Τις κύριες συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την προσφορά bulk carriers το 2023 και το 2024 αναλύει η BIMCO σε πρόσφατη έκθεσή της.
Συγκεκριμένα, ο στόλος των bulk carriers αναμένεται να καταγράψει άνοδο 2,8% το 2023 και 2,1% το 2024, καθώς παραδόσεις και διαλύσεις παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, σημειώνει η BIMCO. Πάντως, η πραγματική προσφορά θα αυξηθεί κατά 0,5-1% λιγότερο από ό,τι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2023 και το 2024, κυρίως λόγω του αντικτύπου των κανονισμών EEXI/CII. Την ίδια ώρα, η αναλογία orderbook/υφιστάμενος στόλος αγγίζει το 6,9%, ο μικρότερος αριθμός των τελευταίων 25 ετών. Ως εκ τούτου, η BIMCO σημειώνει στην ανάλυσή της ότι οι παραδόσεις νεότευκτων bulk carriers θα διαμορφωθούν σε 33,7 εκατ. dwt και 28,4 εκατ. dwt το 2023 και το 2024 αντίστοιχα. Τόσο το 2023 όσο και το 2024, οι διαλύσεις θα κινηθούν κάτω από 10 εκατ. dwt.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι επίσης ότι τους τελευταίους δώδεκα μήνες τα πλοία έχουν κόψει ταχύτητα, αποτέλεσμα των υψηλότερων τιμών ναυτιλιακών καυσίμων, των χαμηλότερων ναύλων και των περιβαλλοντικών κανονισμών. Η BIMCO εκτιμά ότι, λόγω των κανονισμών, οι ταχύτητες θα μειωθούν περαιτέρω κατά 1-2%, με τον αντίκτυπο του CII να είναι εμφανής τόσο το 2023 όσο και το 2024. Τέλος, η συμφόρηση bulkers σημειώνει άνοδο από τον Σεπτέμβριο του 2022 και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα παραμείνει κοντά στα επίπεδα του 2022 το 2023 και το 2024.
Φωτό: Photo by DeLuca G/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ