
Techcross has succeeded in installing a BWMS in the engine room of an existing tanker. This installation method, called the “Engine Room Solution”, was patented under the name of Techcross in Korea in 2016 and has been applied only to new ships so far. However, this is the first time it has been applied to an existing ship.
One set of ECS 1000B model was installed on the 50,400 PC tanker owned by Horizon Tankers Limited S.A. (under Target Marine Group), based in Greece, using Techcross’ Engine Room Solution. In general, when a tanker needs to be equipped with a BWMS, it is usually preferred to install an expensive explosion-proof type or to build a separate room on the deck for safety reasons. However, Techcross’ Engine Room Solution of installation with a non-explosion proof type can help reduce more than 20% of purchasing and installation costs.
Moreover, a noteworthy point is that by removing the pipes installed for flow measurement during deballasting and leaving only the sampling lines, which makes it possible to achieve an additional cost savings of 2~30% in installation. Maintenance and operation costs are also reduced in the long-term perspective, resulting in high customer satisfaction. While responding to customer needs, Techcross plans to apply the same solution to the remaining seven vessels in their fleet.
This successful installation case was carried out in close collaboration with Techcross’ Greek engineering partner, Alpha Marine Consulting P.C. at a Chinese repair shipyard, and they are actively promoting similar projects based on this case. Techcross also expects this installation case to be a good opportunity for customers who own existing tankers. Furthermore, Techcross is striving to provide the optimal solution that can achieve both reasonable cost and operational efficiency, with a focus on Europe.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ