Ασφαλιστές καταγράφουν claims $500 εκατ. για έως 60 πλοία που βρίσκονται εγκλωβισμένα στα ουκρανικά λιμάνια έναν χρόνο μετά την έναρξη του πολέμου, σημειώνει δημοσίευμα του Reuters.
Οι συγκεκριμένες απαιτήσεις δεν αφορούν σε “ ολικές απώλειες “ των πλοίων, αλλά σε τεκμαρτές ολικές απώλειες (Constructive Total Losses ή C.T.L.’s). Είναι γνωστό ότι αν ένα πλοίο κρατηθεί (detain) για συνεχές χρονικό διάστημα 12 μηνών και οι πλοιοκτήτες / διαχειριστές του έχουν αποστερηθεί της ελεύθερης χρήσης του (deprivation of ownership), τότε οι ασφαλισμένοι πλοιοκτήτες / διαχειριστές του πλοίου δύνανται να διεκδικήσουν την καταβολή αποζημίωσης από τους Ασφαλιστές κατά Κινδύνων Πολέμου.
Ειδικότερα, ο όρος 3 της Ρήτρας Ασφάλισης κατά Κινδύνων Πολέμου και Απεργιών του Ινστιτούτου Ασφαλιστών Λονδίνου (Institute War and Strikes Clauses) της 1.10.83 αναφέρει τα εξής:
“In the event that the vessel shall have been the subject of capture seizure arrest restraint detainment confiscation or expropriation, and the Assured shall thereby have lost the free use and disposal of the vessel for a continuous period of 12 months then for the purpose of ascertaining whether the vessel is a constructive total loss the assured shall be deemed to have been deprived of the possession of the vessel without any likelihood of recovery”.
Αυτή η ρήτρα ασχολείται με την κατάσταση που προκύπτει όταν ένα σκάφος αποστερείται ουσιαστικά από τον έλεγχο του πλοιοκτήτη και ασχολείται με το ζήτημα μιας τεκμαρτής ολικής απώλειας που προκύπτει σύμφωνα με το άρθρο 60 παράγραφος 2 στοιχείο i) του Αγγλικού Νόμου για τη Θαλάσσια Ασφάλιση (Marine Insurance Act) του 1906 με την υιοθέτηση της έννοιας των πλοιοκτητών να χάνουν την “ελεύθερη χρήση και διάθεση” του σκάφους τους. Η ρήτρα αυτή τέθηκε για να διευκρινίσει τη θέση σε καταστάσεις όπως η κράτηση σκαφών στο στενό του Shatt-al-Arab κατά τη διάρκεια του πολέμου Ιράν / Ιράκ και ήταν μια αλλαγή που έγινε ως άμεσο αποτέλεσμα της απόφασης που αφορούσε στο “The Bamburi” ( [1982] 1 Lloyd’s Rep. 312 ).
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν ασφαλιστές και κύκλοι της αγοράς, στα ουκρανικά λιμάνια βρίσκονται περίπου 40-60 πλοία, με τους πλοιοκτήτες να έχουν τη δυνατότητα να απαιτήσουν ολική απώλεια, δεδομένου ότι είναι εκεί εγκλωβισμένα για έναν χρόνο.
Η Taylor Maritime Investments αποτελεί μία εκ των διαχειριστριών εταιρειών της οποίας πλοίο με το φορτίο του (καλαμπόκι) βρίσκεται «κολλημένο» στην Ουκρανία. Όπως ενημέρωσε ο Edward Buttery, διευθύνων σύμβουλος της Taylor Maritime, η εταιρεία προχώρησε σε ασφάλιση του πλοίου, προκειμένου να προστατεύσει το περιουσιακό της στοιχείο.
Από την 1η Ιανουαρίου, οι αντασφαλιστές έχουν εισαγάγει αποκλεισμούς για πλοία και αεροπλάνα που μετακινούνται προς τη Λευκορωσία, τη Ρωσία και την Ουκρανία. Ο Frédéric Denèfle, πρόεδρος της International Union of Marine Insurers (IUMI), σημειώνει στο Reuters ότι ο κλάδος των ασφαλίσεων πλοίων μπορεί απλώς να παρακολουθεί την εξέλιξη της κατάστασης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ