
Μείωση 32,3% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Φεβρουάριο εφέτος, καθώς καταγράφηκε μείωση της αξίας των εισαγωγών και μεγάλη αύξηση της αξίας των εξαγωγών.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
-Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων στο ποσό των 6.662,1 εκατ. ευρώ έναντι 7.008,4 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 4,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 71,3 εκατ. ευρώ ή 1,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία καταγράφηκε μείωση κατά 100,1 εκατ. ευρώ ή 2,1%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.404,2 εκατ. ευρώ έναντι 3.672,8 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 19,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 170,3 εκατ. ευρώ ή 6,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 128,1 εκατ. ευρώ ή 4,7%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.257,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.335,6 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2022, παρουσιάζοντας μείωση 32,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 241,6 εκατ. ευρώ ή 11,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 228,2 εκατ. ευρώ ή 11,3%).
-Το α’ δίμηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 13.509,8 εκατ. ευρώ έναντι 13.463,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 0,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 99,0 εκατ. ευρώ ή 1,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 86,4 εκατ. ευρώ ή 0,9%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 8.875,5 εκατ. ευρώ έναντι 7.099,7 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 25% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 614,1 εκατ. ευρώ ή 11,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 566,6 εκατ. ευρώ ή 11%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 4.634,3 εκατ. ευρώ έναντι 6.364,1 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση 27,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 515,1 εκατ. ευρώ ή 12,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 480,2 εκατ. ευρώ ή 11,9%).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Η υπερωκεάνιος γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού που ένωνε την ευρωπαϊκή με την αμερικανική ήπειρο αποτελούσε, από τα μέσα του 19ου αιώνα και για σειρά…
Μετά από μήνες έντονων διαπραγματεύσεων, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ενέκρινε σήμερα τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα…
Το Πολεμικό Ναυτικό της Εσθονίας συνέλαβε την Παρασκευή 11 Απριλίου ένα δεξαμενόπλοιο με προορισμό τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβανόταν σε κατάλογο κυρώσεων της ΕΕ,…
Στους πρώτους δεσμευτικούς στόχους της ναυτιλίας, για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, συμφώνησε σήμερα ο ΙΜΟ. Σε σχετική ανακοίνωση,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ