H ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding Co., θυγατρική του ομίλου Mitsubishi Heavy Industries, πραγματοποίησε πρόσφατα την καθέλκυση ενός δοκιμαστικού πλοίου το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και ανήκει στη Sanyu Kisen Co.
Η κατασκευή του πλοίου πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον ιαπωνικό κυβερνητικό Οργανισμό Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας (NEDO), ο οποίος εργάζεται για την προώθηση της έρευνας, της ανάπτυξης και της επίδειξης νέων ενεργειακών και βιομηχανικών τεχνολογιών, με στόχο την υποστήριξη των έργων δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCUS).
Το πλοίο πρόκειται να ναυλωθεί από την Engineering Advancement Association of Japan (ENAA), ενώ στο εν λόγω έργο συμμετέχουν επίσης οι Kawasaki Kisen Kaisha (“K” LINE), Nippon Gas Line Co. και το Πανεπιστήμιο Ochanomizu, που θα αναλάβουν την πραγματοποίηση έρευνας σε ό,τι έχει να κάνει με τον έλεγχο της πίεσης του φορτίου, την ευστάθεια του πλοίου καθώς και τη χαμηλού κόστους μεταφορά του LCO₂. Η παράδοση του πλοίου είναι προγραμματισμένη για το δεύτερο μισό του 2023, μετά την πραγματοποίηση των σχετικών θαλάσσιων δοκιμών.
Καθώς η ζήτηση για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO₂ αναμένεται να αυξηθεί, η Mitsubishi Shipbuilding στοχεύει να αναπτύξει τις απαραίτητες τεχνολογίες που θα βοηθήσουν στη διαμόρφωση μιας αξιακής αλυσίδας για τη μεταφορά του LCO₂, εστιάζοντας παράλληλα στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου στο πλαίσιο της στρατηγικής «Marine Future Stream» που υλοποιεί.
Φωτό: solutions.mhi.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ