέλκυση του «Δάφνη» εδώ.
Η ψηφιοποίηση του αρχείου των τευχών από το 1931 έως το 1983 είναι μια ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Ευγενίδου, στη μνήμη της Μαριάνθης Σίμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 την κυβέρνηση του Παναμά ότι χρεώνει υπέρογκα τέλη για τη χρήση…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα νεότευκτου LNG carrier γιόρτασε πρόσφατα η Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Σύμφωνα με ανάρτηση της ιαπωνικής εταιρείας στα μέσα κοινωνικής…
Ανοδικές μεν, περιορισμένες δε είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, η…
Ένα ορόσημο για το φιλόδοξο και καινοτόμο project της με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών ανακοίνωσε η TOWT. Συγκεκριμένα, το ιστιοφόρο εμπορικό πλοίο…
Νέα σελίδα ανοίγεται για τα ιστορικά ναυπηγεία της βρετανικής εταιρείας Harland & Wolff, καθώς πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά τους από τον κρατικό ναυπηγικό όμιλο…
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ