
To παζλ του δικτύου υδατοδρομίων της Εύβοιας αρχίζει να συμπληρώνεται δραστικά, μετά και τη χορήγηση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίων σε Αλιβέρι και Αιδηψό, από το Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών, Ναυτιλίας και Οικονομικών. Τα εναπομείναντα κομμάτια συμπληρώνουν η Κάρυστος και η Χαλκίδα, ώστε να ξεκινήσουν οι παράλληλες κατασκευές των υποδομών για την εξασφάλιση των αδειών λειτουργίας τους.
Την κατασκευή και λειτουργία του δικτύου υδατοδρομίων στην Εύβοια, έχει αναλάβει εξ’ ολοκλήρου η Υδατοδρόμια Εύβοιας ΙΚΕ, θυγατρική της Hellenic Seaplanes, η οποία μετά και την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Κύμης στις αρχές του 2023, οδηγεί προς την ίδια κατεύθυνση τους τεχνικούς φακέλους και των άλλων τεσσάρων έργων.
Το δίκτυο υδατοδρομίων της Εύβοιας
Οι άδειες των νέων υδατοδρομίων στο Αλιβέρι και στην Αιδηψό έρχονται να προστεθούν στο ήδη αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο Κύμης και αναμένεται πολύ σύντομα η λήψη της αδειοδότησης Καρύστου και Χαλκίδα.
Οι εγκαταστάσεις στα λιμάνια Αλιβερίου, Κύμης, Καρύστου και Αιδηψού προβλέπεται να λειτουργήσουν με προσέγγιση ενός έως δύο υδροπλάνων ταυτόχρονα και στο υδατοδρόμιο Χαλκίδας (Αγ. Στέφανο) συνολικής έκτασης 7 στρεμμάτων, θα δημιουργηθούν υποδομές για προσέγγιση τριών έως πέντε υδροπλάνων ταυτόχρονα, θα αναπτυχθεί η κεντρική Βάση Συντήρησης των υδροπλάνων της εταιρείας και παράλληλα θα δημιουργηθούν υποδομές όπου θα ξεκινήσει την λειτουργία της η Ακαδημία Χειριστών Υδροπλάνων. Μαζί με την λειτουργία των υδατοδρομίων θα δημιουργηθούν συνοδευτικές υποδομές για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τους επιβάτες ενώ πολύ σύντομα ετοιμάζεται το πρόγραμμα δρομολογίων που θα συνδέουν με υδροπλάνα τα εν λόγω υδατοδρόμια με υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία σε Αττική, Στερεά Ελλάδα, νησιά του Αιγαίου, Βόλο και Σποράδες και Βόρεια Ελλάδα.
Για την πρόσφατη αδειοδότηση των υδατοδρομίων, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Ευβοίας, κ. Γεροντίτης Σπυρίδων δήλωσε:
«Με φιλοδοξία τη δημιουργία ενός άκρως αξιοποιήσιμου δικτύου υδατοδρομίων στην Εύβοια, o ΟΛΝΕ σε συνεργασία με την Hellenic Seaplanes σχεδιάζει σύγχρονα υδατοδρόμια που αναμένεται να προσελκύσουν επισκέπτες από Ελλάδα και εξωτερικό, ανοίγοντας ταυτόχρονα νέες θέσεις απασχόλησης και ευκαιρίας για την τοπική κοινότητα».
Η Ιτέα, το νέο μέλος στο δίκτυο υδατοδρομίων της Στερεάς Ελλάδας
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, η εταιρεία Hellenic Seaplanes και η Πρόεδρος του Λιμενικού ταμείου Ν. Φωκίδας κα Σοφία Αναγνωστάκου με την υπογραφή τους και τις ομιλίες τους σε πρόσφατη εκδήλωση του Λιμενικού Ταμείου Ν. Φωκίδας που έγινε στην Ιτέα, πρόσθεσαν ακόμη ένα νέο μέλος στο δίκτυο υδατοδρομίων της Στερεάς Ελλάδας.
Στο πλαίσιο της ενέργειας αυτής, έγινε γνωστή και επίσημα η συμφωνία, με τη Hellenic Seaplanes να αναλαμβάνει το project της ίδρυσης του υδατοδρομίου Ιτέας, με στόχο η Φωκίδα να ισχυροποιήσει περισσότερο το δίκτυο υδατοδρομίων της Στερεάς Ελλάδας και να φιλοξενήσει τα υδροπλάνα και στα λιμάνια της.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους για τον διαγωνισμό και την υπογραφή της αδειοδότησης του υδατοδρομίου Ιτέας ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η ίδρυση και λειτουργία δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα αποτελεί καινοτόμα επενδυτική ευκαιρία με σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές σε τοπικό επίπεδο αλλά και συνολικά για τη χώρα.
»Πέραν όμως από το σκοπό της διευκόλυνσης και διεύρυνσης της επισκεψιμότητας περιοχών τουριστικού ενδιαφέροντος, τα υδροπλάνα εξυπηρετούν ανάγκες επείγουσας και έκτακτης μετακίνησης όπως αεροδιακομιδής ασθενών, έρευνας και διάσωσης, μεταφοράς φορτίου (φάρμακα, τρόφιμα, Τύπος, κ.λπ.)».
Μετά την υπογραφή του έργου στην Ιτέα, ο Περιφερειάρχης κ. Φάνης Σπανός επεσήμανε: «Η επαναδραστηριοποίηση υδροπλάνων στα λιμάνια μας είναι επιτακτική και αναγκαία, γιατί η ποιότητα μεταφοράς πάντα θα αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα για τους Έλληνες και τους ξένους επισκέπτες και θα συνεχίσουμε δυνατά και με την ίδια φιλοδοξία ώστε να τα δούμε να πετάνε πάνω από ελληνικές θάλασσες. Η κατασκευή του υδατοδρομίου θα αποτελέσει βασικό πυλώνα ανάπτυξης για την Ιτέα ενώ θα βελτιστοποιήσει και το λιμάνι της, αφού με την έλευση των υδροπλάνων στο υδατοδρόμιο θα εκτελούνται πτήσεις επιβατών και φορτίων από/προς άλλες γειτονικές περιοχές και νησιά του Ιονίου αλλά και Αιγαίου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ