
Τα μεγάλα ενεργειακά έργα που γίνονται στον Έβρο, όπως το FSRU, δίνουν στην Αλεξανδρούπολη και την Ελλάδα δυναμική για την προσέλκυση νέων επενδύσεων όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας διαδικτυακά στο 1st East Macedonia & Thrace Forum ενώ προανήγγειλε περισσότερες επενδύσεις μεγάλων επενδυτικών ομίλων στην περιοχή, κυρίως στον χώρο των logistics.
«Θεωρώ το FSRU ως το “νούμερο ένα” έργο στην Ελλάδα σήμερα, γιατί όταν αλλάζεις πίστα στην ενέργεια, όλοι σε βλέπουν διαφορετικά».
Ο υπουργός σημείωσε ότι, η Αλεξανδρούπολη και γενικά η Θράκη είναι η περιοχή για την οποία η κυβέρνηση και ο ίδιος προσωπικά έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, για τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν στο μέλλον, για την ελληνική οικονομία.
Το αγκάθι της έλλειψης μακροπρόθεσμου σχεδιασμού
Ενώπιον μιας χρυσής ευκαιρίας για να προωθήσει τις θέσεις της και τα πλεονεκτήματά της, αλλά και να ανατάξει την οικονομία της βρίσκεται η Ελλάδα, σε μια περίοδο που συντελείται παγκοσμίως κοσμογονία ως προς το μοντέλο ανάπτυξης, με near-shoring και τάση επαναφοράς της μεταποίησης στη Δύση. Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών (ΣΒΕ), επιχειρηματίας Λουκία Σαράντη, η οποία επισήμανε όμως ότι για να μπορέσει η χώρα να αξιοποιήσει αυτή τη χρυσή ευκαιρία και να αναπτυχθεί βιομηχανικά, χρειάζεται να αποφασίσει τι είδους βιομηχανία θέλει. Όπως είπε, αναπτύχθηκε το σπουδαίο -όπως το χαρακτήρισε- Εθνικό Συμβούλιο για τη Βιομηχανία, το οποίο βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση. Η μεταποίηση, πρόσθεσε, είναι δύσκολο πράγμα και θέλει μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, κάτι στο οποίο δυστυχώς η Ελλάδα διαχρονικά πάσχει.
Τόνισε ότι μαζί με τα πολύ σημαντικά έργα και παρεμβάσεις που προωθούνται, χρειάζεται να γίνουν τομές στην ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης και στη σύνδεση της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση. «Δεν μπορούμε να μιλάμε για επενδύσεις όταν για μια εκκαθάριση εμπορικής διαφοράς χρειαζόμαστε 10 χρόνια και για μια διοικητική υπόθεση 20. Ούτε όταν έχουμε ανεργία 15% -που ποσοστό 30% αυτής αφορά στους νέους- και όλες οι επιχειρήσεις πάσχουν από έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού» σημείωσε.
Το αναπτυξιακό σχέδιο για την ΑΜΘ καθοδόν προς το 2030
Στον αναπτυξιακό νόμο και τις ειδικές προβλέψεις του για τον ακριτικό Έβρο, στο αναπτυξιακό σχέδιο για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη καθ’ οδόν προς το 2030, στα οφέλη του μεταφορικού ισοδύναμου, αλλά και στις μεγάλες επενδύσεις, όπως η Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη, αναφέρθηκε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Δερμεντζόπουλος.
Όσον αφορά το αναπτυξιακό σχέδιο, υπενθύμισε ότι αυτό περιλαμβάνει περισσότερα από 360 έργα, προϋπολογισμού 6,8 δισ. ευρώ, ενώ για τη Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη είπε ότι η επένδυση, ύψους 400 εκατ. ευρώ, θα δημιουργήσει στο στάδιο της κατασκευής της 800 θέσεις εργασίας και κατά τη λειτουργία της 100 μόνιμες. Πρόσθεσε ότι στόχευση της κυβέρνησης για την περιοχή είναι ένα μείγμα πολιτικής που αξιοποιεί αναπτυξιακά εργαλεία, λύνει χρόνια προβλήματα και αναβαθμίζει υποδομές, ενώ ταυτόχρονα προωθεί αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, με στόχο πάντα η ανάπτυξη να «περνάει» στους πολίτες, αφού δεν έχει νόημα μια περιοχή να εξελίσσεται, αλλά οι κάτοικοί της να μένουν στάσιμοι.
Το νέο επενδυτικό τοπίο στη Θράκη
Νέο ελκυστικό επενδυτικό τοπίο έχει διαμορφωθεί στη Θράκη, η οποία προβάλλει ως παράγοντας σταθερότητας και ασφάλειας, σε μια περίοδο που τα θεμέλια της παγκόσμιας οικονομίας έχουν κλονιστεί και οι επενδυτές αναζητούν ηρεμία για να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους. Την πεποίθηση αυτή εξέφρασε ο Ιωάννης Κιρκινέζης, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της Hill International.
Υπενθύμισε ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης διαθέτει πέντε βιομηχανικές περιοχές, δύο βιομηχανικά πάρκα, επτά συνοριακές εισόδους (δύο προς ανατολάς και πέντε προς τα Βαλκάνια), εύρωστη πανεπιστημιακή κοινότητα, τρία λιμάνια και δύο αεροδρόμια, ενεργειακή αυτάρκεια, FSRU (προσεχώς δύο), άμεση ή κοντινή πρόσβαση σε πρώτες ύλες για τη βιομηχανία, ασφάλεια, φορολογικά κίνητρα και δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών, που επιτρέπουν την παράκαμψη του Βοσπόρου.
«Δυνητικά η Θράκη μπορεί να εξελιχθεί σε by- pass του Βοσπόρου, με τα όποια τεράστια οικονομικά και γεωστρατηγικά οφέλη προκύπτουν από αυτό, για τη Θράκη και ολόκληρη χώρα» σημείωσε ο ίδιος και συμπλήρωσε πως το μοντέλο πολυπολιτισμικότητας και αρμονικής συνύπαρξης πληθυσμών με διαφορετικά χαρακτηριστικά στην περιοχή μπορεί να αποτελέσει από μόνο του αναπτυξιακό δυναμικό και γέφυρα με γειτονικές αγορές και χώρες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ