![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/09/202309070916172227.jpg)
Η νορβηγική πλοιοκτήτρια εταιρεία Klaveness Combination Carriers ASA (KCC) υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία Jiangsu New Yangzi Shipbuilding Co. Ltd. και Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co. για την κατασκευή τριών πλοίων κατηγορίας CABU, τα οποία θα διαθέτουν σύστημα αξιοποίησης αιολικής ενέργειας για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης.
Τα τρίτης γενιάς νεότευκτα πλοία αναμένεται να αντικαταστήσουν τα χρονολογίας 2001-2002 πλοία του στόλου της εταιρείας, με την KCC να εκτιμά ότι η εν λόγω κίνηση θα αποφέρει μείωση των εκπομπών CO₂ κατά 35% αλλά και 25-30% υψηλότερα έσοδα, χάρη στη μεγαλύτερη χωρητικότητα φορτίου των νέων πλοίων.
Στόχος της KCC είναι να εγκαταστήσει στα CABU III πλοία του στόλου της συστήματα κυλινδρικών ιστίων για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας. Την ίδια στιγμή, τα νεότευκτα πλοία θα είναι ειδικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν μελλοντικά να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώνουν καύσιμα μηδενικών εκπομπών.
Η προσθήκη των εν λόγω πλοίων στον στόλο της KCC αναμένεται να βοηθήσει την εταιρεία να επιτύχει τον φιλόδοξο στόχο της για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της κατά 45% μέχρι το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2018. Η παράδοση των πλοίων είναι προγραμματισμένη για το 2026, ενώ αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των αυξανόμενων εισαγωγών καυστικής σόδας της Αυστραλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου έλαβε χώρα το 15ο Annual Capital Link Greek Shipping Forum, όπου πληθώρα ναυτιλιακών προσωπικοτήτων συναντήθηκαν και μοιράστηκαν τις απόψεις τους…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ