Μετά από τα πλοία «ΚΥΚΝΟΣ», «ΑΤΛΑΣ», «ΗΡΑΚΛΗΣ» και «ΑΙΑΣ», o πλοιοκτήτης κ. Πάνος Λασκαρίδης, Υποναύαρχος ε.τ. προχωρά στη δωρεά του πέμπτου και μεγαλύτερου πλοίου προς το Πολεμικό Ναυτικό με το όνομα «ΠΕΡΣΕΑΣ», μήκους 105 μέτρων, το οποίο διαθέτει ενσωματωμένες πλήθος σημαντικών τεχνολογικών καινοτομιών που θα υποστηρίξουν τις επιχειρησιακές ικανότητες του Στόλου μας σε μεγάλο βαθμό.
Διαθέτει υβριδική προωστήρια εγκατάσταση, ηλεκτροπρόωση με ελάχιστη ακουστική υπογραφή που του επιτρέπει να πλέει δίχως να γίνεται αντιληπτό, υπερπλεονάζουσα ηλεκτρική ισχύ 11MW (ικανή να τροφοδοτήσει ένα μεσαίου μεγέθους νησί), μέγιστη ταχύτητα 17 κόμβων, δυνατότητα μεταφοράς και παράδοσης εν πλω καυσίμου F-76 περίπου 3.000 κυβ. μέτρων, ελικοδρόμιο στο οποίο μπορούν να προσνηωθούν όλα τα ελικόπτερα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και διαθέτει επιπλέον πλήρη εξοπλισμό για σεισμικές και γεωφυσικές ερευνητικές αποστολές.
Διαθέτει επίσης δύο πολύ μεγάλα καλυμμένα καταστρώματα και κεκλιμένη πρύμνη από την οποία μπορούν να καθαιρεθούν και να ανελκυστούν ταχέα σκάφη, καθώς και τρεις πολύ ισχυρούς γερανούς ικανότητας 10 τόνων σε έκταμα 10 μέτρων.
Το Πολεμικό Ναυτικό θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει το πλοίο σε μια σειρά σημαντικών πολεμικών και ειρηνικών αποστολών. Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μεγάλο αριθμό στρατιωτικού προσωπικού και βαρέoς εξοπλισμού στα προστατευμένα και καλυμμένα καταστρώματά του, ο δε εξοπλισμός μπορεί να καθαιρεθεί και να ανακτηθεί σε ελάχιστο χρόνο.
Εν καιρώ ειρήνης το πλοίο με τις πολύ μεγάλες ενδιαιτήσεις του μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλοίο νοσοκομείου, πλοίο παροχής εξειδικευμένης ιατρικής φροντίδας στα νησιά μας και για τα μεγάλα ετήσια εκπαιδευτικά ταξίδια των μαθητών της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων.
Το πλοίο βρίσκεται στην Νορβηγία και θα καταπλεύσει στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας για να τεθεί άμεσα σε διαδικασία παράδοσης στο Πολεμικό Ναυτικό και ένταξής του στον Στόλο.
Η οικογένεια Λασκαρίδη είναι ευγνώμων για τη δυνατότητα που της έδωσε το Πολεμικό μας Ναυτικό να προσφέρει τον «ΠΕΡΣΕΑ» σε μια ακόμα προσπάθεια αναβάθμισης του αξιόμαχου του Στόλου μας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Κανένα σημάδι ανάκαμψης δεν παρουσιάζει η ναυλαγορά των LNG carriers για ακόμα μία εβδομάδα, με τους ναύλους να σημειώνουν περαιτέρω πτώση την εβδομάδα με…
Το νεότευκτο φορτηγό «Orpheus» καθελκύστηκε στις 14 Απριλίου 1956 στα γερμανικά ναυπηγεία Howaldtswerke του Κιέλου, για λογαριασμό εταιρείας συμφερόντων του γραφείου Lyras Brothers Ltd…
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ