Η σουηδική εταιρεία SeaFjord Energy ανέπτυξε το πρώτο e-bunker πλοίο στον κόσμο, έναν νέο τύπο πλοίου που μπορεί να εφοδιάζει άλλα πλοία με ηλεκτρική ενέργεια κατά τη διάρκεια της παραμονής τους σε λιμάνια.
Το πρωτοποριακό πλοίο, το οποίο αναπτύσσεται σε συνεργασία με την εταιρεία σχεδιασμού πλοίων FKAB, μπορεί επαναφορτίζει μπαταρίες άλλων πλοίων ή απλώς να εφοδιάζει με ηλεκτρική ενέργεια μηδενικών εκπομπών πλοία που δεν διαθέτουν μπαταρίες.
Η ανάπτυξη του εν λόγω πλοίου, το οποίο είναι εξοπλισμένο με μια συστοιχία μπαταριών μεγάλης χωρητικότητας, αντιπροσωπεύει έναν νέο τρόπο παροχής πράσινης ενέργειας σε πλοία. Το πλοίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εμπόριο ενέργειας αλλά και να λειτουργήσει ως εφεδρική πηγή ενέργειας σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης.
Ο σχεδιασμός του e-bunker πλοίου επιτρέπει την παροχή ισχύος έως και 50 μεγαβάτ, με μια κανονική φόρτιση να διαρκεί περίπου 60 λεπτά, ενώ, σύμφωνα με τη SeaFjord Energy, η συγκεκριμένη ποσότητα ενέργειας είναι επαρκής για το ταξίδι ενός πλοίου από τη νότια Σουηδία έως τη βόρεια Γερμανία.
Σύμφωνα με τον Elias Magnusson, COO της SeaFjord Energy, η ανάπτυξη του εν λόγω πλοίου αυξάνει σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες εξηλεκτρισμού της ναυτιλίας, καθώς μέχρι σήμερα υπάρχουν περιορισμένες δυνατότητες ηλεκτρικής φόρτισης μεγάλων πλοίων στα λιμάνια, με την εγκατάσταση του σχετικού χερσαίου εξοπλισμού φόρτισης να είναι ακριβή αλλά και αρκετές φορές μη εφικτή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένας χρόνος συμπληρώνεται αισίως από την κατάληψη του «Galaxy Leader» και τη σύλληψη του 25μελούς πληρώματός του από τους Χούθι. Στο πλαίσιο αυτό, ο…
Πρωταθλητής στην προσέλκυση φορτίων βωξίτη αναδείχθηκε στο δεκάμηνο ο στόλος των Capesizes, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τη μεταφορά του 62,3% του όγκου των…
Μείωση των επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κατά 0,25% τον Δεκέμβριο και περαιτέρω μειώσεις των επιτοκίων το 2025 προέβλεψε ο διοικητής της Τράπεζας της…
Μια νέα διαχειρίστρια εταιρεία κάνει την εμφάνισή της στη Σιγκαπούρη, «γέννημα» σύμπραξης των Ocean Network Express (ONE) και Seaspan Corporation (Seaspan). Οι δύο εταιρείες…
Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αναμένεται η πρόταση της Exxon Mobil για την διεξαγωγή ερευνητικής γεώτρησης στις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά και Νοτιοδυτικά της Κρήτης,…
Η προσφορά δεξαμενόπλοιων βρίσκεται σε ρότα ανόδου, με αρκετές παραγγελίες για νεότευκτα πλοία, λίγες παραδόσεις αλλά και λίγες διαλύσεις πλοίων. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
«M/V Aurora Trader» ονομάζεται η νέα προσθήκη στον στόλο της Load Line Marine. Το Handysize bulk carrier ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2012 και αποτελεί…
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από το Ολοκαύτωμα της Ηρωικής Νήσου των Ψαρών, η Βουλή των Ελλήνων διοργάνωσε μία αφιερωματική εκδήλωση στην αίθουσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ