Μετά από τα πλοία «ΚΥΚΝΟΣ», «ΑΤΛΑΣ», «ΗΡΑΚΛΗΣ» και «ΑΙΑΣ», o πλοιοκτήτης κ. Πάνος Λασκαρίδης, Υποναύαρχος ε.τ. προχωρά στη δωρεά του πέμπτου και μεγαλύτερου πλοίου προς το Πολεμικό Ναυτικό με το όνομα «ΠΕΡΣΕΑΣ», μήκους 105 μέτρων, το οποίο διαθέτει ενσωματωμένες πλήθος σημαντικών τεχνολογικών καινοτομιών που θα υποστηρίξουν τις επιχειρησιακές ικανότητες του Στόλου μας σε μεγάλο βαθμό.
Διαθέτει υβριδική προωστήρια εγκατάσταση, ηλεκτροπρόωση με ελάχιστη ακουστική υπογραφή που του επιτρέπει να πλέει δίχως να γίνεται αντιληπτό, υπερπλεονάζουσα ηλεκτρική ισχύ 11MW (ικανή να τροφοδοτήσει ένα μεσαίου μεγέθους νησί), μέγιστη ταχύτητα 17 κόμβων, δυνατότητα μεταφοράς και παράδοσης εν πλω καυσίμου F-76 περίπου 3.000 κυβ. μέτρων, ελικοδρόμιο στο οποίο μπορούν να προσνηωθούν όλα τα ελικόπτερα των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και διαθέτει επιπλέον πλήρη εξοπλισμό για σεισμικές και γεωφυσικές ερευνητικές αποστολές.
Διαθέτει επίσης δύο πολύ μεγάλα καλυμμένα καταστρώματα και κεκλιμένη πρύμνη από την οποία μπορούν να καθαιρεθούν και να ανελκυστούν ταχέα σκάφη, καθώς και τρεις πολύ ισχυρούς γερανούς ικανότητας 10 τόνων σε έκταμα 10 μέτρων.
Το Πολεμικό Ναυτικό θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει το πλοίο σε μια σειρά σημαντικών πολεμικών και ειρηνικών αποστολών. Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μεγάλο αριθμό στρατιωτικού προσωπικού και βαρέoς εξοπλισμού στα προστατευμένα και καλυμμένα καταστρώματά του, ο δε εξοπλισμός μπορεί να καθαιρεθεί και να ανακτηθεί σε ελάχιστο χρόνο.
Εν καιρώ ειρήνης το πλοίο με τις πολύ μεγάλες ενδιαιτήσεις του μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πλοίο νοσοκομείου, πλοίο παροχής εξειδικευμένης ιατρικής φροντίδας στα νησιά μας και για τα μεγάλα ετήσια εκπαιδευτικά ταξίδια των μαθητών της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων.
Το πλοίο βρίσκεται στην Νορβηγία και θα καταπλεύσει στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας για να τεθεί άμεσα σε διαδικασία παράδοσης στο Πολεμικό Ναυτικό και ένταξής του στον Στόλο.
Η οικογένεια Λασκαρίδη είναι ευγνώμων για τη δυνατότητα που της έδωσε το Πολεμικό μας Ναυτικό να προσφέρει τον «ΠΕΡΣΕΑ» σε μια ακόμα προσπάθεια αναβάθμισης του αξιόμαχου του Στόλου μας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα,…
Στον εκσυγχρονισμό και στην περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου της εστιάζει η Royal Caribbean, καθώς πρόσφατα τοποθέτησε νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός ακόμα κρουαζιερόπλοιου.…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, ο ιαπωνικός ναυπηγικός όμιλος Tsuneishi γιόρτασε την παράδοση του 300ού πλοίου από την ίδρυση της θυγατρικής του, που λειτουργεί στη…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες καταγραφείσες τάσεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων, με τα μεγάλα μεγέθη να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής…
Αναντίρρητα, η Ιαπωνία είναι διαχρονικά μία από τις σημαντικότερες ναυπηγικές χώρες στον πλανήτη. Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα πλοία ιαπωνικής κατασκευής…
Σε ηλικία 95 ετών άφησε την τελευταία του πνοή ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Ο Aρχιεπίσκοπος Αλβανίας είχε εισαχθεί σε νοσοκομείο…
Γιγάντια παραγγελία εξασφάλισε πρόσφατα ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός HD KSOE. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο Yonhap, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου τοποθετήθηκε στα ναυπηγεία της…
Με σημαντικές προκλήσεις έχει εκκινήσει το νέο έτος η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι οδηγούνται από πτώση σε πτώση, περιορίζοντας την κερδοφορία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ